Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

    Ik zie een kans om één van de volgende lenzen te kopen
    een nikkor 80-200 2.8 prof met dubbele ring 650eur gebruikt
    of een sigma 70-200 2.8 splinterniew 850 eur

    Ik heb een D70s en zou deze gebruiken voor portretten , maar ook voor trampoline turnen waarbij ik geen flash mag gebruiken.

    Wat kunen jullie me adviserten, gelet op een bescheiden budget voor een huis en tuin fotograaf (foto's enkel voor eigen gebruik)

    mvg
    Lespaul
    Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

  • #2
    Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

    Ook bescheiden fotografen raad ik de Nikon 80-200/2.8 AFD aan.
    Prachtige lens, niet alleen optisch maar ook mechanisch zeer degelijk.
    650 euro is een doorsnee marktprijs voor deze lens. Je zal er veel plezier aan beleven. Niet twijfelen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

      Even 2 vraagjes

      - De Nikon is het aan AF-D of Af-S? Aan de prijs te zien vermoed ik een AF-D.

      - En wat is de afstand die je hebt tussen de trampoline en jouzelf bij het fotograferen?

      Op vlak van focus snelheid zal de Sigma iets sneller zijn met zijn HSM. Scherpte zal vergelijkbaar zijn, mss iets in het voordeel van de Nikon.

      Maar als de afstand niet al te groot is tussen trampoline en jezelf zou ik mss wel durfen opteren voor een Sigma 50-150mm f2.8 Hsm. De 50mm (op kleinbeeld is dit 75mm) is ook een leuker bereik om binnen portretten te nemen. Heb hier toch al redelijk wat goeds over gelezen.

      Mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

        Niet twijfelen,
        Ga voor de Nikon, indien in mooie staat natuurlijk.
        Wil je deze na een paar jaar terug kwijt, om eventueel de 70-200 AFS-VR dan heb je zo je geld terug, op de sigma zal je in dat geval een stuk moeten inleveren
        Op f2.8 is de Nikon ook een stuk beter dan de Sigma, en daarom wil je hem ook dacht ik.

        Comment


        • #5
          Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

          Persoonlijk zou ik voor de Sigma gaan.
          Feit is dat de tweedehands Nikkors meestal met stofdeeltjes in de lens zitten, dat Procirep ze weigert te reinigen omdat er (zogezegd) geen onderdelen meer van bestaan en dat Nikon ze niet meer produceert.

          Comment


          • #6
            Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik voor de Sigma gaan.
            Feit is dat de tweedehands Nikkors meestal met stofdeeltjes in de lens zitten, dat Procirep ze weigert te reinigen omdat er (zogezegd) geen onderdelen meer van bestaan en dat Nikon ze niet meer produceert.
            Van de 2-ring versie van de 80-200/2.8 moeten toch nog onderdelen bestaan? De lens staat nog steeds op de actuele verkooplijst van Nikon.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

              Inderdaad, zou moeten maar toch is het zo niet.
              Bij De Beuckelaer hadden ze er waarschijnlijk 'n oplossing voor gevonden maar bij Procirep kiezen ze blijkbaar voor de gemakkelijkste oplossing. Nochtans zijn het dezelfde techniekers als voorheen bij De Beuckelaer en hebben deze mensen toch al wat ervaring.

              Comment


              • #8
                Re: AF Nikkor 80-200 mm f2.8 of Sigma 70-200 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Niet twijfelen,
                Ga voor de Nikon, indien in mooie staat natuurlijk.
                Wil je deze na een paar jaar terug kwijt, om eventueel de 70-200 AFS-VR dan heb je zo je geld terug, op de sigma zal je in dat geval een stuk moeten inleveren
                Op f2.8 is de Nikon ook een stuk beter dan de Sigma, en daarom wil je hem ook dacht ik.
                als het de nikon AF is zonder de S dan zou ik eerder opteren voor de sigma
                dit omdat de sigma toch een stuk sneller scherpstelt dan de gewone nikon lens
                en aangezien hij die lens ook wilt gebruiken bij trampoline turnen heb je wel een snelle scherpsnel motor nodig

                Comment

                Working...
                X