Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof op sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stof op sensor

    Stof op sensor. Een vraag die voor de duizendste keer gesteld wordt ...
    Maar zijn er van jullie die al Arctic butterfly 724 gebruikt hebben ?

  • #2
    Re: stof op sensor

    Wel met arctic butterfly sl 700.Werkt behoorlijk.Eenvoudig en geeft een niet agressief gevoel tov de sensor.Indien niet ok na enkele passages,dan sensor swab en eclipse

    Comment


    • #3
      Re: stof op sensor

      Sensor swabs gebruik ik alleen nog als er klevend stof op de sensor zit maar het laatste haal ik er nu af met de bostelkes van VisibleDust Arctic Butterfly SD800 Pro kit.

      Dit werkt heel goed wat stof betreft maar als je deze koopt haal dan best ook een flesje isopropanol in huis.
      Af en toe moet je de borsteltjes eens reinigen en dat kan volgens de fabrikant best met isopropanol.
      Uit ervaring kan ik je zeggen dat je dit best al eens kan doen voor het eerste gebruik. Ik reinigde mijn sensor en deze zat direkt vol vetvlekken, gelukkig had ik Sensorswabs en Eclipse in huis.
      Vermoedelijk komt het niet zo van bij de fabrikant maar heeft de dealer deze eens getoond aan een geïnteresseerde klant en hebben ze die met vettige vingers vastgepakt.
      Ik heb trouwens heel goed het stof van mijn matglas weggekregen hiermee, in de kit zit er een speciaal borstelke bij om dit te doen.

      Ik heb de SD 800 Pro kit gekocht omdat deze alle benodigde borstelkes bevat voor alle groottes van sensoren en eentje voor de spiegel en het matglas.
      Het is ook de 724 dat er bij zit.

      Mijn eerste beoordeling hierover is zeer positief maar in bepaalde gevallen zal je ook de Sensorswabs in huis moeten halen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: stof op sensor

        Sensor swabs gebruik ik al.
        Bedankt voor de tips.

        Comment

        Working...
        X