Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

    In de nieuwe Chip foto-video (vandaag in de winkel) staan er verschillende objectieven getest zie hieronder of op de site.

    Objectieven
    54 Canon E F-S 17-55 mm 1:2,8 IS USM
    Tamron AF S P 17-50 mm
    F/2,8 Di II Aspherical [IF]
    Tamron AF S P 28-75 mm
    F/2,8 Di Aspherical [IF] M acro
    Sigma 18-50 mm F2,8 E X DC
    Sigma 28-70 mm F2,8 E X DG Asp. I F
    Sigma 17-70 mm M acro F2,8-4,5
    DC Asp. I F
    Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor
    17-55 mm 1:2,8G I F-ED
    Tamron AF S P 17-50 mm
    F/2,8 Di I Aspherical [IF]
    Tamron AF S P 28-75 mm F/2,8 Di
    Aspherical [IF] M acro
    Sigma 18-50 mm F2,8 E X DC
    Sigma 28-70 mm F2,8 E X DG Asp. I F
    Sigma 17-70 mm M acro F2,8-4,5 DC Asp. I F

  • #2
    Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

    En?

    Welke kwam er als beste uit?
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

      en vooral: als slechtste?

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

        Die keren dat ik chip foto video gelezen heb dan kon ik toch maar 1 ding conlcuderen en dat is dat de testen die er toen in stonden niet veel waard waren.

        Wie weet deze wel hoor maar ik zou toch even alles kritisch lezen.

        Comment


        • #5
          Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

          idem

          Ik ga vooral niet akkoord als je een lens laat dalen in je conclutie omdat ze te duur is.

          Een goede review zet kwaliteit boven prijs!
          (mijn mening)

          Sven

          Comment


          • #6
            Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

            Een goede review zet kwaliteit boven prijs!
            Niet als de review als doel heeft het product aan te prijzen met de beste prijs/kwaliteitverhouding (zoals testaankoop)
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #7
              Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

              Zowat alle lenzen waren beter dan de 17-55mm van Nikon

              Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Niet als de review als doel heeft het product aan te prijzen met de beste prijs/kwaliteitverhouding (zoals testaankoop)
                het is dan ook dom om het op die manier te doen met lenzen vind ik.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  het is dan ook dom om het op die manier te doen met lenzen vind ik.
                  Zeker als prijs op kwaliteit gaat primeren.
                  Bij gelijke kwaliteit de laagste prijs kiezen, dat is consument-bewust-zijn, een lagere prijs als beste koop aanprijzen omdat de prijs lager is lijkt mij totale waanzin.
                  Maar de beste prijs voor je budget kiezen is dan weer totaal iets anders.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                    Ik heb het tijdschrift toevallig vandaag gekocht, en de Canon/Nikon lenzen kwamen er niet best vanaf. De Sigma's en Tamrons waren over het algemeen beter, en zeker goedkoper.

                    Vond het trouwens wel jammer dat niet de nieuwe Sigma 18-50 2.8 Macro, maar de oude niet-macro versie werd getest. Ik heb die nieuw versie maar kennelijk is het niet tot de redactie doorgedrongen dat die bestaat.
                    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                      Waren de HEMA fotorolletjes "vroeger" volgens de consumententesten ook niet beter dan de gele, groene- en oranjedoosjes...?
                      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                        Sigma 18-50 mm F2,8 E X DC
                        Deze heb ik dus meer dan een jaar in mijn bezit, en als ik eerlijk moet zijn dan wil ik geen andere lens meer hebben
                        Goede scherpte,snel focussen,ideale zoom voor mijn fotokunsten (kermis) en lichtsterk.
                        Ik heb op aanraden van een vriend van me de Tamron 17-50 ook eens getest, maar hier was ik net iets minder tevreden over,die bleek toch net steeds een stop meer nodig te hebben voor dezelfde foto te maken.
                        Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                          Komt ook nog bij, hoe objectief een magazine is bij het testen van producten.
                          Hoe ligt de verhouding tussen uitgever/magazine cq fabrikanten. Ze zeggen dat ze allemaal objectief zijn maar weten wel beter... Zijn er die wat dat betreft werkelijk objectief zijn, dan is er nog altijd de factor "testpersoon".
                          Hij/zij werkt zelf ook met een product van firma x en zal (niet geheel onbegrijpelijk) bij een test dit bewust/onbewust laten meetellen. Bij andere producten dan fotogerief is het krek eender en de objectiviteit soms ver te zoeken. Gr,
                          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                            Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                            Zowat alle lenzen waren beter dan de 17-55mm van Nikon

                            Erwin

                            Dat zegt al veel over hun testmethodes...
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Dat zegt al veel over hun testmethodes...
                              ik begrijp de weerstand wel, maar het is zo. Deze test is niet de enige die aantoont dat deze nikon beneden maat presteer. Hij is gewoon 1000 euro te duur. Dus als je iets zoek in deze range en er hoeft niet speciaal nikon op te staan, koop je een tamron of sigma. Alleen de constuctie van nikon was beter. Lees de test maar eens.

                              Comment

                              Working...
                              X