Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70S hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70S hulp

    Klopt het dat het onmogelijk is om met de D70s foto's te nemen die achteraf niet moeten bewerkt worden.
    Mijn foto's zijn steeds te donker
    Ik gebruik momenteel Lightroom en moet ELKE foto wat oplichten en soms verscherpen.
    Is dit normaal.

    Ik zou graag een voorbeeld bijvoegen, maar dit is mij tot op heden nog niet gelukt.

  • #2
    Re: Nikon D70S hulp

    Hallo, hallo ...

    Inderdaad de D70s heeft een lichte neiging tot onderbelichting. Op zich is dat geen ramp, integendeel op die manier worden uitgebrande of overbelichte vlekken vermeden wanneer u bijvoorbeeld op een zonnige dag een landschapsfoto zou nemen met een witte kerk in de achtergrond. Veel kans dat alle details verloren gaan wanneer u normaal zou gaan belichten.
    Maar, geen probleem als u daar niet kan mee leven, u kan een belichtingscorrectie (EV correctie) van bv +0,3 (of meer) gaan toepassen.
    Wat de scherpte betreft, dit is probleemloos aan te passen in het menu waar u de scherpte op +1 of +2 kan zetten. U kan zelfs kiezen voor meer vivid kleuren vergelijkbaar met die van de D50.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat de scherpte ook afhangt van de gebruikte lens.

    Besluit : ja, het is normaal maar u kan alles wijzigen.

    Dany.

    Comment

    Working...
    X