Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera en lens voor fietsreizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera en lens voor fietsreizen

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een deftige camera voor op mijn fietsreizen. Tot nu toe heb ik steeds een compact uit de Canon Powershot reeks gebruikt (op het ogenblik de A510), maar ik zou graag de stap zetten naar een entry-level dslr.

    Vereisten voor op de fiets: liefst zo licht en klein mogelijk, degelijk gebouwd.

    Daar komt nog bij dat ik voornamelijk in woestijngebieden vertoef (met name de Sahara), wat het probleem van zand teweegbrengt... dus zou ik graag 1 lens gebruiken, om het probleem iets of wat te verkleinen. Alhoewel de ervaring leert dat zand overal kruipt... Ik fotografeer voornamelijk landschappen, dus een breedhoeklens lijkt mij aangewezen. Anderzijds moet er ook wel eens een medefietser of lokale inwoner of gebouw op de foto kunnen. Vermits ik soms dagen niet in de bewoonde wereld ben, is de levensduur van de batterijen ook van belang.

    Allemaal nogal veeleisend misschien. Of is het misschien toch beter een deftige compact te kopen in mijn geval ipv een dslr?

    Graag jullie suggesties!

    Alvast bedankt,

    Raf
    http://www.verbeelen.net

  • #2
    Re: camera en lens voor fietsreizen

    hey raf

    Ik begrijp dat je iets meer wilt dan een compactje.

    dan zijn er enkele optie's

    -Bv. een prosumer zoals de Fujifilm Finepix S9600. Dit is een groot compactje om het zo te zeggen maar met de functies van een dslr. Zo heb je buiten de auto en enkele themastanden ook M, A, S, P standen zoals bij een dslr. ook kun je de zoom manueel bedienen en scherpstellen . (+-400euro)

    http://www.letsgodigital.org/nl/came...34/page_1.html

    -Een andere optie is een echte dslr maar daar je zegt moet het vrij licht zijn en dan moet je al gaan uitkijken naar de echte instapmodellen zoals Nikon D40(x), Canon 400D, Pentax K100D, Sony alfa 100...

    Maar aangezien je niet teveel wilt meesleuren zou je dus voor een lens moeten kiezen met een behoorlijk bereik zoals een 18-200.

    Heb je eventueel een budget vooropgesteld want voor een dslr kom je toch voor goedkoopste nikon D40 met nikon AF-S 18-200VR toch op 1200 euro, canon 400d + canon 28-200 voor +-1100, pentax k100D + sigma 18-200 voor +-800€
    Last edited by Willem@home; 25 juni 2007, 21:01.
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment

    Working...
    X