Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsintroductie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsintroductie

    Goeidag,


    Ik heb me een tijdje geleden een Sigma EF500 DG SUPER aangeschaft naast mijn 30D.

    Nu is het probleem dat ik er geen vat op heb. Fotos zonder flits is geen probleem, ken ik door en door en vormt geen probleem. Maar op het moment dat de flits erop staat dan lukt het gewoon niet meer. De effecten die ik wil bekomen lukken niet. Vanalles gezien zowel boeken als internet maar toch niks.

    Dus daarom, wie heeft er tijd om eens op stap te gaan en mij eens wat dingen uit de doeken te doen.

    Dus ik zoek iemand die:

    Deze week nog tijd heeft
    Goed met flits en flitstechniek kan omgaan
    Omgeving van Kortrijk-Waregem eventueel Gent
    En die zijn kennis wil delen uiteraard


    Laat maar iets weten via PM, als we met 3 zijn is dat ook goed. Vanaf 4 is misschien al wat veel maar ik zie wel...

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Flitsintroductie

    Hallo,

    Ik heb me de laatste 8 maand meer en meer verdiept in het flitsen met mijn 30D. Mijn ervaring leert mij dat je jezelf beperkt met 1 flits bovenop je toestel. Buiten kan je eigenlijk enkel wat invulflitsen en dat zorgt veelal voor een platbelicht onderwerp. Binnen kan je wat experimenteren met richten naar het plafond of bleke zijmuur. Je kan ook een diffuser op je flits plaatsen om het licht wat zachter te maken, de schaduwen worden ook wat zachter dan.

    Maar je kan pas weer echt diepte in je beeld krijgen wanneer je die flits van je toestel haalt en deze draadloos of met een pc cord gebruikt om onder een hoek je onderwerp te belichten. Helemaal interessant maar dan weer moeilijker wordt het als je nog accenten toebrengt met een tweede of derde flits. Dit komt natuurlijk vergezeld van het bijhorende kostenplaatje.

    Ik volg reeds een eindje enkele blogs rond dit draadloos flitsen en heb daar al veel van opgestoken.

    Ik zal je een PM sturen.
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: Flitsintroductie

      Neem eens een kijkje op strobist.com, het evenagelie der flitsende fotografen.

      Tom.

      Comment


      • #4
        Re: Flitsintroductie

        Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
        Vanalles gezien zowel boeken als internet maar toch niks.

        Dus daarom, wie heeft er tijd om eens op stap te gaan en mij eens wat dingen uit de doeken te doen.

        Dus ik zoek iemand die:

        Deze week nog tijd heeft
        Goed met flits en flitstechniek kan omgaan
        Omgeving van Kortrijk-Waregem eventueel Gent
        En die zijn kennis wil delen uiteraard
        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
        Neem eens een kijkje op strobist.com, het evenagelie der flitsende fotografen.
        Als iemand je de weg vraagt ga je hem toch ook niet uitleggen hoe hij met een wagen moet rijden?

        Comment

        Working...
        X