Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op metalen drager

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op metalen drager

    Kan er iemand mij vertellen,rond welke periode er foto's gemaakt werden op een metalen drager.Dus geen foto's op papier,maar op metalen achtergrond.
    Ik vermoed begin 1900.
    Beste dank.

  • #2
    Re: Foto's op metalen drager

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Kan er iemand mij vertellen,rond welke periode er foto's gemaakt werden op een metalen drager.Dus geen foto's op papier,maar op metalen achtergrond.
    Ik vermoed begin 1900.
    Beste dank.
    Op metalen drager waren echt de eerste procedés: ik denk eerder vanaf 1840 tot 1880, zoals daguerreotypes, tintypes en ferrotypes.

    Marc
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op metalen drager

      Inderdaad de eerste verwezenlijkte daguerreotypie werd door Louis Daguerre in 1839 geintroduceerd.

      Daarna kwam de kalotypie het eerste procédés die toeliet om van het negatief een afdruk te maken.

      De beste portretten uit de annalen van de fotografie werden gemaakt met de natte collodiumplaten.

      De ambrotypie is niets anders dan het negatief van een natte collodiumplaat die aan de achterkant donker is gemaakt.

      Kort na de goedkope ambrotypie nam Hannibal L. Smith docent sheikunde aan het Amerikaanse Kenyon College in 1856 het patent op de nog voordeliger en nog minder tijdrovende tintypie.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment

      Working...
      X