Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

    Ik ben ondertussen al een aantal maanden aan het twijfelen over de aankoop van een groothoeklens... en een aantal dagen geleden ben ik tot het besluit gekomen, ik koop een Sigma 12-24mm groothoek! Nu ben ik speitig genoeg weer in de twijfel gevallen. Het is namelijk zo dat ik mijn standaardzoom dan beter kan weg doen, ik gebruik ze nu al amper maar
    1. is dat wel een goed idee?
    2. wie wilt zo'n lens nu nog hebben?
    Geef a.u.b. snel antwoord want ik ben het twijfelen beu
    Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

  • #2
    Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

    het spijt me maar ik ga u nog wat meer doen twijfelen...

    waarom koop je de sigma 12-24 als je hem niet gaat gebruiken op een FF ?
    dan ben je toch veel goedkoper af met een sigma 10-20 die je nog een bredere hoek geeft, of met de tokina 12-24...

    ik heb de canon 10-22 gehad en toen ik hem had, had ik totaal geen nut meer van mijn 17-40, die is dan ook de deur uitgegaan...

    maw, als je een groothoekzoom hebt, ben je weinig met de standaardlenzen in het bereik van +-17-40mm... natuurlijk als je een 24-105 of 28-135 ofzo hebt, dat is iets anders. die kunnen dan nog heel nuttig zijn.



    ps, ik zie hier net dat je de nikon 18-55 lens hebt... ik zou zeggen, hou die maar want je krijgt er toch niet veel geld meer voor
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

      Ik heb zelf een Sigma 10-20, maar die wordt toch niet zo heel erg veel gebruikt. De 17-55 wordt nog steeds veel meer gebruikt, en ook de 24-105 gebruik ik meer dan de Sigma 10-20.


      Je zal dus best ervoor zorgen dat je toch nog een wat langere lens in de fototas hebt dan een 12-24 of een 10-20.

      Een 17-55 is bijvoorbeeld nog bruikbaar voor portretten, een 12-24 is daarvoor heel wat minder geschikt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik heb zelf een Sigma 10-20, maar die wordt toch niet zo heel erg veel gebruikt. De 17-55 wordt nog steeds veel meer gebruikt, en ook de 24-105 gebruik ik meer dan de Sigma 10-20.


        Je zal dus best ervoor zorgen dat je toch nog een wat langere lens in de fototas hebt dan een 12-24 of een 10-20.

        Een 17-55 is bijvoorbeeld nog bruikbaar voor portretten, een 12-24 is daarvoor heel wat minder geschikt.
        maar toen ik mijn 10-22 had, had ik absoluut geen behoefte aan een standaardlens. Ik had mijn 50mm en mijn 70-200 en ik moest niet meer hebben...
        het is dus persoonlijk
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

          Wanneer ik wil inzoomen met mjn 10-22 ben ik blij van een goede oude 24-85 in mijn tas te hebben
          Deze gebruik ik trouwens het meest
          Het hangt inderdaad van je smaak af, maar als je wijder dan 17mm wil loop je met een lens meer rond
          Voordeel is dat je standaardzoom op 24mm kan beginnen en er meerdere goede lenzen uit de filmtijd bestaan die voor een interessante prijs te vinden zijn
          Steek dus gerust geld in een echte groothoek, het middenbereik kan je (voorlopig) goedkoop opvullen

          Comment


          • #6
            Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            maar toen ik mijn 10-22 had, had ik absoluut geen behoefte aan een standaardlens. Ik had mijn 50mm en mijn 70-200 en ik moest niet meer hebben...
            het is dus persoonlijk
            hmm, een 50 mm lijkt me toch nog altijd vrij standaard, niet ?

            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Hallo groothoek, maar dag standaardzoom?

              Volgens de signature heeft TS een 10-20 van Sigma. Een 12-24 (full frame, groter, zwaarder, duurder) daarvoor in de plaats kopen kijkt me een beetje onzinnig bij Nikon. Een 18-55 weg doen omdat je die dan weinig gebruikt??? Kost niks, weegt niks, waarom dan weg doen???
              Ik begrijp eerlijk gezegd niks van deze overwegingen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X