Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera mee nemen tijdens mountainbike

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera mee nemen tijdens mountainbike

    Heren en dames van het goede leven,

    Ik ben sinds kort de eigenaar van een Panasonic tz3. Ik heb hem nog niet mogen ontvangen, en ondanks mijn ongeduldigheid, zal ik nog 1 dagje geduld moeten hebben. vanwege mijn ongeduldigheid heb ik al wel alvast de handleiding gedownload en gelezen. Maar nu vroeg ik me het volgende af:

    Ik wil mijn camera gaan gebruiken om foto's te maken tijden mountainbike tour tochten. Nu las ik in de handleiding dat het toestel niet bloot mag staan aan trillingen of schokken. Wat bedoelt men daar? echt het laten vallen van een toestel? Mountainbiken zonder schokken, dat kan niet echt :P. Ik wilde hem achter in mijn zadeltasje (in een extra hoes) mee nemen. Kan dit kwaad?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Joost.

  • #2
    Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

    Ik zou dat niet doen als ik jou was. Op je rug gaat wel, maar rechtstreeks aan de fiets lijkt me teveel van het goede.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

      Hangt een beetje van je stijl af, maar toertochten (zeker in het Limburgse) in je zadeltasje zal hij niet lang overleven (trillingen, schokken, vuil,...)
      Beter is hem in de achterzakje van je vestje/truitje te steken, enkel oppassen als je aan bodemonderzoek gaat doen ("van je fiets vallen" voor de leken )
      Beste oplossing die ik kon vinden was een kleine rugzak meenemen en hem goed beschermt hierin opbergen. Je vangt per slot van rekening een heel deel van de schokken reeds met je lichaam op en bij een val heb je de bescherming van de rugzak (zowel voor de camera als voor jezelf)
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

      Comment


      • #4
        Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

        De mijne (niet de D2X, een Sony DSCp9) zit steeds in m'n rugzak. En dat bevalt prima.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

          Idd numbro2, zou ik niet doen. de camera gaat die niet lang uithouden achteraan in je zadeltasje. Beste is de rugzak zoals Steven_V aanhaalde.
          -flickr-

          Comment


          • #6
            Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

            ok bedankt voor wat tips. Dat is opzich wel een beetje een tegenvaller. Ik ben namelijk niet altijd van plan een rugzak mee te nemen. En als je hem in je shirt doet, en als je dan valt. Dat is ook niet fijn.

            Zo ie zo goed verpakken, dat is 1. Misschien dat ik iets in mijn shirt fabriceer, zodat hij er niet uit kan vallen. Maar ik denk dat het toch de rugzak wordt .

            Comment


            • #7
              Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

              camelback kopen

              dan hoef je ook geen drikbus meer mee te sleuren en dat lelijk zadeltasje kun je ook van je mountainbike laten dan

              Comment


              • #8
                Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                Ik heb een Canon A95, en neem doe regelmatig mee op diverse toertochten. Die zit dan wel in opbergtasje. Ik neem wel alleen foto's als ik stil sta. Tijdens het fietsen is dat toch niet te doen. Met de koersfiets lukt dat wel, omdat het terrein vlakker is.
                www.i-mac.be
                http://www.cerclebrugge.be

                Comment


                • #9
                  Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                  om mijn canon 350d en enkele lenzen mee te nemen,
                  heb ik een stuurtas van Ortlieb en foto-inzetstukken gekocht
                  die is goed waterdicht en vangt de schokken op ,
                  maar ja dat is niet om te mountainbiken
                  , maar op een gewone fiets voor op kamp
                  groeten, Sebastiaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                    Is het uberhaupt meenemen van een camera tijdens fietstochten in de fietstas geen goed idee

                    Ik neem de camera regelmatig mee op weg naar mijn werk. Het laaste deel door de stad fiets ik. Dan stop ik de camera in de fietstas omdat ik het ook link vindt hem de auto te laten liggen.
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                      Ik heb daarvoor z'n riem met een tasje aan, de camera ( Canon 710IS ) met een stel extra batterijen past daar perfect in, gewoon stoppen rits open en drukken maar, nu ben ik iets aan het verzinnen om m'n K10D met lenzen mee te nemen op een aangepaste mtb die ik besteld heb.
                      Op de bagegedrager ben ik van plan om een houten constructie te maken met een dubbele bodem met daar tussen drukveren, de bovenste bodem moet dus volledig vrij kunnen bewegen tenopzichte van de onderste met daarop dus de fototas, het geheel moet dus wel toertochten en bloso toestanden aan kunnen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                        Ik zou er echt niet mee crossen of het moet een heel makkelijk parcour zijn.
                        Ik gebruik wel eens een tasje voor mijn camera als ik met de racefiets weg ga.Het is een tasje wat je gewoon bij de fietsenmaker kunt kopen, dat doe je om je middel, wel leg ik er wel een vulling in, en draag het tasje dan aan de voorkant onder mijn schirt.(Dat kan ook met een los fototasje voor je riem, het verschil is dat deze meestal los op de riem zit en dus kan verschuiven, maar de vulling zit er wel al in).
                        Op de rug zou ik het niet doen.
                        Als je dit wel zou doen; zou ik op de onderste punten van de rugtas een bandje plaatsen, (vast steken met draad en naald) zodat je dat bandje om je body kan vast binden dan wordt de neerwaardse en opwaardse beweging van de tas op je rug minder. En de tas goed opvullen zodat de camera wel vast ligt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          camelback kopen

                          dan hoef je ook geen drikbus meer mee te sleuren en dat lelijk zadeltasje kun je ook van je mountainbike laten dan
                          ja ik ga een camelbak kopen. Dat wilde ik al langer. Gelukkig heb je bijna geen keuze op de site (kolere zeg) .

                          Zit daar overigens standaard als een reservoir in? Of moet je die er los bij kopen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                            Ik zou niet zo,n ding gebruiken voor mijn camera , ja voor mijn plakspullen dat kan nog.
                            Heb je wel eens een slechte bidonhouder op je fiets gehad, die is zo stuk.
                            Ja uitproberen kan je altijd.
                            Maar ik denk dat de maker van dat ding je echt geen garantie geeft dat deze de schokken opvangt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera mee nemen tijdens mountainbike

                              Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                              Ik zou niet zo,n ding gebruiken voor mijn camera , ja voor mijn plakspullen dat kan nog.
                              Heb je wel eens een slechte bidonhouder op je fiets gehad, die is zo stuk.
                              Ja uitproberen kan je altijd.
                              Maar ik denk dat de maker van dat ding je echt geen garantie geeft dat deze de schokken opvangt.
                              ik gebruik al jaren een camelback voor het fietsen en mijn vorige compact camera ging daar dikwlijls mee in
                              nooit problemen mee gehad
                              ik denk dat het allemaal wat overroepen is kwestie schokken en trillingen
                              binnenkort koop ik terug een compactje bij en die gaat zeker de camelback in
                              @numbero2 er zit standaard een drinkzak bij de camelbak geleverd

                              Comment

                              Working...
                              X