Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad voor een leek! Sony DSC S85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad voor een leek! Sony DSC S85

    Hallo iedereen,

    om te beginnen: ik ben een ongelooflijke leek wat fotografie betreft, maar heb dringend wat raad nodig....
    Twee vraagjes:
    1. Ik kan van iemand die ik ken een Sony Cybershot DSC S85 kopen voor 200€, maar is dat niet wat veel voor een toestal dat al 5 jaar oud is, en ook niet echt 'klein', zoals recentere toestellen?
    Na veel zoeken op het internet weet ik het niet meer....enerzijds wordt een dergelijk toestel ook elders aangeboden voor die prijs, maar anderzijds kan je een nieuw toestel (bv Sony DSC W55 of DSC W35) met betere specs (bv 7 megapixels ipv 4) kopen voor dezelfde prijs...
    En hier en daar lees je dan ook weer dat iemand vindt dat die 'oudere' toestellen beter waren dan die nieuwe platte versies....
    Dus, ik weet het niet meer.
    Kan iemand me raad geven of het een goed idee is om dit toestel te kopen?
    (mij lijkt het niet, aangezien je dus een nieuw toestel kunt kopen voor die prijs?)
    2. Ik vergelijk hier nu die Sony's maar misschien heeft iemand een beter idee, van een andere fabrikant?
    Vereisten zijn gewoon: niet te ingewikkeld toestel voor een 'leek', gebruiksvriendelijk, zo weinig mogelijk verloop van tijd tussen op het knopje drukken en foto nemen (met mijn huidig toestel kan je iets gaan eten voor hij afdrukt...), voor 'family & holiday snapshots', goede kwaliteit voor weinig geld! Budget: rond de 200€.
    Wat is de 'beste koop' voor die prijs?

    Alle goede raad is welkom....


    Bedankt alvast!

    Groetjes,
    Z

  • #2
    Re: Raad voor een leek! Sony DSC S85

    Kijk eens naar een Fuji F30/31.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Raad voor een leek! Sony DSC S85