Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d of 30d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d of 30d

    Beste Bd'ers,

    Ik heb nu een Canon 10d en het wordt nu toch tijd dat ik al begin te denken aan een nieuw toestel?
    Wat zijn de verschillen vooral ts de 30d en 400d.
    Buiten de grip van de 30d die beter is en wat zouden jullie me aanraden?

    Bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: 400d of 30d

    Ongetwijfeld de 30D. Als je gewend bent om met een 10D te werken vind ik de stap naar een 30D de meest logische. Gevoel van "degelijkheid" is groot tov de 400D. Persoonlijk vind ik de 10D zelfs nog wat "degelijker" dan de 20D cq 30D. Daarbij zit de 30D wat betreft bediening ook het dichts bij de 10D.
    Voldoet de 10D trouwens niet meer aan je huidige eisen of wil je gewoon weer eens iets nieuws? Gr,
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #3
      Re: 400d of 30d

      Jawel hoor, hij voldoet zeer zeker maar ik heb gewoon schrik dat hij eens 1 dag er de brui aan gaat geven.
      Is de 30d kwalitatief niet beter dan?
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: 400d of 30d

        Er is altijd een beter... Maar wanneer beter, hoe beter, is het nodig beter enz.
        En een nieuwe camera kan er ook de brui aan geven
        Op je website zie ik staan dat je ook graag natuurbeelden maakt. Is een groothoek 10-22 / 12-24 dan geen optie? Met zo'n groothoek gaat er misschien wel letterlijk een wereld voor je open. Begrijp me goed, het is jouw keuze hè en dat is het enigste wat telt. Gr,
        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

        Comment


        • #5
          Re: 400d of 30d

          De 400D is de instap DSLR. De 30D is meer voor de gevorderde amateur.

          Dat maakt dat de 30D is berekend voor meer intensief gebruik. Die heeft dus een stevigere body en is ook sneller.
          30D: Max sluiter 1/8000 en 5 beelden per seconde
          400D: Max sluiter 1/4000 en 3 beelden per seconde
          30D ISO tot 3200
          400D ISO tot 1600

          De 400D is recenter en heeft een aantal dingen die je op de 30D niet vind.
          De 400D heeft een anti-stof-systeem en 10 ipv 8 Mpixels. Ook de JPG verwerking in camera zou beter zijn.

          Vandaag zijn de prijzen van beide bijna gelijk, dus dan lijkt een 30D een betere keuze.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: 400d of 30d

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            De 400D is de instap DSLR. De 30D is meer voor de gevorderde amateur.

            Dat maakt dat de 30D is berekend voor meer intensief gebruik. Die heeft dus een stevigere body en is ook sneller.
            30D: Max sluiter 1/8000 en 5 beelden per seconde
            400D: Max sluiter 1/4000 en 3 beelden per seconde
            30D ISO tot 3200
            400D ISO tot 1600

            De 400D is recenter en heeft een aantal dingen die je op de 30D niet vind.
            De 400D heeft een anti-stof-systeem en 10 ipv 8 Mpixels. Ook de JPG verwerking in camera zou beter zijn.

            Vandaag zijn de prijzen van beide bijna gelijk, dus dan lijkt een 30D een betere keuze.
            Ik heb een 350D, wat zowat het equivalent van een 400D is qua uitrusting, en ja, dit dingetje begint echt wel serieus tekort te schieten voor mij. Dus zeker als je van een 10D komt, zou ik naar een 30D gaan, want met een 400D zou je niet tevreden zijn vrees ik.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: 400d of 30d

              Ik heb nu een 300D en die voelt eigenlijk wel 'plastiek' aan ... ik wil ook upgraden naar een 30D puur omdat deze toch iets robuuster is en weer wat sneller / meer mogelijkheden.
              Much to learn I still have!

              Comment


              • #8
                Re: 400d of 30d

                Als je een body zoals de 10d wilt, moet je ook even de 5d vastnemen. Dat is dezelfde body. De 30d is echt een stuk kleiner. Wat je verkiest is je eigen zaak. 5D is natuurlijk ook fullframe, met zijn voor en nadelen.

                Comment


                • #9
                  Re: 400d of 30d

                  Wat zijn dan de nadelen van full frame? Ik dacht dat dit enkel voordelen had?
                  De 5d is ook veel duurder hé
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 400d of 30d

                    Dat heeft ook enkel voordelen wat mij betreft, alleen stelt die wel hogere eisen aan je lenzen.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: 400d of 30d

                      Fullframe op zich heeft eigenlijk maar 1 nadeel en dat is kostprijs.

                      Maar de vgl die je maakt is niet FF tov APS maar 5D tov 30D/400D. Nadeel van de 5D is de bij telegebruik en macro kan je meer detail halen met 30D ondanks het pixelvoordeel van de 5D. 5D is ook groter en zwaarder, Anderen vinden dit juist een voordeel. Zoals altijd moet iedereen zien wat hij wil.

                      Je originele vraag wel ik zou het moeilijk hebben om de 30D niet te nemen want ik ben verslaafd aan de scrolldial en ik ben natuurlijk de layout van 30D meer gewoon. Maar als de voordelen van de 30D tov 400D je weining zeggen is de 400D eigenlijk de meest rationele keuze. Moest mijn camera nu de geest geven dan zou ik toch twijfelen om eventueel de 400D te nemen en dan wanneer de 40D wat in prijs zakt over te schakelen naar deze.

                      Moeilijke keuze als je het mij vraagt

                      Comment


                      • #12
                        Re: 400d of 30d

                        De 30D heeft als grootste voordeel de betere zoeker, veel stevigere bouw + aangename omgeving van toetsen en menu + spotmetering en enkele kleine features...Maar beiden nemen best goeie fotos

                        Comment


                        • #13
                          Re: 400d of 30d

                          Wil je nu op dit ogenblik een vervanger voor de 10D, dan kan je best de 30D kiezen. Maar er zou binnen een paar maanden een opvolger kunnen komen (40D??), en die zal waarschijnlijk weer wat verbeterd zijn. Dan zal je wel weer de volle pot moeten betalen omdat het een nieuw model is, een 30D kan je op dit ogenblik vrij goedkoop vinden.

                          Upgraden naar een meer professioneel toestel (5D , 1D Mark III...) kan natuurlijk ook altijd, maar dan zal je heel wat meer geld moeten uitgeven.

                          Ik neem aan dat je dus een "upgrade" wil voor je 10D, dan is een 30D waarschijnlijk de meest aangewezen keuze, op voorwaarde dat je niet wil of kan wachten op het nieuwe model (dat er misschien binnen een paar maanden komt, de nieuwe modellen worden meestal in september voorgesteld).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X