Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dode pixel 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dode pixel 400D

    Ik heb sinds een aantal dagen mijn 400D binnen, maar heb een dode/hot pixel linksonder. Op elke foto zit een roze pixel met uitstraling naar de pixels ernaast. Vooral tegen een donkere achtergrond is dit erg storend zichtbaar. Ik heb al een mail gestuurd naar de leverancier, maar als die hem niet wil inruilen, wat dkan ik dan het beste doen? Ik heb weinig zin om hem te laten opsturen en hem weken kwijt te zijn. Kan ik in een locale winkel bijvoorbeeld een pixel remap laten doen? En hoeveel kost zoiets ongeveer?
    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

  • #2
    Re: Dode pixel 400D

    Als je hem pas een aantal dagen hebt, zou ik meteen een omruiling vragen. elke sensor heeft er wel last van, maar als het zo duidelijk is, zou het niet mogen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Dode pixel 400D

      Bij Canon mag je elk toestel dat de eerste x-aantal dagen een probleem heeft omruilen bij de dealer. Ik dacht dat dit 10 dagen was maar kan ook 7 zijn.
      De dealer moet u daarbij normaal gezien helpen maar velen weigeren dit te doen uit eigenbelang ... een toestel uit hun stock geven is een kans minder dit te verkopen.
      Hier zal je de service van je dealer leren kennen ...

      Dit zijn voorwaarden in België voor toestellen die in België gekocht zijn ... andere landen kunnen andere regels hebben, zie Canon daarvoor.

      Een pixelremap is tijdens de volledige garantieperiode gratis maar dit gebeurt bij de hersteldienst van Canon en niet bij de dealer.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Dode pixel 400D

        Ik zou er ook de garantiebewijzen even op na lezen, 1 enkele foutieve pixel zal niet vergoed worden, maar er is een minimum, ik denk dat je met 1 pixel die omliggende pixels beinvloed in je recht staat de camera om te ruilen, al dan niet kosteloos te laten repareren.
        ____________
        Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
        Website | Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Dode pixel 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Martieni Bekijk bericht
          Ik zou er ook de garantiebewijzen even op na lezen, 1 enkele foutieve pixel zal niet vergoed worden, maar er is een minimum, ik denk dat je met 1 pixel die omliggende pixels beinvloed in je recht staat de camera om te ruilen, al dan niet kosteloos te laten repareren.
          Stop met denken en vermoeden ...
          Veel verkopers lullen ook over dit ... 1 pixel dit, 1 pixel dat, ...

          Ik had reeds :
          • 1 dode pixel op de sensor bij levering toestel => gratis een ander toestel mogen halen bij de dealer
          • 1 hot pixel op de display bij levering => gratis ander toestel mogen halen bij de dealer
          • 1 hot pixel op een sensor na een tijd => gratis te herstellen (soms remapping en soms vervanging) gedurende de volledige garantieperiode
          • 1 dode pixel op de display na een tijd => display gratis vervangen zonder discussie van Canon

          In alle gevallen vertelde de dealer vooraf dat dit geen garantie kon zijn ...
          Twee keer zelf naar Canon gebeld en de andere keren de dealer voor mijn neus naar Canon laten bellen om de vraag te stellen.
          Vier keer slechts 1 pixel en vier keer gratis geholpen.

          Ne mens laat zich veel te snel doen en zo wordt je continu in het zak gezet.
          Ja, dit kost moeite van de dealer omdat hij gratis voor u al de nodige schikkingen moet treffen om dit te regelen maar een dealer moet niet alleen verkopen maar ook service bieden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Dode pixel 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Stop met denken en vermoeden ...
            Veel verkopers lullen ook over dit ... 1 pixel dit, 1 pixel dat, ...

            Ik had reeds :
            • 1 dode pixel op de sensor bij levering toestel => gratis een ander toestel mogen halen bij de dealer
            • 1 hot pixel op de display bij levering => gratis ander toestel mogen halen bij de dealer
            • 1 hot pixel op een sensor na een tijd => gratis te herstellen (soms remapping en soms vervanging) gedurende de volledige garantieperiode
            • 1 dode pixel op de display na een tijd => display gratis vervangen zonder discussie van Canon

            In alle gevallen vertelde de dealer vooraf dat dit geen garantie kon zijn ...
            Twee keer zelf naar Canon gebeld en de andere keren de dealer voor mijn neus naar Canon laten bellen om de vraag te stellen.
            Vier keer slechts 1 pixel en vier keer gratis geholpen.

            Ne mens laat zich veel te snel doen en zo wordt je continu in het zak gezet.
            Ja, dit kost moeite van de dealer omdat hij gratis voor u al de nodige schikkingen moet treffen om dit te regelen maar een dealer moet niet alleen verkopen maar ook service bieden.
            voila. als je een volle prijs betaalt, mag je een produkt verwachten dat ook totaal in orde is. Anders moeten ze maar korting geven.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Dode pixel 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Stop met denken en vermoeden ...
              Veel verkopers lullen ook over dit ... 1 pixel dit, 1 pixel dat, ...

              Ik had reeds :
              • 1 dode pixel op de sensor bij levering toestel => gratis een ander toestel mogen halen bij de dealer
              • 1 hot pixel op de display bij levering => gratis ander toestel mogen halen bij de dealer
              • 1 hot pixel op een sensor na een tijd => gratis te herstellen (soms remapping en soms vervanging) gedurende de volledige garantieperiode
              • 1 dode pixel op de display na een tijd => display gratis vervangen zonder discussie van Canon

              In alle gevallen vertelde de dealer vooraf dat dit geen garantie kon zijn ...
              Twee keer zelf naar Canon gebeld en de andere keren de dealer voor mijn neus naar Canon laten bellen om de vraag te stellen.
              Vier keer slechts 1 pixel en vier keer gratis geholpen.

              Ne mens laat zich veel te snel doen en zo wordt je continu in het zak gezet.
              Ja, dit kost moeite van de dealer omdat hij gratis voor u al de nodige schikkingen moet treffen om dit te regelen maar een dealer moet niet alleen verkopen maar ook service bieden.
              idd, naar "canon" bellen (of ander merk) is het beste wat je kunt doen.
              een verkoper kan nogal snel "njet" zeggen..

              kleine bedenking:
              heb je volgens de belgische wet geen 7 dagen tijd om van de aankoop af te zien?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Dode pixel 400D

                de pixelpolicy op de sensor is heel simpel bij Canon :

                1 defecte pixel op de sensor = garantie

                over het LCD-scherm kunnen ze nogal eens moeilijk doen en daar is veel
                afhankelijk van hoe veel je dealer voor je kan of wil doen...

                allesinds zou dit binnen de 7 werkdagen omgeruild mogen worden als zijnde een "dead on arrival" of DOA... al is het zelfs maar 1 pixel...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Dode pixel 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  kleine bedenking:
                  heb je volgens de belgische wet geen 7 dagen tijd om van de aankoop af te zien?
                  Als je online of aan de deur gekocht hebt ja ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dode pixel 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    over het LCD-scherm kunnen ze nogal eens moeilijk doen en daar is veel afhankelijk van hoe veel je dealer voor je kan of wil doen...
                    Zoals je zegt ... wat je dealer "wil" doen en daar is meestal het probleem.
                    Zoals in mijn vorige post heeft de dealer bij mij 4 keer eerst "njet" gezegd en wou hij het toestel zelfs niet ruilen of opsturen ... pas na contact met Canon waar ze direkt "ok, dat is garantie" geantwoord hebben kon hij niet anders.

                    Moeilijk doen ligt meestal aan de draai dat de dealer er aan geeft.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dode pixel 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      idd, naar "canon" bellen (of ander merk) is het beste wat je kunt doen.
                      een verkoper kan nogal snel "njet" zeggen..

                      kleine bedenking:
                      heb je volgens de belgische wet geen 7 dagen tijd om van de aankoop af te zien?
                      7 dagen bedenktijd geldt slechts onder bepaalde omstandigheden: overeenkomst op afstand, overeenkomsten gesloten buiten de onderneming van de verkoper, overeenkomsten met huwelijksbureaus (dit is geen grap), en nog een aantal gevallen, ...

                      Zie hier voor de details:


                      Dit gaat enkel over de bedenktermijn bij een overeenkomst. Bij een defect bij levering, moet je er de garantie op nakijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dode pixel 400D

                        Er bestaat een eenvoudige, snelle en gratis oplossing voor het probleem van hot pixels op de sensor van de 400D:

                        Hou de lens en lensdop op het toestel. Selecteer in het menu de handmatige sensorcleaning. Er verschijnt een tekst dat de spiegel op zal klappen, kies OK. De spiegel klapt op en er verschijnt een tekst dat je het toestel uit moet zeten als je klaar bent met cleanen. Clean niet maar zet het toestel gewoon uit. Het toestel voert een automatische pixel remapping uit! Zet hem weer aan en maak een testfoto om te kijken of het werkt...

                        Ik heb dit gedaan en de hot pixel was weg!

                        Ik heb deze tip trouwens van dpreview: http://forums.dpreview.com/forums/re...8&changemode=1

                        Doe er je voordeel mee!
                        Last edited by Zelda; 26 juni 2007, 22:47.
                        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dode pixel 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                          Er bestaat een eenvoudige, snelle en gratis oplossing voor het probleem van hot pixels op de sensor van de 400D:

                          Hou de lens en lensdop op het toestel. Selecteer in het menu de handmatige sensorcleaning. ...
                          Dezelfde uitleg is er al geweest bij vorige camera's van Canon.
                          Ik heb dit een tijdje geleden eens aangehaald bij iemand van Canon en die beweerde dat dit gewoon zever was.
                          Ik weet het ook niet met zekerheid maar als ze bij Canon zeggen dat zoiets niet ingebouwd zit ... zijn dit dan leugens?
                          Hot pixels komen heel vaak vanaf het begin voor (garantieperiode) en waarom zou Canon al die moeite en kosten doen om uw toestel te laten afkomen, er een werknemer op te zetten en die zijn loon te betalen voor iets dat je zelf kan zonder dat ze er last van hebben? De logica ontgaat me een beetje.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dode pixel 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dezelfde uitleg is er al geweest bij vorige camera's van Canon.
                            Ik heb dit een tijdje geleden eens aangehaald bij iemand van Canon en die beweerde dat dit gewoon zever was.
                            Ik weet het ook niet met zekerheid maar als ze bij Canon zeggen dat zoiets niet ingebouwd zit ... zijn dit dan leugens?
                            Hot pixels komen heel vaak vanaf het begin voor (garantieperiode) en waarom zou Canon al die moeite en kosten doen om uw toestel te laten afkomen, er een werknemer op te zetten en die zijn loon te betalen voor iets dat je zelf kan zonder dat ze er last van hebben? De logica ontgaat me een beetje.
                            Je hebt een punt, maar het is toch echt zo dat bij mij elke foto een hot pixel had op dezelfde plek en na deze 'truc' was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Misschien kiest Canon ervoor deze procedure zelf te doen, dat kost immers bijna niets behalve verzendkosten. Als het toch iets anders is kunnen ze er verder naar kijken. Zo hoeven ze niet te koop te lopen met het feit dat hot pixels op elk toestel zitten en ze er daarom een makkelijk lap middel voor hebben bedacht.

                            Het blijft speculeren, maar zolang ik en vele anderen hebben gemerkt dat het werkt, zal het me een zorg zijn wat er achter zit.
                            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dode pixel 400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                              Misschien kiest Canon ervoor deze procedure zelf te doen
                              Of ze hebben een contract met ETBASS waarin staat dat "alle" mogelijke herstellingen aan hun uitbesteed zullen worden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X