Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lens 18 -200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma lens 18 -200mm

    Hallo,


    Heeft er iemand ervaringen met deze lens? goede en/of slechte?
    Of raad je aan toch een nikkor lens te opteren boven de sigma

    Ik ga namelijk een Nikon D80 aanschaffen en zoek een allround lens. Ik ben student reclamevormgeving en mijn doeleinden zijn zowel voor het vak fotografie: verschillende/uiteenlopende opdrachten en studio opdrachten. En natuurlijk ook bij het uitwerken van een consept voor een advertentie, wat ook zeer uiteenlopende onderwerpen zijn om te fotograferen.
    Ik heb nog niet direkt het geld om meerdere lenzen aan te schaffen dus ben ik opzoek naar een lens waarmee ik mijn werk zo goed mogelijk kan uitvoeren.
    Welke raad geven jullie me?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: sigma lens 18 -200mm

    Verplaatst naar gepaster forum . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma lens 18 -200mm

      zoek ook eens naar tamron 18-250 ..
      is nieuwe lens... blijkbaar schijnt deze vrij degelijk te zijn.
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: sigma lens 18 -200mm

        Ik gebruik de Sigma 18-200 mm met zeer grote voldoening. Voor mij de ideale 'doe alles' lens. Je krijgt veel lens voor een eerlijke prijs.
        Indien je wakker ligt van het stukje tussen 200-250mm kan je voor de Tamron gaan.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: sigma lens 18 -200mm

          Mijn raad is om als je professioneel wilt gaan werken dit soort rommel nooit te kopen.
          De Sigma 18-200 is van het hele stel (nikon tamron sigma) naar mijn idee de minste.
          Wil je een betaalbare allround zoom ga dan voor de 18-135 van Nikon in een kit met de camera (is in het echt 18-145mm). Professioneel werk vereist daarnaast kennis van zaken en investeringen. Ook antieke lenzen van enkele tientjes kunnen soms verrassend veel bijdragen aan je mogelijkheden.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: sigma lens 18 -200mm

            Als je het direkt als 'rommel' categoriseerd, waarom dan?, zo weet ik tenminste waar ik naartoe moet gaan. Hier kom ik weinig met te weten de ene vind het prima de ander rommel, waarom vind jij het rommel?

            Comment


            • #7
              Re: sigma lens 18 -200mm

              Ik heb deze lens, maar dan wel op een Canon 30D.

              Gekocht als eerder goedkope allround lens om mee te starten, zo kreeg ik een idee van wat echt m'n behoeften zijn (qua brandpuntsafstanden en toepassingen) zonder mijn geld meteen in lenzen te steken die ik misschien nooit zou gebruiken.

              Ook handig als je je camera overal meesleurt om snel kiekjes te maken zonder steeds te moeten wisselen. Voordeel: je hebt zowel wide als tele.

              Ondertussen heb ik al een Sigma 30mm 1.4 (lichtsterk, voor binnen) en binnenkort komt daar nog een Canon 85 1.8 bij (voor portretten), zo bouw ik stilaan op...en wie weet doe ik de 18-200 binnenkort van de hand.
              Want je merkt wel duidelijk het verschil met de prime-lenzen (scherpte, vervorming...) maar ik zou niet zeggen dat het rommel is.

              Het zou wel zonde zijn om deze als enige lens op je D80 te zetten, zeker als je de professionele tour op wil. Dus ik raad aan om in het kort ook een kwalitatief betere prime (bv een lichtsterke 50mm) of zoom aan te schaffen. Van Nikon ken ik niks, dus ik daarover kan geen advies geven.

              Conclusie: goed om mee te starten met een laag budget, prima om de mogelijkheden te verkennen en interessant wanneer je een brede toepassing wil. Maar te weinig voor kwaliteitsvolle toepassingen (studiowerk...)

              Hopelijk ben je hier iets mee...

              Comment


              • #8
                Re: sigma lens 18 -200mm

                Drongo92 zijn conclusie is m.i. correct.
                Zelf ken ik 2 professionele fotografen die de sigma 18-200 als lens gebruiken voor bvb. communiekiekjes en opnames tijdens huwelijken, feestjes...
                De resultaten zijn vaak mooie scherpe foto's. Het zijn deze foto's die mij hebben overtuigd om deze lens aan te schaffen.
                Het predikaat 'rommel' is niet correct als je deze lens bekijkt als een interessante all-rounder. Natuurlijk kan deze lens het niet halen van 'dedicated' lenzen. Maar dat is ook niet de bedoeling.

                Kijk eens op deze Japanse website:
                http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...4/07/1335.html
                Je ziet fotos gemaakt met de Sigma 18-200, 18-125 en Tamron 18-200
                Last edited by Peter K; 28 juni 2007, 22:34.
                Homo Sapiens Pentaxiensis

                Comment


                • #9
                  Re: sigma lens 18 -200mm

                  Een groot zoombereik in één objectief wil zeggen dat er binnenin een enorm ingewikkelde constructie nodig is, om een optisch degelijk beeld te kunnen vormen over het volledige zoombereik... Hoe groter dit zoombereik, hoe ingewikkelder, want er moeten steeds meer lensfouten gecompenseerd worden door telkens weer een ander stukje geslepen glas. Dit gegeven is bepalend voor de optische kwaliteiten van een objectief. Hoe meer er optische correcties (o.a. chromatische aberaties en vervorming) nodig zijn, hoe meer glas er in het objectief nodig is, om over alle mogelijke brandpuntsafstanden een kwalitatief hoogstaand beeld te vormen. En hoe meer glas er hiervoor gebruikt wordt, hoe groter en zwaarder het objectief zal zijn. Grootte en gewicht gaan dus 'meestal' evenredig omhoog met de beeldkwaliteit, en helaas ook met de prijs.

                  Als je ziet dat de prijs van zo'n 18-200 (11x zoombereik) lager of gelijk ligt aan een degelijke 3x zoomlens (die dus gemakkelijker te bouwen is), dan is het duidelijk dat de beeldkwaliteit van die eerste twijfelachtig is. Helaas maakte ik dezelfde fout, en kocht met mijn eerste DSLR een tamron 28-300. Na een paar maanden bezig te zijn met fotografie zag ik al snel de beperkingen... zo soft als 't achterste van een baby naar het telebereik toe. En daarenboven nog eens de kleine diafragma opening.. Je hebt al mooi weer nodig wil je op 200mm nog aan een deftige sluiterijd te geraken zonder je iso waarden te moeten verhogen. En als je dan nog weet dat je moet diafragmeren naar f8 of kleiner om van die rotvignetering vanaf te geraken, neem dan maar een extra lichtbak mee op wandel...

                  mijn advies: niet kopen en lensjes wisselen wanneer nodig, koop primes of beperk je zoombereik per lens tot 3-4x .

                  my 4 cents

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma lens 18 -200mm

                    Och, 't is allemaal relatief he, ik heb de meeste Nikon toplenzen maar daarnaast ook enkele "slechtere" zoals de Tamron 18-250.
                    Bijna al de foto's op deze site zijn gemaakt met die Tamron. Bij gelegenheden waar je echt niet de kans hebt om constant te wisselen biedt deze allrounder een uitstekende oplossing. De meeste foto's onder de 18 mm zijn gemaakt met de Sigma 10-20, dit waren de 2 enige lenzen die ik bij had voor dit event. Alle foto's op de website van Vis en Folklore 2007 zijn onbewerkt, jpg's zo uit de camera, enkel geresized met BD Sizer, voor de rest niks, nada . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma lens 18 -200mm

                      Ik heb zelf echt wel leuke lensen van Nikon maar heb er toch een 18-200 bij gekocht puur als wandel en gemak lens en de resultaten waren boven mijn verwachting, ben er best wel tevreden mee, tuurlijk zijn de toplensen beter maar is dat altijd nodig? denk het niet

                      ook mij my 4 cents
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma lens 18 -200mm

                        Ik gebruik zelf ook de sigma lens 18-200mm. Ik ben er wel tevreden over, en vind het erg prettig om zo'n groot bereik te hebben. Wel vind ik dat ik redelijk last heb van vignettering (zie ook mijn onderwerp "vignettering" van een paar weken terug in deze map).
                        Maar dit is, zoals ik heb begrepen, een gevolg van lenzen met een groot bereik en in deze prijsklasse. Ik vind het nadeel overigens niet opwegen tegen het enorme voordeel van het niet te hoeven wisselen van lenzen.

                        gr. UBO
                        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                        http://ubovdburg.zenfolio.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma lens 18 -200mm

                          Tijdens mijn tocht door Iran een Fransoos tegengekomen die deze lens gebruikte. Hij had zijn eigen fotowebsite, maar hij is blijkbaar naar flickr verhuist. Kijk zelf maar of je de kwaliteit te pruimen vindt:



                          Ik heb zelf de Nikon 18-200 en ben daar echt wel tevreden over.
                          :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma lens 18 -200mm

                            Ik ben ook erg aan het denken om een 18-200 of soortgelijk te kopen voor op m'n D70 als wandel lens...
                            Sigma of Tamron is voor mij de keuze. Liefst de Nikkor maar die prijs is niet voor mij.
                            de tamron 18-250 klinkt ook mooi maar is iets boven mijn budget dat ik al naar 350 heb opgetrokken.
                            Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma lens 18 -200mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                              ...koop primes of beperk je zoombereik per lens tot 3-4x...
                              Ik volg je, als het moet zal ik eerst mijn zooms wegdoen, en pas in laatste instantie mijn primes.

                              Zooms 3 à 4 x in FF, ja maar voor de kleinere sensoren, denk ik wel dat 6 à 7 ook nog moet kunnen. Ik heb zo van die sigmas op een 10d en een 350d gezet, en mijn studentjes fotografie klagen toch niet...
                              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                              Comment

                              Working...
                              X