Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf nieuwe camera gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aanschaf nieuwe camera gevraagd

    Hallo allemaal,

    Ik wil na de vakantieperiode graag een digitale spiegelreflexcamera aanschaffen.
    Momenteel ligt mijn voorkeur bij de canon 400D
    Alleen wat voor lens is verstandig?
    Ik heb er niet zo heel veel verstand van moet ik eerlijk bekennen, maar ik heb al wel begrepen dat de keuze van de lens ook sterk afhankelijk is van datgeen je wilt fotograferen.
    Ik zal jullie een beetje een beeld geven van wat ik momenteel voornamelijk fotografeer. Dat zijn voornamelijk honden en katten.En dan zowel portret foto's als actiefoto's.

    Nu is het probleem met mijn huidige camera dat de actiefoto's wel wat scherper zouden mogen, en ik wil erg graag foto's kunnen maken van honden en katten waarbij de achtergrond onscherp is.
    Inzoomen zal met name bij de actiefoto's nodig zijn

    Voor zover ik het zelf heb uitgevogeld lijkt mij de canon 400D + de kitlens om mee te beginnen geschikt.

    Daarnaast wil ik er graag nog een extra lens bij (want wat ik heb begrepen zijn de mogelijkheden en wat ik wil met de kitlens beperkt)
    Maar ik zit nu te twijfelen wat dan wel geschikt is voor mij?

    1: Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM
    2: Sigma DC 55-200mm f/4,0-5,6 Canon EOS

    Kunnen jullie mij helpen? Is een van deze lenzen geschikt voor wat ik met de camera wil gaan doen? Of raden jullie wat anders aan?

    Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

    Groeten Pascale

  • #2
    Re: Hulp bij aanschaf nieuwe camera gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door PascaleM Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik wil na de vakantieperiode graag een digitale spiegelreflexcamera aanschaffen.
    Momenteel ligt mijn voorkeur bij de canon 400D
    Alleen wat voor lens is verstandig?
    Ik heb er niet zo heel veel verstand van moet ik eerlijk bekennen, maar ik heb al wel begrepen dat de keuze van de lens ook sterk afhankelijk is van datgeen je wilt fotograferen.
    Ik zal jullie een beetje een beeld geven van wat ik momenteel voornamelijk fotografeer. Dat zijn voornamelijk honden en katten.En dan zowel portret foto's als actiefoto's.

    Nu is het probleem met mijn huidige camera dat de actiefoto's wel wat scherper zouden mogen, en ik wil erg graag foto's kunnen maken van honden en katten waarbij de achtergrond onscherp is.
    Inzoomen zal met name bij de actiefoto's nodig zijn

    Voor zover ik het zelf heb uitgevogeld lijkt mij de canon 400D + de kitlens om mee te beginnen geschikt.

    Daarnaast wil ik er graag nog een extra lens bij (want wat ik heb begrepen zijn de mogelijkheden en wat ik wil met de kitlens beperkt)
    Maar ik zit nu te twijfelen wat dan wel geschikt is voor mij?

    1: Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM
    2: Sigma DC 55-200mm f/4,0-5,6 Canon EOS

    Kunnen jullie mij helpen? Is een van deze lenzen geschikt voor wat ik met de camera wil gaan doen? Of raden jullie wat anders aan?

    Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

    Groeten Pascale
    Met geen van beide lenzen zal je echt scherpe actiefoto's kunnen maken. Daar heb je een snellere (en dus duurdere) lens voor nodig. Bijvoorbeeld een 70-200 f4L
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aanschaf nieuwe camera gevraagd

      Eigenlijk meer "hulp bij aanschaf lens gevraagd".
      Begin eens met de 50mm f1.8 en groei dan....
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

      Comment

      Working...
      X