Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 vreemd accu stroom probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 vreemd accu stroom probleem

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje over een probleem met mijn D200 ivm accu stroom weergave.

    Het maakt niet uit in hoeverre deze accu's vol zijn ( maar in ieder geval genoeg om te functioneren, zowel op het top lcd als in het menu bij batterijinfo controleer ik dit. )
    Ook bij compleet volle accu doet het probleem zich voor.

    Als ik hem soms aanzet dan begint meteen het accu symbool te knipperen op 1 streep ( wat aangeeft dat deze leeg is en er geen foto's meer gemaakt kunnen worden )

    1. Als ik m dan uitzet en weer aan dan geeft ie t soms wel weer goed aan ( dit gebeurd geheel onverwachts en op de meest verschillende omstandigheden )

    2. Schudden helpt vaak ook.

    Het probleem doet zich ook voor tijdens het fotograferen.
    Dan staat het niveau bijv op 3 streep en slaat het toestel ineens uit als zijnde leeg.
    Dit is ook weer te verhelpen zoals bij 1. en 2.

    Dit gebeurt bij alle twee de originele nikon accu's waarvan de contacten op de accu en in de camera schoon zijn.
    En met verschillende lenzen.

    Ikzelf denk aan een loszittend contact maar zijn er misschien meer mensen die een dergelijk probleem al voorhanden hebben gehad.

    En of het in nederland beter is om terug te gaan naar de winkel of rechtstreeks naar een nikon hersteldienst ( als deze er nog is aangezien Inca weg is )

    Wij gaan namelijk over een kleine 3 weken voor 3 weken op vakantie en wil dit toestel niet missen.

    Als er iemand is die info of een vergelijkbaar iets heeft of een oplossing over eventueel herstel binnen deze 3 weken graag.
    Mocht dit niet gaan lukken dan gaat ie pas over 6weken in herstel.

    Alvast bedankt.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

  • #2
    Re: D200 vreemd accu stroom probleem

    Als ik je uitleg lees, dan vermoed ik ook dat er ergens een slechte verbinding in je camera zit.

    Maar hoe je die op tijd (binnen drie weken) weer in orde krijgt, dat is een heel andere zaak...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: D200 vreemd accu stroom probleem

      Dit kwam ik net tegen op de D80 Flickr groep, het blijkt ook weleens voor te komen bij de D80 http://www.flickr.com/groups/d80/dis...7600579360026/
      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

      Comment


      • #4
        Re: D200 vreemd accu stroom probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        En of het in nederland beter is om terug te gaan naar de winkel of rechtstreeks naar een nikon hersteldienst ( als deze er nog is aangezien Inca weg is )
        Als je kan ga dan direkt naar de Nikon hersteldienst. Bij mijn D200 heeft de AF gefaald tijdens m'n trip in NYC. 'k Heb hem nadien binnengebracht bij Procirep en op 2 dagen had ik hem terug.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: D200 vreemd accu stroom probleem

          Kan natuurlijk ook een slecht contact in de accu zelf zijn ofwel vervuilde contacten aan de accu of camera.
          Nikon en Canon

          Comment


          • #6
            Re: D200 vreemd accu stroom probleem

            Iig bedankt alvast voor de reacties

            Defect aan de batterij lijkt me niet aangezien het met beide origineel nikon accu's gebeurt.

            Contactpunten op de accu en in de body zijn 100% schoon.

            @Roosje
            thx voor je link, ben ik niet de enigste zo te zien.

            @Black B@ndit & TedereTijger
            Zoals ik lees in de link en zelf ondervonden heb qua testen lijkt het idd een los contact te zijn in het toestel zelf.

            Ik heb vanmiddag ook even gebeld naar Foto Klein hier in Ridderkerk en ze gaan er alles aan doen om dit zo goed mogelijk op te lossen hebben ze verteld.
            Of omruiling van het toestel of een leentoestel of iets dergelijks maar dit moest af gehandeld worden met de bedrijfsleider dus ik ga woensdag even langs dan is deze verkoopster inc. de bedrijfsleider aanwezig.

            Ik houd jullie op de hoogte over het verloop en vraag ook of ze mij op de hoogte willen houden over het probleem, ben ook wel nieuwsgierig eing wat het precies is.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: D200 vreemd accu stroom probleem

              Smurf,

              Dat is niet zo leuk.
              Hoop voor je dat het op tijd goed komt.

              succes



              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Hallo allemaal,

              Ik heb een vraagje over een probleem met mijn D200 ivm accu stroom weergave.

              Het maakt niet uit in hoeverre deze accu's vol zijn ( maar in ieder geval genoeg om te functioneren, zowel op het top lcd als in het menu bij batterijinfo controleer ik dit. )
              Ook bij compleet volle accu doet het probleem zich voor.

              Als ik hem soms aanzet dan begint meteen het accu symbool te knipperen op 1 streep ( wat aangeeft dat deze leeg is en er geen foto's meer gemaakt kunnen worden )

              1. Als ik m dan uitzet en weer aan dan geeft ie t soms wel weer goed aan ( dit gebeurd geheel onverwachts en op de meest verschillende omstandigheden )

              2. Schudden helpt vaak ook.

              Het probleem doet zich ook voor tijdens het fotograferen.
              Dan staat het niveau bijv op 3 streep en slaat het toestel ineens uit als zijnde leeg.
              Dit is ook weer te verhelpen zoals bij 1. en 2.

              Dit gebeurt bij alle twee de originele nikon accu's waarvan de contacten op de accu en in de camera schoon zijn.
              En met verschillende lenzen.

              Ikzelf denk aan een loszittend contact maar zijn er misschien meer mensen die een dergelijk probleem al voorhanden hebben gehad.

              En of het in nederland beter is om terug te gaan naar de winkel of rechtstreeks naar een nikon hersteldienst ( als deze er nog is aangezien Inca weg is )

              Wij gaan namelijk over een kleine 3 weken voor 3 weken op vakantie en wil dit toestel niet missen.

              Als er iemand is die info of een vergelijkbaar iets heeft of een oplossing over eventueel herstel binnen deze 3 weken graag.
              Mocht dit niet gaan lukken dan gaat ie pas over 6weken in herstel.

              Alvast bedankt.

              Greetz rich

              Comment

              Working...
              X