Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof onder lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof onder lens

    Na wat zoeken op het forum hoor ik vaak hetzelfde, dat stof onder de lens bijna niet mogelijk is én niet zichtbaar is. Ik heb dus onder mijn 18-70 Nikkor weldegelijk wat stof onder zitten, én eentje dat in beeld zit.

    het resulteerd in een zwart vlekje van een 200-300 px op een 3000x2000 px beeld.

    Foto'je hier:


    Mijn vraag is dus valt hier echt niks aan te doen? Indien niet zou ik eventueel willen overschakelen op een andere combo namelijk een Sigma 28-70 (2.8) en zou dan een nieuwe 18-55 Nikkor willen aanschaffen indien ik eens breedhoek wil. Bij die laatste hoor ik zowel héél positieve dingen (kenrockwell) als negatief (trage AF motor, te lucht, enz). Ook de 18-135 is een mogelijkheid voor mij.

    Alvast bedankt

    Yoni
    Last edited by SyRuS; 1 juli 2007, 16:16.
    Nikon D90 - Peleng 8mm f3.5 / 28-75mm f2.8 / Nikkor 50mm f1.4

  • #2
    Re: Stof onder lens

    Eigenlijk had ik een foto verwacht van het vlekje en niet van de lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Stof onder lens

      Doe die lens binnen bij Nikon, die halen dat stofje er wel uit.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

      Comment


      • #4
        Re: Stof onder lens

        Indien er nog onderdelen voorradig zijn van deze lens zullen ze bij Procirep de lens reinigen. Anders niet.

        Comment


        • #5
          Re: Stof onder lens

          Voorbeeld HIER links net boven horizon

          Iemand idee van de kosten om zo'n lens schoon te maken en wat is het adres van procirep?
          Nikon D90 - Peleng 8mm f3.5 / 28-75mm f2.8 / Nikkor 50mm f1.4

          Comment


          • #6
            Re: Stof onder lens

            Oorspronkelijk geplaatst door SyRuS Bekijk bericht
            Voorbeeld HIER links net boven horizon

            Iemand idee van de kosten om zo'n lens schoon te maken en wat is het adres van procirep?

            Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is de eerste keer dat ik een stofje in de lens als oorzaak van beeldfouten zou herkennen. Meestal is het stof op sensor.
            Overigens, op deze foto kan ik het in ieder geval niet waarnemen? Heb je geen foto met een egale achtergond?

            Comment


            • #7
              Re: Stof onder lens

              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

              Comment


              • #8
                Re: Stof onder lens

                Dat vlekje ziet er eerder uit als stof op de sensor.
                Neem eens een paar foto's tegen een egaal vlak op diafragma 22 met 18mm en 70mm en vergelijk de resultaten.
                Blijft het vlekje hetzelfde dan is het tijd om het hier (mede door mij) diverse malen beschreven klusje met de scotch tape te verrichten.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X