Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor familie foto in een boomgaard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor familie foto in een boomgaard

    Mij is gevraagd binnenkort een familie foto temaken.

    Dat moet gebeuren in een boomgaard.
    De bedoeling is dat er 2 volwassenen ,een hond en 2 of 3 kinderen op komen.

    Welke lenzen of lens kan ik het beste gebruiken?

    Bezit een paar Canon lenzen o.a. Canon 28-135 IS,17-40/4.0 L,
    17-55/2,8 IS,24-70 L/2,8 ,75-300 IS,50-1,4.

    Tokina 12-22 en Sigma 105 macro.

    Camera Canon 20D en flitser 580-EX

    Graag advies om tot een goed resultaat te komen.

    De afdruk moet 30-45 of 40-60 worden.

  • #2
    Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

    Volgende familiefoto is genomen met de Canon EF 50/1.8 op een 350D:






    Maw, je 17-40, 17-55, 24-70 en 28-135 kunnen dat ook.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

      17-55/2,8 Is
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

        Dat is toch maar net wat voor beeld je voor ogen hebt...
        Als het goed is weet je zelf wat je objectieven doen wat beeldhoek en kwaliteit betreft. Dus een antwoord geven is net zo duister als dat het nu buiten is Gr,
        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

          24-70l
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

            Uiteraard de 24-70. 't Is de beste lens in je collectie.
            Ik vraag me trouwens af wat je met al dat mooie materiaal doet als je deze vraag moet stellen... Niet kwaad bedoeld hoor, maar je moet wel een beetje in jezelf geloven.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

              twentyfour/seventy

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                Vreemde collectie lenzen. Nog vreemdere vraag om met zo'n collectie te stellen. Waarom neem je trouwens niet van alles wat mee?

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                  De misschien vreemde collectie houdt verband met het feit dat ik ook een Canon 300D bezit met flitser 420 Ex en zo min mogelijk van lenzen wil wisselen i.v.m. met stof.
                  Ik ben gegaan voor steeds betere apparatuur en de Canon Mark 3 wil kopen.
                  Het mindere gaat dan naar mijn zoon.

                  De vraag is een serieus advies en ik heb geen zin in een boomgaard allerlei lenzen te wisselen en uit te proberen.

                  Ander commentaar zit ik niet op te wachten.

                  Het zou ook kunnen zijn dat de keuze van iemand bepaald wordt door het feit dat men uit een collectie kan kiezen zonder eigenaar te wezen.

                  Men moet ook kijken naar de afmeting die men wil,vandaar de vraag.

                  Ik laat niet dagelijks afdrukken maken van 60 cm bij 40 cm.

                  Graag serieus advies.

                  2 lenzen zijn in ieder geval genoemd waar ik zelf ook aan dacht.

                  Alvast bedankt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    Ik ben gegaan voor steeds betere apparatuur en de Canon Mark 3 wil kopen.
                    Sorry hoor, maar als je met het huidige gerief zelf niet kunt bepalen hoe je het best een foto moet/kunt trekken, gaat dat met een nieuwe MIII dan wel lukken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    De vraag is een serieus advies en ik heb geen zin in een boomgaard allerlei lenzen te wisselen en uit te proberen.
                    Kun je dan niet beter eendjes gaan fotograferen? Ook niks mis mee.

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    Ander commentaar zit ik niet op te wachten.
                    Vraag je zelf min of meer om...

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    Het zou ook kunnen zijn dat de keuze van iemand bepaald wordt door het feit dat men uit een collectie kan kiezen zonder eigenaar te wezen.
                    Moeilijk maar aléz. En nogmaals dat hangt toch helemaal af van de locatie/etc,etc af

                    Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                    Men moet ook kijken naar de afmeting die men wil,vandaar de vraag.
                    Ik laat niet dagelijks afdrukken maken van 60 cm bij 40 cm.
                    Graag serieus advies.
                    Zal niet veel uitmaken, gezien de aanwezige kwaliteit van camera icm objectief keuze.
                    Toch nog even serieus gedaan
                    Last edited by Flotootje; 28 juni 2007, 13:56.
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                      Ik neem aan dat ik een domme vraag heb gesteld waar intelligente mensen
                      op reageren.
                      Dat was dan niet te bedoeling.
                      Letten meer op de verzameling dan op de vraag.

                      Ik heb weinig ervaring met portretten.

                      Stop de discussie maar.

                      Ik heb mijn keuze al gedaan en geen domme vragen meer stellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                        Domme vragen zijn die waar je het antwoord zelf al op weet. Die wist je niet, dus is het géén domme vraag maar misschien een onduidelijke. Je geeft tenslotte wel je gerief aan met een daar op gerichte vraag. Maar niet dat je geen ervaring hebt met portretten. Sorry als ik je gekwetst heb En intelligentie is een smal begrip... Gr,
                        M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                          Het punt is dat zo goed als elke lens geschikt is om een mooi portret te maken. Je hebt drie f2.8 lenzen in het gebied 17-70. Als de beste daar de 24-70 van is, kan je er al twee laten vallen. Een tele is ook zeer geschikt voor portretten, dus je sigma 105 f2.8 zal je ook toelaten mooie foto's te maken met een beperkte scherptediepte. Je prime 50 f1.4 staat ook bekend als een zeer goede portretlens, dus dat is zeker ook een mogelijkheid. En uiteindelijk kunnen zelfs groothoeklenzen speciale en mooie portretfoto's opleveren, dus je 12-22 valt ook te overwegen.
                          Kortom: je hebt een gans arsenaal lenzen waaruit niet zomaar één portretlens naar voren schiet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                            Een leraar vertelde me ooit dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden
                            Langs de andere kant begrijp ik wel de reacties. Ook ik vroeg me heel even af hoe iemand aan zulk materiaal komt zonder te weten hoe het te gebruiken.

                            Dit geheel terzijde: ga gewoon voor de 24-70 of de 17-50.

                            Misschien nog een kleine raad: misschien moet je deze lenzen even op voorhand uitproberen alvorens onmiddellijk voor een publiek foto's te nemen?

                            Veel succes alvast
                            When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor familie foto in een boomgaard

                              Nog enkele basistips voor het fotograferen van een groepsportret...
                              1)Probeer bij zonnig weer de "piekuren" om harde slagschaduwen op bv gezichten te vermijden. Kan dit niet, dan zachtjes inflitsen.
                              2) Maak genoeg beelden. Er staat altijd wel iemand zijn/haar ogen toe te knijpen. 3) Probeer de mensen eerst te ontspannen alvorens ze neer te zetten. 4) Maak de beelden in RAW (voor het beste orgineel bij gebruik van grote afdrukken. Zo zijn er nog wel enkele maar misschien voor andere BDers?
                              Gr,
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                              Comment

                              Working...
                              X