Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sigma ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of Sigma ?

    Ik heb 2 objectieven in het zicht maar vind het moeilijk om de keus te maken:
    Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G
    of
    Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO

    Zou 1 van deze 2 objectieven willen aankopen tweedehands om voorlopig mijn zoombereik mee te vergroten (natuurfotografie) om later een hoger kwalitatief objectief aan te schaffen.
    Welke van de 2 zou de beste keus zijn kwa contrast en kleurweergave ?

    Mijn fototoestel is een Nikon D80

  • #2
    Re: Nikon of Sigma ?

    Door sparen en gaan voor een Nikkor 70-300 VR.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of Sigma ?

      Dito.

      Trouwens, wat bedoel je met natuurfotografie?
      Als je "macro" (=close-up) fotos wil maken van bvb vlinders, dan ben je misschien toch beter af met de sigma daar die een "macro" stand heeft tussen 20 en 300. Veel is 't niet maar je kan dan wel tot 1:2.1 gaan ipv 1:4.
      De Nikkor versies hebben dit niet.

      Heb je geen nood aan zo'n close-ups, ga dan zeker voor de Nikkor VR-versie.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of Sigma ?

        IK heb de sigma, maar dan de niet DG versie en ben daar zeer tevreden over. Als er voldoende licht is kan deze lens prachtige foto's maken.
        De nikon versie heb ik geen ervaring mee.
        Maar heb hier wel al een paar keer horen waaien dat de sigma beter zou zijn dan de sigma. Misschien iemand die dit kan staven...
        ... see the ART not the TOOL ...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of Sigma ?

          Zeer tevreden van de Sigma 70-300 op mijn D80, je hebt hier ook beperkte "macro'' tussen 200 en 300mm. Enigste nadeel aan de lens vind ik het meedraaien van het voorste lenselement tijdens het focussen.
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

          Comment


          • #6
            Re: Nikon of Sigma ?

            Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
            Maar heb hier wel al een paar keer horen waaien dat de sigma beter zou zijn dan de sigma. Misschien iemand die dit kan staven...
            Dat kan ik ontkennen de Sigma is exact gelijk aan de Sigma.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon of Sigma ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat kan ik ontkennen de Sigma is exact gelijk aan de Sigma.
              Nochtans is de sigma beter dan de sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon of Sigma ?

                Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                Dito.

                Trouwens, wat bedoel je met natuurfotografie?
                Als je "macro" (=close-up) fotos wil maken van bvb vlinders, dan ben je misschien toch beter af met de sigma daar die een "macro" stand heeft tussen 20 en 300. Veel is 't niet maar je kan dan wel tot 1:2.1 gaan ipv 1:4.
                De Nikkor versies hebben dit niet.

                Heb je geen nood aan zo'n close-ups, ga dan zeker voor de Nikkor VR-versie.
                Wel tof om zoveel reacties te krijgen op mijn vraag.
                Met natuurfotografie bedoelde ik dieren en vogels in de vrije natuur, weet wel dat die 300 mm in veel gevallen te kort zal schieten maar zal denk ik al een begin zijn.
                Ben nog maar pas overgestapt op dslr en budget om serieuse objectief is er op het moment niet.Dat is reeds gespendeerd aan de D80

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon of Sigma ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                  IK heb de sigma, maar dan de niet DG versie en ben daar zeer tevreden over. Als er voldoende licht is kan deze lens prachtige foto's maken.
                  De nikon versie heb ik geen ervaring mee.
                  Maar heb hier wel al een paar keer horen waaien dat de sigma beter zou zijn dan de sigma. Misschien iemand die dit kan staven...
                  Hier zal je wel bedoelen "de Sigma beter zou zijn dan de Nikon" zeker.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon of Sigma ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Nochtans is de sigma beter dan de sigma.
                    Denkt ge dat Pol, ik dacht dat de Sigma beter was dan de sigma

                    Au serieux, als je echt natuurfotografie wil gaan doen en je hebt geen budget voor de zwaar kanonnen, vergeet die 70-300 toestanden en ga voor een 50-500
                    van Sigma. De enige lens zijn geld waard in dat marktsegment.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon of Sigma ?

                      mijn persoonlijke beperkte ervaring: ik had de raad gekregen de 50-500 te kopen voor "natuurfotografie", daar ik een nikon d200 wilde had ik toen geen geld genoeg voor dit objectief en heb dan de nikon 70-300 f5,6vr gekocht.
                      dit vind ik een zeer goed objectief niet te zwaar en niet zeer opvallend voor als je met de vrouw iets bezoekt, maar beeldvullend een dier kleiner of wilder dan een doorsnee hond lukte niet. ik heb nu een tiental dagen de 50-500 gekocht en wauw wat een verschil dus voor natuur beeldvullende foto's kan ik ook niets anders dan beamen wat elsan verkondigd de bigma voor wie de kosten wil beperken .
                      groeten johny
                      nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon of Sigma ?

                        Alvast allemaal bedankt voor jullie reakties en ga er zeker rekening mee houden bij aankoop dan kan ik beter nog effe wachten en in 1 keer dromen in de richting van een 50-500.

                        Comment

                        Working...
                        X