Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn poezen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn poezen.

    Hallo,ik ben nieuw hier.Ik heb me onlangs een Nikon d40 kit gekocht en daarbij ook nog een 55-200 dx vr nikkon lens als aanvulling op de kitlens. Van fotografie heb ik geen kaas gegeten en neem de foto's dan ook op het gevoel.Ik wil er wel meer over leren . Dus spaar me geen kritiek,ik kan er alleen maar uit leren.
    Groeten Marc.
    Met deze een eerste post van onze poezen.






  • #2
    Re: Mijn poezen.

    Ze zijn ook mijn geliefkoosde modellen. Prachtige dieren.

    De eerste staat er mooi op maar de achtergrond stoort hier te fel. Probeer een groter diafragma (Kleiner F getal) zodat de achtergrond vervaagt en de poes alle aandacht krijgt.

    De tweede vind ik . Scherpte ligt mooi op de ogen. Egaal witte achtergrond is mooi.

    De derde is op het uitgebrande witte deel van zijn vacht ook wel een mooie close up. Hier ook mooie scherpte op het oog.
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn poezen.

      2 is goed, maar die witte achtergrond stoort.
      3 ligt de scherpte ongeveer op de ogen, maar toch is ze niet super scherp, dit kan aan de compressie en verkleining liggen .
      Het wit in de pels is wat weggebrand.
      Echter als je de foto's in RAW neemt (NEF formaat) kan je dit mooi wegkrijgen door 1/3 of 2/3 stop onder te belichten (maakt de foto iets donkerder) bij de naverwerking.
      Compo's zijn in alledrie de gevallen OK
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn poezen.

        Bedankt voor jullie reactie.En ik heb wel degelijk wat aan de uitleg die jullie geven.
        De eerste foto is trouwens nog genomen met mijn compactje minolta dimage f100 .

        Comment


        • #5
          Re: Mijn poezen.

          Die 1e lijkt erg op " mijn" poes , alleen heb ze n heel zwarte snoet.

          Verder zijn ze dus ook mijn voorkeur modellen , ze heb ook nog n broertje ( die kan er helemaal wat van )

          Voordeel van n reflex vind ik dan zelf dan ook de snelle opstart-tijd.

          Als je n kat/poes iets ziet doen ben je vaak al bijna te laat , met n rits-rats dus al helemaal .


          Gr

          Comment


          • #6
            Re: Mijn poezen.

            Ik heb zelf 3 poezen en ze zijn zo geinig om te fotograferen.
            De eerste lijkt me qua belichting niet zo goed, zwart is zeer moeilijk te fotograferen, heb zelf een Siamees en het is moeilijk de juiste belichting te vinden.

            Maar die tweede is WAUW!
            Dit is zo'n typische uitdrukking van een kat, beetje arrogant en uitdagend!
            Prachtige foto

            Rennen jouw katten ook weg zodra jij je camera bovenhaalt, mijn katten doen dan moeilijk, alsof ze me willen pesten

            Comment


            • #7
              Re: Mijn poezen.

              Dat wegrennen komt me zeer bekend voor.

              Net de andere kant op kijken zijn ze ook goed in



              Gr

              Comment


              • #8
                Re: Mijn poezen.

                Heb er een gehad die voor ik kon scherspellen tussen mijn benen stond. De andere was doof en trok er zich allemaal niets van aan. Toen was ik echter zelden met het fototoestel bezig zodat er spijtig genoeg bijna geen foto's van zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn poezen.

                  Rennen jouw katten ook weg zodra jij je camera bovenhaalt, mijn katten doen dan moeilijk, alsof ze me willen pesten
                  Nee,deze niet. Ik heb eigenlijk 3 poezen,maar de derde (een lapjeskat) laat zich niet fotograferen. Als ik het toestel bovenhaal , en ze heeft het in de gaten is ze weg. Net of ze er bang van is. De kater van de 2de foto is nieuwsgierig en dan moet ik gewoon snel zijn om hem mooi op de foto te zetten. De eerste foto is genomen met een compact camera, en de zwarte kleur is inderdaad moeilijk mooi vast te leggen. Ik blijf oefenen, en het fijne van digitale fotografie is dat je alles gewoon kan wissen. (Wat bij mij dan ook veelvuldig gebeurt )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn poezen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Heb er een gehad die voor ik kon scherspellen tussen mijn benen stond. De andere was doof en trok er zich allemaal niets van aan. Toen was ik echter zelden met het fototoestel bezig zodat er spijtig genoeg bijna geen foto's van zijn.
                    Mijn lapjespoes doet dat ook. Ik heb mijn camera nog niet helemaal vast of ze is al aan mijn benen aan het wrijven. Als ze ligt te slapen en ik denk "nu is het moment....", nou, mis poes , in echt geen tijd staat ze al weer aan mijn benen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn poezen.

                      Ioch nog wat werk aan de winkel hoor.
                      Over de eerste ga ik het niet hebben, die had je beter weggelaten.
                      De tweede : te centrale compo en gebrek aan scherpte.
                      De derde : jammer dat je een overbelichting hebt in de witte delen, qua scherpte en detail mag die er wel zijn.
                      fotosite

                      Comment

                      Working...
                      X