Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon EOS 400D

    Hey,

    Ik wil mij een extra lens aanschaffen voor een Canon EOS 400D.
    Aangezien ik een leek ben in lenzen, vraag ik wat hulp...

    Het is noornamelijk om dieren en andere onderwerpen (inzoomen op gletsjer)
    Ik ga binnenkort naar Alaska en wil mooie foto's van de beren, orka's, zeehonden, ...

    Ik lees vaal over de volgende 2 lenzen:
    Canon EF 70-300 IS USM f4-5,6
    Canon EF 55-200 IS USM f4-5,6

    Of is een Sigma of Tamron beter? En kan ik de lens gebruiken voor portretten?

    Mijn budget bedraagt € 300. Wat raden jullie aan?
    Alvast bedankt!
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

  • #2
    Re: Lens voor Canon EOS 400D

    Ga gerust voor de Canon 70-300 IS. Je budget is niet te hoog, maar met 300€ kom je er niet voor de IS dacht ik. Het is wel de beste lens die tot 300mm gaat mét IS. In ieder geval beter dan de 55-200.
    Als dat echt niet gaat, ga dan beter voor de Sigma 70-300 APO Macro. Die is redelijk en valt binnen je budget.

    Als je fotografie als hobby gaat uitbouwen, zullen geen van deze lenzen op termijn echter nog voldoen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon EOS 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Als je fotografie als hobby gaat uitbouwen, zullen geen van deze lenzen op termijn echter nog voldoen.
      Waarom niet?
      Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Canon EOS 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
        Waarom niet?
        Kijk naar de signatures en het antwoord lijkt me vrij duidelijk. Hetzelfde geldt voor gelijk welke hobby. Mountainbikers die in een club zitten en elke week erop uit trekken, hebben soms ook beter materiaal dan de profs bijvoorbeeld.

        Als je je camera gebruikt voor wat snapshots hier en daar zal er geen probleem zijn, maar als je echt naar perfectie begint te streven en het meer dan zomaar een hobby is, dan zullen die lenzen je op termijn niet meer bekoren.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Canon EOS 400D

          hallokes ik heb net ook een eos 400d aan gekocht samen met de 18-55 lens en een 70-300 sigma apo er bij

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Canon EOS 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Ga gerust voor de Canon 70-300 IS. Je budget is niet te hoog, maar met 300€ kom je er niet voor de IS dacht ik. Het is wel de beste lens die tot 300mm gaat mét IS. In ieder geval beter dan de 55-200.
            Als dat echt niet gaat, ga dan beter voor de Sigma 70-300 APO Macro. Die is redelijk en valt binnen je budget.

            Als je fotografie als hobby gaat uitbouwen, zullen geen van deze lenzen op termijn echter nog voldoen.
            Als je naar Alaska reist en hoge verwachtingen hebt van de dierenwereld zal die 200 EUR extra voor een 70-300 IS er nog wel afkunnen

            Ze is scherper dan de entry-level consumer zooms (die zou ik enkel nog 2dehands kopen), vooral op 300mm en daarboven IS

            Prettige reis

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Canon EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Als je naar Alaska reist en hoge verwachtingen hebt van de dierenwereld zal die 200 EUR extra voor een 70-300 IS er nog wel afkunnen

              Ze is scherper dan de entry-level consumer zooms (die zou ik enkel nog 2dehands kopen), vooral op 300mm en daarboven IS

              Prettige reis

              Maakt die IS veel uit? Is het zonder IS veel moeilijker om scherpe foto's te nemen?
              Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Canon EOS 400D

                Om helemaal save te zijn wat bewegingonscherpte betreft kan je als vuistregel nemen dat je als sluitertijd ongeveer 1,5 tot 2 maal de brandspuntafstand van je objectief neemt.
                Bij gebruik van 300mm zal je dan aan 1\500 sec moeten denken.
                Met IS kan je deze waarde minimaal halveren wat eventueel betekend dat je diafragma een stop kleiner mag zijn.
                Een kleiner diafragma ( hoger F getal )geeft ook wat meer scherptediepte.
                Of je kan er voor kiezen de gevoeligheid van je sensor te verlagen ( ISO waarde ) wat storende ruis, vooral bij uitvergrotingen verminderd.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Canon EOS 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
                  Maakt die IS veel uit? Is het zonder IS veel moeilijker om scherpe foto's te nemen?
                  In 't geval van die lens wel ja, omdat die sowieso al veel licht nodig heeft. Heb je weinig licht, dan gaat je sluitertijd naar beneden, met bewegingsonscherpte als gevolg. De IS neutraliseert de bewegingen die jij maakt (maar misschien zelf niet merkt) als je uit de hand fotografeert, tot aan een bepaalde grens. Zo heb je met lagere sluitertijden toch nog scherpe foto's. In 't geval van deze lens kan dat héél goed van pas komen.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Canon EOS 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    In 't geval van die lens wel ja, omdat die sowieso al veel licht nodig heeft. Heb je weinig licht, dan gaat je sluitertijd naar beneden, met bewegingsonscherpte als gevolg. De IS neutraliseert de bewegingen die jij maakt (maar misschien zelf niet merkt) als je uit de hand fotografeert, tot aan een bepaalde grens. Zo heb je met lagere sluitertijden toch nog scherpe foto's. In 't geval van deze lens kan dat héél goed van pas komen.
                    Ik zou de lens wel enkel gebruiken bij portretten van mensen en het fotograferen van dieren en glestsjers op een verre afstand. Dan zal ik toch heel weinig een lage sluitertijd nodig hebben? Dus zou ik voor de goedkopere gaan (zonder IS). Anders ga ik meer dan € 600 moeten betalen...
                    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Canon EOS 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
                      Ik zou de lens wel enkel gebruiken bij portretten van mensen en het fotograferen van dieren en glestsjers op een verre afstand. Dan zal ik toch heel weinig een lage sluitertijd nodig hebben? Dus zou ik voor de goedkopere gaan (zonder IS). Anders ga ik meer dan € 600 moeten betalen...
                      het probleem is een beetje dat die lens veel licht nodig heeft én dat je, om scherpe foto's te hebben, moet zorgen dat op 300mm je sluitertijd ideaal gezien toch wel 1/640 mag zijn. Met wat minder licht haal je dat niet, en zal je een klein slaagpercentage hebben. Daarom de IS, die je wél zal toelaten om scherpe foto's te maken op pakweg 1/125ste op 300mm. Ik heb de Sigma-versie zonder IS gehad, en ik kan je verzekeren dat je zelfs in de schaduw al redelijk wat problemen kon hebben, zelfs op bijvoorbeeld 800 ISO. Je kan sowieso nauwelijks op 100 ISO werken. Met de IS-versie levert dat allemaal veel minder problemen op.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Canon EOS 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
                        Dus zou ik voor de goedkopere gaan (zonder IS). Anders ga ik meer dan € 600 moeten betalen...
                        De canon 70-300 IS USM kost bij konijnenberg 530 euro - 50 euro cash-back, dat komt dus op 480 euro.

                        link 70-300 bij konijnenberg

                        Voor de cash-back zal je je wel moeten haasten, die loopt nog tot het einde van de maand...
                        Mvg, Fre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Canon EOS 400D

                          Hup, bestellen maar!
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment

                          Working...
                          X