Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje ivm statief

    Goede namiddag,

    Ik heb nu al een tijdje mijn Lumix FZ50 en ben eens aan het zien voor een nieuw statief.
    Momenteel heb ik een Biloret 495, een enorm handig ding (past perfect in men achterzak en kan tot 102cm uitschuiven). Slecht 1 groot nadeel, mijn nieuwe camera weegt net iets teveel, zodat op volle lengte de poten doorbuigen.

    Ik heb een beetje zitten rondsurfen en ben naar een klein gemakkelijk te gebruiken statief of zoek, maar de prijs mag max 50€ zijn. Lijkt mss weinig maar zou pas later meer geld geven voor statief.

    Bij foto konijnenberg stootte ik op de Velbon CX-540/F en de CX-560/F, beiden in prijs en met tas. Maar weet iemand of dit goeie statieven zijn + wat is het verschil (buiten klein prijsverschil) tussen deze modellen?
    Bovendien, zou ik vooruit betalen (kwestie van verzendkosten te drukken), weet iemand of dit te betrouwen is bij Konijn. (Ik ben van Blankenberge en even vlug weg en weer is nie zo snel gebeurd).

    Als er iemand nog andere statieven weet rond de 50€ (met wendbaarheid, gebruiksvriendelijkheid + eventueel de tas als eigenschappen) mag je ook altijd laten weten. Zelfs 2de hands ofzo.

    Alvast bedankt
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: vraagje ivm statief

    Beste

    statieven zijn in deze prijsklasse zeker ok.

    Enigste verschil dat ik kan zien op de site van Velbon, zit buiten kleine verschillen (cm's) in afmetingen, in het verschil in 3-way head.

    Maar als je het eenvoudiger wilt, bij actionshop (bv oostende) hebben ze normaal ook verschillende modellen van velbon in voorraad, kun je ineens eens kijken wat het verschil is en welke jou wel intressant lijkt. Prijsverschil zal te verwaarlozen zijn denk ik.

    Mvg

    Willem
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: vraagje ivm statief

      Daarvoor naar Turnhout rijden lijkt me inderdaad onnodig. Een eenvoudig statiefje moet voor een zeer redelijke prijs bij je lokale fotoboer te vinden zijn (al eens bij Maro gaan kijken ?). Soms gaan we eenvoudige dingen vaak veel te ver zoeken .
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

      Comment


      • #4
        Re: vraagje ivm statief

        Bedankt voor de reactie.

        Mss nog klein vraagske, qua gemakkelijk gebruik welke kop raden jullie aan. Want ik zie dat daar ook nog verschillen inzitten.

        Grtz
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: vraagje ivm statief

          Kmoet er eigenlijk ook nog bijzeggen dak een filterkit van Tiffen zou bestellen ook bij Konijn.
          Mss dak dan wel er voordeel kan uithalen omdak voor een grotere som bestel.

          Kwou dan mss wel weten of er nog mensen zijn die via vooruitbetaling besteld hebben bij Konijn en wat hun ervaring hiermee was (snell levering of problemen?)

          MVG
          'Keep on Clicking'
          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

          Comment


          • #6
            Re: vraagje ivm statief

            In die prijsklasse heb je meestal een eenvoudig 3-way kop die vast op het statief staat. Ook omdat deze meestal voor lichtere camera worden gebruikt is dit niet echt een probleem. Waar je mss wel op kunt letten is of je de kop 90° kunt kantelen zodat je ook in portretstand op statief kan werken. Bij sommige modellen gaat dit niet.

            Bij de duurdere statieven worden statief en kop apart verkocht, en dan heb je de keuze uit verschillende modellen zoals 3-way head(uitgebreider en steviger als bij de goedkopere statieven), Ball Head of Panorama head en dan nog wat koppen voor speciale doeleinden.

            Mvg

            Willem
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

            Comment


            • #7
              Re: vraagje ivm statief

              De Velbon cx444 is een goed statief, ik gebruik het ook voor mijn d50, en het is verkrijgbaar bij Studio MARO in Blankenberge ( MOLENSTRAAT 15 ).

              Daar heb ik de mijne ook gekocht

              Hopelijk ben je hier iets mee vooruit

              Met vriendelijke groeten
              Joeri

              Comment

              Working...
              X