Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slowshutter TZ3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slowshutter TZ3

    Heren en dames,
    Ik ben nieuw betreft digitale cameras en ik ben sinds kort de eigenaar van een panasonic TZ3.

    Nu heb ik een korte vraag:

    Bij mijn toestel kan ik de slowshutter instellen op 1/8, 1/4, 1/2 en 1. Maar als ik dan bepaalde instellingen lees van mensen, dan staan daar slowshutter tijden van 1/2000 enzo. Ik vermoeder dat 1/8 gelijk is aan die 1/2000, maar ik begrijp niet helemaal hoe ik het moet zien.

    We wijst me het licht (leuke woordspeling als zeg ik het zelf).

    Alvast bedankt!

    Joost

  • #2
    Re: slowshutter TZ3

    1/2000 = 1/2000 en is geen slow shutter

    Met de slow shutter instelling geef je gewoon aan wat de traagste sluitertijd is die de camera mag gebruiken.

    Voor de rest kun je de sluitertijden niet instellen met de TZ3 (hij kiest ze dus zelf).
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

    Comment


    • #3
      Re: slowshutter TZ3

      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
      1/2000 = 1/2000 en is geen slow shutter

      Met de slow shutter instelling geef je gewoon aan wat de traagste sluitertijd is die de camera mag gebruiken.

      Voor de rest kun je de sluitertijden niet instellen met de TZ3 (hij kiest ze dus zelf).
      aaaah ok. Als een stuk duidelijker. Bedankt.

      Er stond bij de specs al dat hij 1/2000 aan moest kunnen, maar ik begreep niet waar ik dat moest instellen. De handleiding gaf me daar ook geen uitsluitsel over. Dus mijn camera kiest voor mij de beste sluitertijd.

      Maar wat nu als ik een foto maken met een trage sluitertijd, en ik stel hem in op 1/4, dan kan het goed dat de camera hem zelf snel zet?

      Denk bijv aan het fotograferen van regen ofzo!

      Comment


      • #4
        Re: slowshutter TZ3

        Oorspronkelijk geplaatst door numbro2 Bekijk bericht
        Maar wat nu als ik een foto maken met een trage sluitertijd, en ik stel hem in op 1/4, dan kan het goed dat de camera hem zelf snel zet?
        Inderdaad. De camera gaat dan een sluitertijd kiezen tussen 1/2000 en 1/4.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: slowshutter TZ3

          het grappige is dat als je eenmaal een camera hebt, dat je dan pas begint te zien wat je wil en wat je kan. Maar goed .
          Er zit nog wel een modus op dat je de shuttertime in kan stellen op 1 sec, en op 15, 30 en 60.

          Comment

          Working...
          X