Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 350D

    Een van deze dagen zou ik mij een nieuwe digitale camera aan willen schaffen meer bepaald een spiegelreflex. Ik werk al meer dan een jaar met een Canon powershot S1 IS, maar de laatste tijd ben ik niet meer tevreden van de foto's die ik hier mee kan maken met amper 3.2mp kan dit toestelletje me niet meer bekoren, waar ik me nog het meest aan stoorde was vanaf het duister werd dat dit toestel problemen had met scherpte stellingen en dat de foto's nogal korrelig werd. Nuja ik heb er mijn pleizer mee gehad.

    De overstap naar een spiegelreflex is eenvoudig, ze zijn gewoon beter, en heb er al foto's mee mogen trekken, en ik vind het gewoon beter.

    Mijn oog is gevallen op de Canon EOS 350D, deze camera voldoet al mijn vereiste, en is toch een cameraatje dat binnen mijn budget valt.

    Nu wil ik toch eens vragen aan jullie, waar ik hier hetgoedkoopst aan kan geraken?
    In mediamarkt staat deze camera met een 18-55 kitlens voor de prijs van €555
    op pixmania staat dezelfde plus draagzak voor €556 maar qua garantie betreft zit ik liever toch bij mediamarkt...

    Dus weten jullie nog plaatsen waar ik aan deze camera geraak voor deze prijs of zelf lager. ik ben van regio Gent.


    MVG
    Garmir

  • #2
    Re: Canon EOS 350D



    nog 1 euro goedkoper
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      Haha


      heb nog een vraagje betreffende deze camera. heb ik genoegd aan de standaard kitlens die er bij zit, als je weet dat ik over stap van een powershot S1 IS?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 350D

        hoeveel maal zoom is die?

        de kitlens is een 18-55 (3x zoom) vergelijk dit eens met met wat er bij jou op staat?
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door Garmir Bekijk bericht
          Haha


          heb nog een vraagje betreffende deze camera. heb ik genoegd aan de standaard kitlens die er bij zit, als je weet dat ik over stap van een powershot S1 IS?
          Voor zover ik het kan beoordelen uit je foto's op Deviant Art, zou je aan je kitlens genoeg moeten hebben om te beginnen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
            hoeveel maal zoom is die?

            de kitlens is een 18-55 (3x zoom) vergelijk dit eens met met wat er bij jou op staat?
            Mijn huidige camera is 10x optische zoom

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Voor zover ik het kan beoordelen uit je foto's op Deviant Art, zou je aan je kitlens genoeg moeten hebben om te beginnen.
            Gracias senior

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 350D

              Oorspronkelijk geplaatst door Garmir Bekijk bericht
              Mijn huidige camera is 10x optische zoom



              Gracias senior
              Graag gedaan. Om je een idee te geven: dit is slechts 3x optische zoom ongeveer (18-55: 3x18=54) en zeker geen 10. 18mm is breder dan wat je nu gewoon bent denk ik, en 55mm stelt je in staat om een portret met schouders erbij te maken van iemand van op ongeveer een meter of twee zoiets. Je hebt dus geen grote zoom.
              MAAR: je gaat voor een spiegelreflex, dus heb je de mogelijkheid om lenzen te wisselen. Ook al zou je meer tele willen, dan is het misschien wel verstandig om op 't gemak voor een goeie telelens te sparen, zoals bijvoorbeeld een Canon 70-200 f4L. Dat is een dijk van een lens (zo'n witte, zoals de professionelen er ook hebben). Ik heb op je website gezien dat je toch wel ietsje meer op 't oog hebt dan het occasionele familieportret, en vermoedelijk zal je op termijn toch wel uitstekende beeldkwaliteit willen, en dan is dit uitstekend gerief. Beter kan je bijna niet krijgen.
              Wil je het sneller, dan kan je kijken naar bijvoorbeeld een Sigma 70-300 APO. Die is qua beeldkwaliteit heel wat minder dan de voorgaande lens, maar de prijs is er ook naar. Toch ook geen heel slechte lens eerlijk gezegd.
              Met de 70-200 erbij heb je dan in totaal meer dan 11x zoom en met de 70-300 heb je in totaal meer dan 16,5x zoom. De eerste optie is qua kwaliteit dan wel een pak beter.

              Hopelijk kan je daar even mee verder.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 350D

                die sigma kan je hier soms 2de hands kopen voor rond de 100euro dacht ik , dan heb je ineens veel zoom

                prijs/kwaliteit zeker goed maar idd als de prijs niet zo belangrijk is wat ik wel denk anders zou je gaan voor de 400D enz enz kan je idd gaan voor die 70-200
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Graag gedaan. Om je een idee te geven: dit is slechts 3x optische zoom ongeveer (18-55: 3x18=54) en zeker geen 10. 18mm is breder dan wat je nu gewoon bent denk ik, en 55mm stelt je in staat om een portret met schouders erbij te maken van iemand van op ongeveer een meter of twee zoiets. Je hebt dus geen grote zoom.
                  MAAR: je gaat voor een spiegelreflex, dus heb je de mogelijkheid om lenzen te wisselen. Ook al zou je meer tele willen, dan is het misschien wel verstandig om op 't gemak voor een goeie telelens te sparen, zoals bijvoorbeeld een Canon 70-200 f4L. Dat is een dijk van een lens (zo'n witte, zoals de professionelen er ook hebben). Ik heb op je website gezien dat je toch wel ietsje meer op 't oog hebt dan het occasionele familieportret, en vermoedelijk zal je op termijn toch wel uitstekende beeldkwaliteit willen, en dan is dit uitstekend gerief. Beter kan je bijna niet krijgen.
                  Wil je het sneller, dan kan je kijken naar bijvoorbeeld een Sigma 70-300 APO. Die is qua beeldkwaliteit heel wat minder dan de voorgaande lens, maar de prijs is er ook naar. Toch ook geen heel slechte lens eerlijk gezegd.
                  Met de 70-200 erbij heb je dan in totaal meer dan 11x zoom en met de 70-300 heb je in totaal meer dan 16,5x zoom. De eerste optie is qua kwaliteit dan wel een pak beter.

                  Hopelijk kan je daar even mee verder.
                  die 18mm is inderdaad breder dan ik nu heb mijn powershot is uitgerust met een 5,8-58 mm lens. En inderdaad zou ik in de toekomst graag een zoomlens er bij hebben maar dat is wanneer mijn funds het toe laten
                  Ga er in elk geval eens naar kijken voor in de toekomst.

                  Heb juist een sgekeken naar die van canon, die prijs, mijn hart jong
                  Die sigmaatjes zijn wel een pakje beter qua prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  die sigma kan je hier soms 2de hands kopen voor rond de 100euro dacht ik , dan heb je ineens veel zoom

                  prijs/kwaliteit zeker goed maar idd als de prijs niet zo belangrijk is wat ik wel denk anders zou je gaan voor de 400D enz enz kan je idd gaan voor die 70-200
                  Zal er eens op letten.

                  Maar verschil tussen eos 350D met 18-55 en 400D met 18-55 is nog altijd 200€ en das niet niks (Nuja er kan wel 80€ geruduceerd worden met dat cach-back gedoe en dan is het verschil maar 120€ meer). Moest ik niet met de plannen zitten om eind dit jaar een auto te willen kopen zou ik dit misschien kunnen overwegen.

                  Nuja ik ga mijn broer laten kijken of hij er kan aan geraken via zijn werk zal dan waarschijnlijk nog wat in prijs schelen. maar kzal nog een paar nachtjes slapen voor mijn beslissing te nemen. 350D of 400D, een ding ben ik zeker een zoomlens is in elk geval voor achteraf.


                  In elk geval al bedankt mensen.

                  Grtn
                  Garmir
                  Last edited by Garmir; 27 juni 2007, 18:41.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 350D

                    Ga voor de 350D. De 400D is zeker niet beter. Wel 10 Mpixels, maar dat is echt wel verwaarloosbaar hoor. Ik veronderstel niet dat je meteen op megaposterformaat gaat afdrukken, en dan heb je daar niks aan. Dat cleaningsysteem is ook maar een marketingtrucje trouwens. Niet twijfelen als je je budget wil beperken.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 350D

                      Ondertussen al gekocht?
                      Is ook een beetje de vraag, waar ik mee worstel.
                      De 350d kopen, stuk minder in prijs, of de recentere 400d ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 350D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
                        Ondertussen al gekocht?
                        Is ook een beetje de vraag, waar ik mee worstel.
                        De 350d kopen, stuk minder in prijs, of de recentere 400d ...
                        Wat zijn de redenen waarom je twijfelt?
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 350D

                          Ga voor de 350D. De 400D is zeker niet beter. Wel 10 Mpixels, maar dat is echt wel verwaarloosbaar hoor. Ik veronderstel niet dat je meteen op megaposterformaat gaat afdrukken, en dan heb je daar niks aan. Dat cleaningsysteem is ook maar een marketingtrucje trouwens. Niet twijfelen als je je budget wil beperken.
                          Ik denk niet dat dit de enige verschillen zijn tussen de 350D en de 400D. Volgens mij is het verbeterde AF-systeem een grote stap vooruit. Ik denk dat dit wel zijn meerprijs waard is... (pas op, ik zeg hiermee niet dat de 350D geen goed toestel is, verre van zelfs!)

                          Voor een volledig overzicht van wat de nieuwe 400D te bieden heeft, raad ik volgende link aan :

                          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 350D

                            Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                            Ik denk niet dat dit de enige verschillen zijn tussen de 350D en de 400D. Volgens mij is het verbeterde AF-systeem een grote stap vooruit.
                            Ik zowel een 350D als 20D (zelfde AF systeem 400D), en kan eerlijk waar niet zeggen dat iets merk van dat betere AF systeem.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 350D

                              Ik heb een 350D en ik vind vooral het extra schermpje handig voor de belichting. Dat is iets wat ik op de 400D niet meteen zie staan en dat lijkt mij eigenlijk een achteruitgang.
                              Canon 350D
                              Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                              Comment

                              Working...
                              X