Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma af-mf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma af-mf

    Ik heb mij net een bigma aangeschaft. De autofocus werkt bij f4 aan 50mm dus heel slecht bij mijn exemplaar(wazig). Bij manuele focus aan f4 is de scherpte heel goed. Hoe hoger ik in f waarde ga hoe beter de af werkt maar de scherpte is nog te verbeteren door manueel bij te focussen. Is dit nog voorkomend bij deze lenzen?

    Het rare ervan is is dat het over heel de foto bij f4 onscherp is. Ik zie nergens iets dat scherp is. Eerst dacht ik bewegings onscherpte maar dat is uitgesloten daar ik bij mf wel een scherpe foto heb in dezelfde omstandigheden. Ik denk wat last van frontfocus............bij het zien van nog andere testfoto's

    wat mij ook opvalt is dat ik geen voorbeelden vindt van de bigma aan f4.

    mvg,

    Steco
    Last edited by Steco; 1 juli 2007, 16:54. Reden: Wat meer ondervonden
    Groetjes Steco

  • #2
    Re: Bigma af-mf

    Ik heb een tijdje deze lens gehad en heb de autofocus steeds snel en correct weten werken.... ongeacht de gekozen brandpuntslengte.
    Als dit een nieuw exemplaar is dan bracht ik ze direct terug naar de handelaar. Op een Canon body word het grootste diafragma op de camera op 500mm niet als 6.3 maar als 5.6 aangegeven . Dit is informatie die van de lens chip zo naar de body gegeven word omdat de meeste Canon body's op 6.3 niet meer autofocussen....
    In normale omstandigheden zou je toch verwachten dat de autofocus sneller en accurater werkt op f4 ipv f6.3.
    Ik vermoed dat er wat met jouw exemplaar scheelt.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Bigma af-mf

      Waarschijnlijk een stomme opmerking maar let op waar je de lens vasthoudt bij AF, de 50-500 heeft een bijstelring achteraan die ook bij AF werkt en waar ge nogal rap met uw handen tegen zit.
      Indien niet : in elk geval direct mee terug gaan en een ander exemplaar vragen.
      Mag absoluut niet.
      fotosite

      Comment

      Working...
      X