Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-55 vervangen voor 17-35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-55 vervangen voor 17-35

    Ik heb destijds voor de 17-55 gekozen boven de 17-35, vooral vanwege het bereik.
    Steeds meer merk ik dat ik die laatste 20mm zeer weinig gebruik.
    Misschien is een overstap voor mij wel interessant.
    Vooral omdat ik vaak lees dat de 17-35 een mooier contrast heeft.

    Ik wil zo even wat reacties uitlokken over bovenstaand onderwerp, ik overweeg het namelijk serieus.

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: 17-55 vervangen voor 17-35

    Er is al zoveel over beide lenzen geschreven dat ik het ook niet meer weet wat waar is en wat zever is.

    Ik heb de 17-35 en ben tevreden over het beestje. Ook op het punt gestaan een 17-55 te kopen en dan toch maar niet gedaan.
    Niet voor de kwaliteit van het objectief maar die 'DX' specificatie zit me dwars

    Nu het beste zou je beide lenzen eens moeten proberen in dezelfde omstandigheden zodat je kan testen of het contrast mooier is.

    En als je wil wisselen dan zou ik het misschien vrij snel doen. Want als Nikon een FF (of in de buurt) moest aankondigen dan zou de 17-35 wel plots een heel gegeerde lens kunnen worden.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: 17-55 vervangen voor 17-35

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Er is al zoveel over beide lenzen geschreven dat ik het ook niet meer weet wat waar is en wat zever is.

      Ik heb de 17-35 en ben tevreden over het beestje. Ook op het punt gestaan een 17-55 te kopen en dan toch maar niet gedaan.
      Niet voor de kwaliteit van het objectief maar die 'DX' specificatie zit me dwars

      Nu het beste zou je beide lenzen eens moeten proberen in dezelfde omstandigheden zodat je kan testen of het contrast mooier is.

      En als je wil wisselen dan zou ik het misschien vrij snel doen. Want als Nikon een FF (of in de buurt) moest aankondigen dan zou de 17-35 wel plots een heel gegeerde lens kunnen worden.

      Ik gebruik Canon en heb een 17-35. Ik heb nog nooit extra milimeters gemist met die lens. Heb ik meer nodig, dan gaat meteen mijn 50mm prime erop. Die presteert toch beter dan gelijk welke zoomlens.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: 17-55 vervangen voor 17-35

        Wel, dit is een lens die al vrij lang op mijn verlanglijstje staat. Ik heb die echter een paar maanden terug even kunnen testen en was er toen toch niet razend enthousiast over. Wellicht omdat de testomstandigheden, nl. binnenshuis, niet ideaal waren. Ik zou de test graag binnenkort nog eens overdoen in betere omstandigheden want ik ben ervan overtuigd dat dit objectief top zou moeten zijn. Natuurlijk zou het ook kunnen dat er mindere exemplaren tussen zitten zoals ik onlangs heb ondervonden bij de aankoop van mijn Nikon 12-24 . Wees gerust, Nikon heeft ook slecht glas dat omwille van, ik weet niet welke redenen, toch in de handel opduikt. Gelukking heb ik dit misbaksel kunnen inruilen voor een goed exemplaar. Wat er met het slechte exemplaar is gebeurd kan ik alicht wel vermoeden...
        Het is dus duidelijk dat men bij het testen van een lens best zijn tijd neemt, maar dat is niet altijd mogelijk.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: 17-55 vervangen voor 17-35

          Kees,

          Het hangt simpelweg van je gebruik af. Doe je voornamelijk landschappen tussen f8 en f11 is de AFS 17-35mm f2.8D geschikter wegens ultrascherp op die diafragma's, maar gebruik je je objectief liefst tussen f2.8 en f4 voor allround fotografie, dan blijf je best bij de AFS 17-55mm f2.8G DX Niet dat de AFS 17-35mm f2.8D zo slecht is op f2.8, maar de DX is gewoon beter wide open. Verder verdraagt de AFS 17-35mm f2.8D tegenlicht veel beter.

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: 17-55 vervangen voor 17-35

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ik gebruik Canon en heb een 17-35. Ik heb nog nooit extra milimeters gemist met die lens. Heb ik meer nodig, dan gaat meteen mijn 50mm prime erop. Die presteert toch beter dan gelijk welke zoomlens.
            Ik doe exact hetzelfde met de AF 50mm f1.8D bij Nikon

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: 17-55 vervangen voor 17-35

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik doe exact hetzelfde met de AF 50mm f1.8D bij Nikon

              MVG,
              Zo zie je maar dat het allemaal aan de fotograaf ligt, en niet aan merk of toestel.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                Ik werk ook met Canon, en terzijde, gelukkig inderdaad speelt niet het materiaal de grootste rol!

                Maar gewoon ter illustratie: Ik gebruik een 17-40 op m'n 1.6 crop en fullframe en als ik langer wil draai ik er ook een 50 prime op.

                (17 op FF is wel gevoelig voor CA en perspectiefvervorming maar die neveneffecten zijn héél vlug weg te werken met software.)

                Succes met je aankoop.

                Comment


                • #9
                  Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Natuurlijk zou het ook kunnen dat er mindere exemplaren tussen zitten zoals ik onlangs heb ondervonden bij de aankoop van mijn Nikon 12-24 . Wees gerust, Nikon heeft ook slecht glas dat omwille van, ik weet niet welke redenen, toch in de handel opduikt. Gelukking heb ik dit misbaksel kunnen inruilen voor een goed exemplaar. Wat er met het slechte exemplaar is gebeurd kan ik alicht wel vermoeden...

                  Versta ik het goed dat dezelfde twee identieke lenzen totaal verschillend kunnen presteren ?
                  If nothing is what it seems, then everything's a lie

                  Comment


                  • #10
                    Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                    Oorspronkelijk geplaatst door VeGa! Bekijk bericht
                    Versta ik het goed dat dezelfde twee identieke lenzen totaal verschillend kunnen presteren ?
                    Inderdaad, het ging hier om het gebrek aan scherpte van deze 12-24.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Er is al zoveel over beide lenzen geschreven dat ik het ook niet meer weet wat waar is en wat zever is.

                      Ik heb de 17-35 en ben tevreden over het beestje. Ook op het punt gestaan een 17-55 te kopen en dan toch maar niet gedaan.
                      Niet voor de kwaliteit van het objectief maar die 'DX' specificatie zit me dwars

                      Nu het beste zou je beide lenzen eens moeten proberen in dezelfde omstandigheden zodat je kan testen of het contrast mooier is.

                      En als je wil wisselen dan zou ik het misschien vrij snel doen. Want als Nikon een FF (of in de buurt) moest aankondigen dan zou de 17-35 wel plots een heel gegeerde lens kunnen worden.

                      Goeiedag,

                      Ik kan volledig volgen met deze redenering.
                      All round is de 17-55 uiteraard stukken beter.
                      Daar ik tevens beschik over een 28-70/2.8, die perfekt aansluit op de 17-35/2.8, overweeg ik (niet meer) om de 17-55 te kopen.
                      Al heb ik al enkele opnamen gemaakt, de lens presteert ook fantastisch!
                      Eigenlijk een aanrader....duur, maar zeker waar voor je geld!

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #12
                        Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                        Goeiedag,

                        Ik kan volledig volgen met deze redenering.
                        All round is de 17-55 uiteraard stukken beter.
                        Daar ik tevens beschik over een 28-70/2.8, die perfekt aansluit op de 17-35/2.8, overweeg ik (niet meer) om de 17-55 te kopen.
                        Al heb ik al enkele opnamen gemaakt, de lens presteert ook fantastisch!
                        Eigenlijk een aanrader....duur, maar zeker waar voor je geld!

                        mvg,

                        Roland
                        Maar welke van de 2 gebruik je nu echt het meest?
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                          Maar welke van de 2 gebruik je nu echt het meest?
                          Kees, ik heb beide lenzen gehad maar moest constant wisselen ( voor mijn fotografie toch ) en dat was ik moe, vandaar de overstap van deze 2 naar 1 enkele, de nikkor 17-55 f/2.8
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Kees, ik heb beide lenzen gehad maar moest constant wisselen ( voor mijn fotografie toch ) en dat was ik moe, vandaar de overstap van deze 2 naar 1 enkele, de nikkor 17-55 f/2.8
                            Dit snap ik niet, de 17-35 en 28-70 overlappen elkaar zelfs voor een stuk.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: 17-55 vervangen voor 17-35

                              17-55 is perfect for my work. Contrast issues??
                              Not in the real world.

                              My colleague uses the 17-35 and by the time the photos are ready for the client, you won't tell any difference.

                              For me, 17-35 is just too short to be useful for a "standard" lens. I don't always have time to swap lenses on a job so it's just about perfect.

                              Comment

                              Working...
                              X