Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

    Heeft de Sony H2 een ingebouwde UV filter of niet? Ik kan dat niet dadelijk terugvinden in het boekje.

    Met andere woorden is een UV filter als vooropzetlens nodig voor de UV tegen te houden of niet?

    Als fysische bescherming voor de lens zal hij dat wel zijn, maar daar gebruik ik het opzetstuk voor met lenskap. Van de zomer zit ik weer in de bergen, dus als ik tegen dan het antwoord weet... dan zal het een B&W UV worden, of niet?

    Grtjs, marc.
    Sony H2 - 12 x Megazoom => www.megazoom.eu

  • #2
    Re: Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

    Alle digitale camera's hebben een UV filter, tenzij deze voor speciale doeleinden bestemd, als ik het goed voorheb

    Comment


    • #3
      Re: Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Alle digitale camera's hebben een UV filter, tenzij deze voor speciale doeleinden bestemd, als ik het goed voorheb
      Je vergist je , beste.
      Alle hebben een IR-filter.
      Groet

      Comment


      • #4
        Re: Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

        Oorspronkelijk geplaatst door regelmaat Bekijk bericht
        Je vergist je , beste.
        Alle hebben een IR-filter.
        Groet
        euh ? Alle is overdreven, misschien alle dslr's ofzo ?

        want een goede test om te zien of ir-leds (van bv een afstandsbediening) nog werken is om ze met je digitale camera te bekijken.. werkt met zowat iedere digitale compact die ik al heb gezien
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Heeft Sony H2 ingebouwde UV filter?

          Je vergist je , beste.
          Alle hebben een IR-filter.
          Groet
          Het kan dat ik mij vergis regelmaat
          Maar waarom worden dan bij alle grote camerafabricanten UV filters op digitaal afgeraden, en bij Nikon Bv. vervangen door NC filters.
          Bij Nikon Bv. wordt geschreven dat deze UV filtering zich vóór de ccd bevind in combinatie met het IR filter, als dat bij andere toestellen ook zo is, dat weet ik niet, maar ik denk van wel.

          Comment

          Working...
          X