Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1d mkii n vraag/probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 1d mkii n vraag/probleem

    goeiemiddag

    sinds donderdag ben ik de "gelukkige" eigenaar van een canon 1D mark ii N maar sinds donderdag heb ik dus ook een probleem

    met mijn oude 350D kon ik de batterij er gewoon uittrekken en er terug inrammen en knallen maar weer
    als ik de batterij uit de 1D trek , en er terug insteek (zonder de camera af te zetten dus) dan doet ie niets meer..start ook helemaal niet meer op

    de batterij is zeker niet leeg want die is na aankomst volledig opgeladen (heeft hier 7h in de lader gezeten en dr is buiten wat prullen niet serieus mee gewerkt)
    als ik de accu in de lader steek beginnen beide lampjes te flikkeren (refresh en charge)
    als ik de gewone 220v batterij/omvormer erinsteek werkt ie weer prima

    heb ik een dooie accu gekregen of kan de 1D er niet tegen als je de batterij eruitrukt terwijl ie nog opstaat ?
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

  • #2
    Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
    goeiemiddag

    sinds donderdag ben ik de "gelukkige" eigenaar van een canon 1D mark ii N maar sinds donderdag heb ik dus ook een probleem

    met mijn oude 350D kon ik de batterij er gewoon uittrekken en er terug inrammen en knallen maar weer
    als ik de batterij uit de 1D trek , en er terug insteek (zonder de camera af te zetten dus) dan doet ie niets meer..start ook helemaal niet meer op

    de batterij is zeker niet leeg want die is na aankomst volledig opgeladen (heeft hier 7h in de lader gezeten en dr is buiten wat prullen niet serieus mee gewerkt)
    als ik de accu in de lader steek beginnen beide lampjes te flikkeren (refresh en charge)
    als ik de gewone 220v batterij/omvormer erinsteek werkt ie weer prima

    heb ik een dooie accu gekregen of kan de 1D er niet tegen als je de batterij eruitrukt terwijl ie nog opstaat ?

    als het een niet-originele batterij is, dan kan het zijn dat de afsluiting niet goed werkt. Dit komt heel veel voor bij de goedkopere batterijen en kan je oplossen door het draaiende ijzeren lipje vaster te draaien, of een beetje verder draaien dan normaal (door eerst het vijsje te lossen, lipje iets verdraaien, en terug vastvijzen)
    moeilijk uit te leggen zonder het te kunnen tonen...

    probeer eens de batterij heel goed aan te drukken terwijl je hem opstart.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

      betreft de originele canon accu die bij het toestel is geleverd..
      ik denk niet dat het een slecht contact gaat zijn..
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

        Normaal gezien is de batterij stuk als de beide lampjes op de lader knipperen.
        Ik heb het zelf ook nog nooit voor gehad, ik zet mijn toestel altijd uit als ik de batterij uit het toestel haal. Wat ook het meest logische is, aangezien ik slechts een batterij heb en ik nooit op stroom werk, is er geen enkele reden waarom ik zou wisselen als het toestel aanstaat .

        Probeer is even een andere batterij uit van een bevriende fotograaf of eventueel in de winkel .

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Normaal gezien is de batterij stuk als de beide lampjes op de lader knipperen.

          MVG, Jeff
          aha, dat wist ik niet

          @ ijsje
          hier in Sint-Niklaas kan je altijd eens een van mijn batterijen komen proberen...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

            Ik zet mijn toestel (weliswaar geen 1D) slechts heel zelden uit, in elk geval nooit bij het verwisselen van lenzen, geheugenkaart of batterij (bij het verwijderen van de batterij gaat het toestel trouwens vanzelf uit ). Het lijkt me daarom niet goed als je camera niet meer aan wil bij het plaatsen van een opgeladen batterij.
            Last edited by Leonidas; 30 juni 2007, 13:15.

            Comment


            • #7
              Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

              merci voor het aanbod maar ik rij maandag na mn werk al richting turnhout met het toestel/oplader/batterie
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #8
                Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

                ik heb trouwens vanmorgen de camera weer gebruikt en toen ik op locatie aankwam was het weer nikske...

                vanmiddag de voltmeter eropgezet en ik had 0.0 volt (en de 220 omvormer had perfect 13.01 volt)

                nog iemand in het bezit van een np-e3 die dat kan nameten ?
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

                  vers opgeladen np-e3 meet bij mij 12,99V. Een gebruikte (+-200 foto's) geeft bij mij nog 12,77V

                  je batterij lijkt mij dus kapot.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

                    Een zo goed als lege batterij meet nog steeds ongeveer 12 volt maar de ampere is er niet meer.
                    Is moeilijk om een batterij te meten via de volt als deze leeg of vol is.
                    Groetjes Peter.
                    http://www.chernobyl.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 1d mkii n vraag/probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door xeonbb.net Bekijk bericht
                      Een zo goed als lege batterij meet nog steeds ongeveer 12 volt maar de ampere is er niet meer.
                      Is moeilijk om een batterij te meten via de volt als deze leeg of vol is.
                      dat is ook niet de bedoeling. Het is om te meten of ze kapot is. en als ze 0V geeft, dan is ze duidelijk kapot
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment

                      Working...
                      X