Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor Nikon D50

    Hey

    18 is wel een speciale leeftijd vinden mijn ouders, daarom mag ik voor mijn verjaardag een lens kiezen!
    Gelukkig heb ik zelf ook al gespaard, waardoor ik een budget van zo'n 600 euro heb.
    Waarvoor wil ik de lens gebruiken? Voor zoveel mogelijk , sport (windsurfen) / natuur (geen macro) / concerten ...
    Een lens met wat meer zoom dus die redelijk lichtsterk en snel is (en natuurlijk van zo'n goed mogelijke kwaliteit).
    Een hele lijst 'eisen' dus !
    Bestaat zo'n lens voor de Nikon D50 (binnen mijn budget) of eis ik net iets te veel ...

    Dankje

    Amaylee
    Last edited by amaylee; 2 juli 2007, 18:20.

  • #2
    Re: Objectief voor Nikon D50

    In de lichtsterke lenzen kan ik de Tamron 28-75/2.8 of 17-50/2.8 aanbevelen. Het zijn beiden objectieven van goede kwaliteit, en dan hou je nog geld over.
    Bij mij is de 28-75/2.8 mijn standaardlens geworden. Alles hangt er van af naar welk bereik je voorkeur gaat.

    Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor Nikon D50

      Binnen dit budget, lichtsterk, snel en redelijke zoom is de enigste lens die ik kan bedenken de Sigma 50-150mm f2.8 hsm. Of anders moet je eens op de tweedehandsmarkt gaan kijken daar vind je soms wel koopjes.

      mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: Objectief voor Nikon D50

        Dankje voor de reacties, ik zal deze lenzen zeker overwegen!

        Comment


        • #5
          Re: Objectief voor Nikon D50

          Voor 600euro kun je een 2e hands Sigma 70-200mm F2.8 hsm vinden. Ik heb die zelf en gebruik die voornamelijk voor autosport. Ben er zeer tevreden van, prijs/kwaliteit is dik in orde. Misschien ook te overwegen waard?

          Comment


          • #6
            Re: Objectief voor Nikon D50

            Allemaal mooie voorstellen maar je komt in het ene geval zoom tekort en in het andere geval net teveel.
            Ik bezit zelf een D50 en ben heel tevreden over m'n 18-200 VR (prachtige kleuren en in de meeste omstandigheden voldoende scherp) is wel niet zo lichtsterk en scherp als een 2.8 maar mede door de VR ook nog goed bruikbaar in iets mindere licht omstandigheden zelfs zonder statief.
            Mijn 50mm 1.8 komt haast niet meer uit mijn tas.

            M.a.w. zou ik hiervoor gaan maar vrees dat je net wat tekort me de huidige prijzen die je voor Nikon lenzen moet neerleggen.

            Nadien kan je nog naar meer specifieke lichtsterke lenzen overstappen, alles hangt er natuurlijk vanaf hoever je wil gaan in de fotografie.
            Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

            Comment


            • #7
              Re: Objectief voor Nikon D50

              @ titanium

              Ik ga hier niet beweren dat de 18-200 VR geen goede lens is. Het is een zeer handige lens met groot bereik, maar een superzoom heeft altijd beperkingen.
              En de ene keer tekort komen en de andere keer net teveel, ja dan wissel je van lens, waar een dslr voor gemaakt is.

              Voor wat de TS de lens wilt gebruiken zou ik echt wel gaan voor een lichtsterke zoom. En voor iets meer van de prijs van een 18-200 VR heb je dan ook een zeer degelijke lens en geen compromis. Maakt niet uit welke je kiest. Zullen voor de toepassingen van TS allemaal zeker voldoen.

              Mvg

              Willem
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

              Comment


              • #8
                Re: Objectief voor Nikon D50

                Oorspronkelijk geplaatst door amaylee Bekijk bericht
                Hey

                18 is wel een speciale leeftijd vinden mijn ouders, daarom mag ik voor mijn verjaardag een lens kiezen!
                Proficiat
                Oorspronkelijk geplaatst door amaylee Bekijk bericht
                Gelukkig heb ik zelf ook al gespaard, waardoor ik een budget van zo'n 600 euro heb.
                Goed van jou, dan besef je wat een euro nog waard is en hoe moeilijk je ze bij elkaar krijgt
                Oorspronkelijk geplaatst door amaylee Bekijk bericht
                Waarvoor wil ik de lens gebruiken? Voor zoveel mogelijk , sport (windsurfen) / natuur (geen macro) / concerten ...
                Windsurfen : welke afstand tot je onderwerp haal je dan ?
                Natuur : dierentuinen, je eigen hondje, konijntjes in het bos, vogels ?

                Vragen die nogal belangriik zijn om de brandpuntafstand te kennen. Een 70-200 is mooi, maar zeker te kort voor echt wildlife en een surfer aan de andere kant van de plas zal dan ook al moeilijker worden

                Oorspronkelijk geplaatst door amaylee Bekijk bericht
                Een lens met wat meer zoom dus die redelijk lichtsterk en snel is (en natuurlijk van zo'n goed mogelijke kwaliteit).
                Een hele lijst 'eisen' dus !
                Bestaat zo'n lens voor de Nikon D50 (binnen mijn budget) of eis ik net iets te veel ...

                Dankje

                Amaylee
                Tuurlijk bestaat die voor de D50, alleen het budget hé. Hou zeker hier de koopjeshoek in de gaten. Soms is er wel iets interessants te vinden.

                Een 70-200 f/2,8 tweedehands (maar in zeer goede staat) moet voor die prijs zeker te vinden zijn.

                Mvg,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief voor Nikon D50

                  Beste Amaylee we hebben allemaal één ding over het hoofd gezien toen we antwoord op u vraag gaven, over welke lens/lenzen beschik je nu al?


                  Citaat
                  Voor wat de TS de lens wilt gebruiken zou ik echt wel gaan voor een lichtsterke zoom. En voor iets meer van de prijs van een 18-200 VR heb je dan ook een zeer degelijke lens en geen compromis. Maakt niet uit welke je kiest. Zullen voor de toepassingen van TS allemaal zeker voldoen.
                  Het beschikbare budget is maar 600 Euro!
                  En een degelijke tweedehands lens is ook moeilijk te vinden voor dit bedrag en zeker geen 70-200 2.8
                  Ik heb ook al gewerkt met een Nikkor 80-200 2.8 op mijn toestel, en het resultaat hiervan kunnen bewonderen, maar zie mij hier niet de ganze dag mee rondlopen.
                  Op een D50 moet je ook niet overdrijven met je glas en is een compromis zoom zoals hier eerder genoemd zeker geen foute keuze.
                  Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief voor Nikon D50

                    Denk eens aan de AF 80-200 2.8 (draaizoom versie), die is zeker te koop voor €600 en zeker de moeite waard.
                    Ik denk dat deze in de buurt komt van jouw wensen. Is kwalitatief een super lens met heel leuk bereik.

                    Groet

                    Ed
                    Last edited by edjeB; 4 juli 2007, 23:07.
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectief voor Nikon D50

                      Bedankt voor de vele reacties!

                      Ik heb nog maar één lens, de kitlens (18-55mm). Het is veel geld voor een goede lens, ik zou er eventueel wel nog wat meer voor willen betalen, tot 800€. Als je kwaliteit hebt, is het dat 'beetje' meer op termijn waarschijnlijk wel meer dan waard... Ik ga alles nu eens goed "uitpluizen", en zien welke lens het best aan mijn eisen voldoet
                      Echt héél erg bedankt voor jullie hulp!

                      Amaylee

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectief voor Nikon D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door amaylee Bekijk bericht
                        Bedankt voor de vele reacties!

                        Ik heb nog maar één lens, de kitlens (18-55mm). Het is veel geld voor een goede lens, ik zou er eventueel wel nog wat meer voor willen betalen, tot 800€. Als je kwaliteit hebt, is het dat 'beetje' meer op termijn waarschijnlijk wel meer dan waard... Ik ga alles nu eens goed "uitpluizen", en zien welke lens het best aan mijn eisen voldoet
                        Echt héél erg bedankt voor jullie hulp!

                        Amaylee
                        Met de 18-55 is groothoek (niet ultra-groot) en standaard voorzien.

                        Dan zou ik voor de Sigma 70-200 f/2,8 gaan. Snel, scherp, degelijk gebouwd, kan later voorzien worden van teleconverter (met 1,4 wordt dat dan 280mm f/4), nieuw bijna binnen je vooropgesteld budget en 2° hands zeker te vinden rond de 600 euro.

                        Test hem wel even uit, want qua gewicht zou die voor jou kunnen tegenvallen.

                        Mvg,
                        TravelToy
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment

                        Working...
                        X