Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opbouw atomium (sepia)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opbouw atomium (sepia)

    VERWIJDERT wegens sabam probleem

    had foto getrokken toen de opbouw van het atomium was, heb hem in sepia omgezet met photoshop, en vond hem wel wat hebben nog.

    echt zuiver vind ik hetzelf niet, maar het idee zinde me wel
    Last edited by savage c; 26 juni 2007, 08:52. Reden: andere link + aanvraag persoon sabam
    Panasonic LUMX FZ5

  • #2
    Re: Opbouw atomium (sepia)

    tips altijd welkom
    Panasonic LUMX FZ5

    Comment


    • #3
      Re: Opbouw atomium (sepia)

      Sorry geen foto te zien
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Opbouw atomium (sepia)

        Via Speedyshare zelf krijg ik m te zien. Ik wil je niet ontmoedigen... op het Atomium rust een copyright en als je geen toestemming hebt van vzw Atomium/Sabam is het publiceren van afbeeldingen ervan niet toegestaan.

        Comment


        • #5
          Re: Opbouw atomium (sepia)

          oei dit wist ik niet , dacht van foto's die al gemaakt werden...

          maar die je zelf trekt? zal eens informeren, ben er toch lid
          Panasonic LUMX FZ5

          Comment


          • #6
            Re: Opbouw atomium (sepia)

            Oorspronkelijk geplaatst door savage c Bekijk bericht
            oei dit wist ik niet , dacht van foto's die al gemaakt werden...

            maar die je zelf trekt? zal eens informeren, ben er toch lid

            ja even gebeld naar mijn lokale contact van sabam, het is dus degelijk mogelijk, enkel bestaande foto's niet en postkaarten bv....

            als je die echt wil uitbrengen
            Panasonic LUMX FZ5

            Comment


            • #7
              Re: Opbouw atomium (sepia)

              Als ik je nu goed begrijp beweer jij dat je meegekregen hebt dat je wat wel mag? Een bestaande foto mag je publiceren?

              Comment


              • #8
                Re: Opbouw atomium (sepia)

                neen deze is zelf getrokken, dat mag , of het nu atomium, of centraal station is, enkel bv een bestaande foto mag je niet geburiken voor jezelf, of uitgeven aan een uitgever voor derden... maar een mens mag fotograferen wat hij wil van gebouwen, was niet de eneige die toens de werken aan het fotograferen was.

                maar als jullie zo probleem mee hebben, doe ik hem wel weg
                Panasonic LUMX FZ5

                Comment


                • #9
                  Re: Opbouw atomium (sepia)

                  Neen, zeker niet doen omwille van mijn opmerking.

                  Het is maar, een tijdje geleden heb ik zelf een opname gemaakt van het Atomium en hiervoor heb ik een toestemming moeten vragen om deze te publiceren op mijn site. Op verschillende fora worden opnames zelfs geweigerd/bestandslink weggenomen omdat men Sabam en consoorten nogal vreest.

                  Privacy, copyrights, het is schering en inslag tegenwoordig. Gewoon genieten van iets wat je fotografeerde is dezer dagen nogal uit den boze blijkbaar.

                  Alleszins, mooi dat je erbij was om dat vast te leggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opbouw atomium (sepia)

                    ja maar ben lid, enzo, dus ja geef zef werken aan e.d.

                    begrijp het wel, ben muzikant ook, tegenwoordig is het erg geworden

                    heb deze in kelur ook, maar met photoshop in sepia zag me er wel beter uit
                    Panasonic LUMX FZ5

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opbouw atomium (sepia)

                      foto's maken is inderdaad niet verboden,
                      openbaar maken wel, en dat is wat je hier doet,
                      door ze te plaatsen ...

                      eerder kwam een geplaatste foto van dit atoom reeds ter discussie (niet de eerste keer trouwens) en
                      werd een vraag gericht aan de bevoegde dienst, met als antwoord:
                      Er zijn uitzonderingen wanneer er geen auteursrechten (copyright) verschuldigd zijn voor het gebruik en overname van foto's van het monument Atomium;
                      - indien de foto's worden gebruikt in het kader van actualiteit (bv. opening van het gerenoveerde Atomium). Uiteraard geldt deze uitzondering enkel indien de foto's worden gebruikt in de periode wanneer het evenement plaatsvindt en het bijgevolg beschouwd wordt als actualiteit.
                      - indien de foto's worden overgenomen in het kader van privé-gebruik. Bv. toeristen die foto's van het Atomium maken en later gebruiken voor privé-doeleinden (vakantie-album, weblogs die slechts toegankelijk zijn voor bepaalde gebruikers, enz.).
                      Volgens onze collega's van de juridische dienst valt uw gebruik van foto's van het Atomium niet onder deze uitzonderingen.
                      (doelt hier specifiek op een plaatsing op BelgiumDigital)
                      Met het oog op de regeling van de verschuldigde auteursrechten, vragen wij u dan ook vriendelijk om ons de duur van de reproductie op deze website mee te delen.
                      Bij de berekening van de verschuldigde auteursrechten zullen wij rekening houden met de duur, het aantal reproducties en uiteraard ook met het feit dat de foto's op een niet-commerciële website zijn geplaatst.

                      Om u al een idee te geven van het verschuldigde bedrag, verwijzen wij naar onze tarievenbrochure "Grafische en Visuele Kunsten 2006". Deze brochure vindt u terug op onze website www.sabam.be.
                      't is wel een mooie

                      mm
                      Last edited by mm; 25 juni 2007, 22:28.
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opbouw atomium (sepia)

                        zal hem maar verwijderen dan, ze spreken elkaar tegen
                        Panasonic LUMX FZ5

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opbouw atomium (sepia)

                          Wa's da nu voor zever. Als ge het Atomium trekt, of een wc-pot, da's toch juist hetzelfde.
                          Ik heb vorig jaar het Atomium getrokken vanop de Grimbergsesteenweg in Strombeek-Bever, was eigenlijk een doorkijkje waar ge een paar bollen ziet. Zou ik die dan ook niet mogen trekken?
                          Wie heeft er nu baat bij dat er geen foto's van het Atomium getrokken worden?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opbouw atomium (sepia)

                            Het gaat hem ook niet om het nemen van de foto's (dt staat iedereen vrij om te doen), maar vooral het openbaar maken van de foto's. Je mag een gekochte CD ook niet zomaar in het openbaar laten horen, of een voetbalmatch projecteren voor groot publiek, dan steigert SABAM. (en niet alleen SABAM trouwens).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opbouw atomium (sepia)

                              Ja dat snap ik wel, maar ik zie niet goed in waarom je eigen foto's niet aan anderen zou mogen laten zien, of anderen een cd laten horen.
                              Gisteren heb ik op de proclamatie van de derdejaars van de Karel de Grote-hogeschool piano gespeeld. Aangezien ik de partituur daarvan gekocht heb, en ik nu openbaar liet horen wat er in die partituur staat, zou Sabam daar even goed kunnen binnenvallen voor schending van het auteursrecht...
                              Voetbalmatchen laten zien in café-tv's mag dus ook niet?

                              Comment

                              Working...
                              X