Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

    beste heren en dames,

    Ik wil graag een nieuwe digitale camera. mijn budget is ongeveer 400 euro, meer niet. nu kwam ik bij de volgende modellen uit, maar door mijn gebrek aan kundigheid op het gebied van digitale fotografie weet ik niet goed welke ik moet kiezen. Ik zat te twijfelen tussen de:

    Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

    Alvast bedankt voor alle hulp en reacties.

    J.
    Last edited by numbro2; 25 juni 2007, 22:49.

  • #2
    Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

    Ik heb de tz1 gehad en ik ben (was) er zeker tevreden van , hij is compact!!, een goede zoom +een goed stabilisatiedinge (voor als je zoomt,om het beeld stil te houden)
    overzichtelijke functie's en goed lcd scherm
    is wel zeer goede camera volgens dat hij zo compact is .


    Nu heb ik de h9 van sony, betere zoom en betere kwaliteit van pics , ook goed overzichtelijk kantelbaar lcd'tje =
    menu is ook niet echt moeilijk + ook een zéér goede stabilisatiedinge
    = manueel instelbaar (zoom niet hé)
    is wel groter dus beetje onhandiger
    ik heb er nu al zo'n 2000 foto's mee getrokken (ook racewedstrijden)
    en ben er zeker tevreden van .


    Natuurlijk is een slr nog altijd het beste , maar je moet er mee kunnen werken
    daarmee heb ik het ook nog niet aangedurfd om een dure aankoop te doen van slr , maar toch wil ik er ooit éne

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

      Ik heb inmiddels diverse reviews gelezen, en daar komen de h7 en h9 betreft beeld kwaliteit niet heel goed uit de verf. En heeft er iemand ervaring met de A710 van Canon? hoe past die tussen dit rijdje?

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

        Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
        Ik heb de tz1 gehad en ik ben (was) er zeker tevreden van , hij is compact!!, een goede zoom +een goed stabilisatiedinge (voor als je zoomt,om het beeld stil te houden)
        overzichtelijke functie's en goed lcd scherm
        is wel zeer goede camera volgens dat hij zo compact is .


        Nu heb ik de h9 van sony, betere zoom en betere kwaliteit van pics , ook goed overzichtelijk kantelbaar lcd'tje =
        menu is ook niet echt moeilijk + ook een zéér goede stabilisatiedinge
        = manueel instelbaar (zoom niet hé)
        is wel groter dus beetje onhandiger
        ik heb er nu al zo'n 2000 foto's mee getrokken (ook racewedstrijden)
        en ben er zeker tevreden van .


        Natuurlijk is een slr nog altijd het beste , maar je moet er mee kunnen werken
        daarmee heb ik het ook nog niet aangedurfd om een dure aankoop te doen van slr , maar toch wil ik er ooit éne
        Heb je die nightshot al geprobeerd? hoe is die? dat lijkt me namelijk wel heel vet!

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

          nightshot is groen hé
          het is tjag hoe zal ik het zeggen zeer korrelig
          maar tevens wel een machtig gevoel dat het pik maar dan ook pikdonkerr
          mag zijn en dat je toch zonder flits ding kan vastleggen ,
          als je een pm'tje zend met je e-mail wil ik gerust een paar foto's getrokken met tz1 en foto's getrokken met h9 doorsturen hoor ,
          dan heb je een nog beter gedacht
          van die reviews die je gelezen hebt tjag , ik heb ze ook al gelezen hoor
          maar ik ben zeker tevreden over mijn toestel

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

            Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
            nightshot is groen hé
            het is tjag hoe zal ik het zeggen zeer korrelig
            maar tevens wel een machtig gevoel dat het pik maar dan ook pikdonkerr
            mag zijn en dat je toch zonder flits ding kan vastleggen ,
            als je een pm'tje zend met je e-mail wil ik gerust een paar foto's getrokken met tz1 en foto's getrokken met h9 doorsturen hoor ,
            dan heb je een nog beter gedacht
            van die reviews die je gelezen hebt tjag , ik heb ze ook al gelezen hoor
            maar ik ben zeker tevreden over mijn toestel
            OK, bedankt voor je reactie.

            Na wat wikken en wegen heb ik toch gekozen om de sony te laten afvallen.
            maar ik zit nu nog met de Panasonic TZ3 en de Canon A710 IS.

            Wie kan me even het licht laten zien

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

              Oorspronkelijk geplaatst door numbro2 Bekijk bericht
              Panasonic TZ3 en de Sony Cybershot H7 of mischien de H9.
              En waarom niet de Panasonic FZ8 (328 EUR bij Konijn)?
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

                lol , een goede maat van me heeft een Panasonic FZ8 en ik denk dat die hem wel verkoopt , want hij wil ook een h9 aanschaffen (na vele evenementen samen gedaan te hebben zodus ook vele dezelvde foto's getrokken , en dan het resultaat bekeken van beide toestellen
                maar ja reviews zijn heilig hé , ik heb er zeker geen baat bij met wat je koopt!
                Bij deze succes met wat je ook aankoopt en ik hoop je toch een beetje van dienst geweest te zijn

                no problem, no hartfeelings
                elk zijn eigen mening hé

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

                  Ja ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ja, ik moet ergens beginnen. Reviews zijn natuurlijk niet altijd heilig, maar je moet ergens een basis leggen. Mijn vorige camera was een medio van 5 jaar oud, dus dat zegt genoeg. De redenen waarom ik niet voor de H9 kies is de grootte en een beetje de prijs. Ik heb helemaal geen accessoires dus deze moet ik ook nog aanschaffen. Verder wil ik de camera o.a gaan gebruiken voor toertochten met mountainbiken en wat fun foto's. Dus ik denk dat deze 2 overgebleven kandidaten prima instappers zijn, om de wereld van digitale fotografie eens te gaan verkennen.

                  En je bent me zeker van dienst geweest. Bedankt daarvoor!
                  Last edited by numbro2; 25 juni 2007, 22:19.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

                    Hoe zit het eigenlijk met nachtfotos van de A710 IS en de TZ3? Ik hoorde dat panasonic niet sterk scoort op dit vlak.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic TZ3 of Sony Cybershot H7

                      Ik ben heel tevreden over mijn Canon A710 IS.
                      Je kan heelwat meer instellingen doen dan bij de Panasonic TZ3, (het hangt ervan af of je dat verlangt), heeft ook een optische zoeker (zeker nuttig als de zon op het lcd-scherm zit), heeft 6xzoom tov 10x bij TZ3... maar de resultaten vind ik heel goed. Met nachtfoto's heb ik geen ervaring.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

                        Hier een zeer tevreden gebruiker van de tz1 (voorloper van tz1)
                        Zoom is fantastisch en ruist valt mee (vind ik persoonlijk). De tz3 zou op dat vlak nog beter zijn...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

                          Het is de TZ3 geworden. De eenvoudigheid en compactheid hebben de doorslag gegeven. Bedankt voor alle hulp en tot snel!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

                            concrats ,
                            zoals gezegd heb ik de tz1 gehad en was er vree contend van (zeer tevreden dus )
                            de tz3 kan ondertussen allen maar verbeterd zijn

                            veel plezier met uw toestel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic TZ3, FZ8 of de Canon A710 IS

                              als je toch een panasonic koopt , koop een FZ50 daar heb je alles in één.

                              Comment

                              Working...
                              X