Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of sigma

    Hallo,
    Ik zou voor m'n canon d400 een telelens willen aanschaffen, maar twijfel tussen de Canon EF55-220 f/4.5-5.6 II USM en de Sigma 55-200 f4-5.6DC.
    Het is vnl om wielerwedstrijden te fotograferen. Zal de Sigma snel genoeg
    scherpstellen ?
    ps : budget max 300 euro
    Dank voor uw advies.

    Mario

  • #2
    Re: canon of sigma

    Geen van de beide lenzen stelt snel scherp. Voor 300 Eurootjes zal het ook niet mogelijk zijn een snelle lens te kopen. Als je dan toch één van de twee wil, zou ik de Canon nemen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: canon of sigma

      ...of je kan een beetje doorsparen tot je een tweedehands 70-200 F4 kan kopen, dan heb je een snelle lens. Gaat tweedehands zo rond de 450-500€

      Comment


      • #4
        Re: canon of sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
        ...of je kan een beetje doorsparen tot je een tweedehands 70-200 F4 kan kopen, dan heb je een snelle lens. Gaat tweedehands zo rond de 450-500€
        Inderdaad, dat is de betere oplossing. De meesten hebben er jammer genoeg echter geen geduld voor.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: canon of sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
          ...of je kan een beetje doorsparen tot je een tweedehands 70-200 F4 kan kopen, dan heb je een snelle lens.
          Of om verder te doen een 2.8 ... dan ben je van die 4.0 af en heb je echt een veel snellere lens.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: canon of sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of om verder te doen een 2.8 ... dan ben je van die 4.0 af en heb je echt een veel snellere lens.
            die ene stop is enkel maar nodig als je in low light fotografeert en bij specifieke toepassingen zoals sportfotografie. In normale omstandigheden is 't overkill en is het verschil in prijs wel héél groot voor wat je maar extra hebt. Ik zou dan nog eerder naar een f4 IS gaan. Om mensen op de foto te zetten is de scherptediepte op 2.8 wel heel klein.
            Iemand hier is zo vriendelijk geweest om mij een aantal testfoto's te bezorgen, omdat ik twijfelde tussen een 70-200 2.8 of een f4 IS. De bokeh is nagenoeg hetzelfde bij de twee, en daar was het mij om te doen. Ik heb persoonlijk geen nood aan 2.8, wél aan een constant diafragma én IS. Aangezien bij mij vooral mensen op de foto komen, is de 2.8 IS absoluut niet te verantwoorden. Als ik bovendien binnen zit, zal ik al heel snel de flits bovenhalen. Als ik dan toch de sfeerverlichting wil vastleggen, dan ben ik ook beter met IS dan met 2.8. De f4 heeft een IS van een impressionante 4 stops, wat scherpe foto's op 1/30ste mogelijk maakt op 200mm. Bovendien blijkt uit veel reviews dat de f4 IS ook nog eens betere beeldkwaliteit levert op 200mm, dus eigenlijk, als je de snelheid niet echt nodig hebt, kun je véél beter de f4 IS overwegen. Het verschil in snelheid is trouwens nihil met genoeg licht.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: canon of sigma

              De 70-200/4L is echt stukken beter en vanaf 400-500 regelmatig te koop.
              Sigma 55-200 is ook helemaal niet slecht en kan je regelmatig rond de 100 euro vinden.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X