Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pulitzer prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pulitzer prijs

    Hamai om die te winnen moet je wel van macabere foto's houden !

    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Pulitzer prijs

    Tja, je maakt je toch bedenkingen welke normen in onze maatschappij gehanteerd worden om prijzen toe te kennen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Pulitzer prijs

      Tsja, hoor es... de Pulitzer prijs een prijs voor fotojournalistiek. Er zijn diverse categorieen, maar de opvallendste zijn natuurlijk de fotos die iets verschrikkelijks laten zien. Dat komt immers in de krant (en publicatie in een nieuwsblad is een voorwaarde om de Pulitzer prijs te winnen!). De meeste winnaars overigens zijn vooral beoordeeld om de context, niet om de inhoud. Dat is nu eenmaal een kenmerk van journalistieke fotografie...

      Comment


      • #4
        Re: Pulitzer prijs

        Voor zoveel ik er iets van ken is de Pullizer een prijs voor journalistiek, niet voor morele standaarden of iets dergelijke.. De journalist/fotograaf was in dit geval idd 'at the right place, at the right time' om het gebeuren te verslaan - zowel toespraak/debat als de aanslag.
        -flickr-

        Comment


        • #5
          Re: Pulitzer prijs

          En dan te bedenken dat ik Peter Pullizer vorig jaar persoonlijk een handje heb gegeven en een halve geelvin tonijn hahaha.
          Heel verhaal hangt daar aan vast, maar wel leuk

          Aardige vent trouwens en een leuke familie.. geloof dat die vent 3 vrouwen heeft gehad of zo en een hele zooi kinderen.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Pulitzer prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Tja, je maakt je toch bedenkingen welke normen in onze maatschappij gehanteerd worden om prijzen toe te kennen.
            Tja, in tegenstelling tot het zoveelste perfect gekapt, gemaquilleerd, belicht en gephotoshopt leuk modelletje-in-een-knus-studiootje zijn dit wél boeiende foto's. Dit zijn beelden die, alhoewel verre van aangenaam om naar te kijken, een heel verhaal vertellen op enkele vierkante centimers groot.
            Dat verdient van mij alle respect.

            Comment


            • #7
              Re: Pulitzer prijs

              Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
              Tja, in tegenstelling tot het zoveelste perfect gekapt, gemaquilleerd, belicht en gephotoshopt leuk modelletje-in-een-knus-studiootje zijn dit wél boeiende foto's. Dit zijn beelden die, alhoewel verre van aangenaam om naar te kijken, een heel verhaal vertellen op enkele vierkante centimers groot.
              Dat verdient van mij alle respect.
              Yep, vind ik ook
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: Pulitzer prijs

                De gedachte dat een mensenleven kapot gemaakt wordt in enkele luttele seconden vind ik allesbehalve boeiend. Sorry voor mijn visie.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X