Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic fz20 valt op de grond help!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic fz20 valt op de grond help!!!

    Wie kan mij verder helpen...

    Hij viel op de grond maar er is aan de buitenkant niks kapot gegaan want hij viel op een zachte vloer, maar als ik de camera aan zet komt hij met de melding "please turn camera off and then on again" dit heb ik meerdere keren gedaan maar hij blijft met die melding komen.

    Als ik de camera uitzet schuift de lens niet naar binnen maar zet ik hem weer aan dan schuift hij eerst in en daarna weer uit en komt dan weer met die boodschap.

    Weet iemand of er een resetknop op de FZ20 zit of heeft iemand een andere goede tip, dan hoor ik dit graag.

  • #2
    Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

    Probeer hier eens:
    Announced at the end of July 2004, the DMC-FZ20 is the flagship model of the third generation of 'super zoom' cameras from electronics giant Panasonic, and is a direct replacement for the FZ10. Like its predecessors (and the simultaneously announced DMC-FZ3) the FZ20 sports a Leica-branded DC Vario-Elmarit zoom with a whopping 12x optical range (36-432mm equiv) and a constant F2.8 aperture. It also boasts a newly-improved optical image stabilisation system and the Venus II engine, which, according to Panasonic's documentation, is now equivalent to shooting at 3 or 4 shutter speed steps faster.


    Wat zegt de handleiding i.v.m. jouw vraag?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

      Hallo Theokus,

      In de beschrijving staat als die niet hersteld bij het aan en uit doen moet je hem laten nakijken.

      Ik heb Panasonic gebeld en die adviseerde mij eerst bij mijn verzekering te informeren of dit eventueel vergoed wordt omdat het een duur grapje wordt omdat ze de lens moeten openmaken.

      Volgens hem zat er geen reset knop op de fz20.

      Groetjes,

      Joling

      Comment


      • #4
        Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

        Zoals je het uitlegt is de kans groot dat het lensmechanisme beschadigd is (misschien op de lens gevallen?), en dan vrees ik dat je naar de hersteldienst zal moeten. Resetten kan je misschien doen door de batterij er lange tijd uit te halen, maar dat werkt enkel voor softwarematige problemen.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

        Comment


        • #5
          Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

          ja ik had gehoopt dat het iets met de software te maken had omdat hij verkeerd in en uit schuift ,ik zie ook even goed beeld en dan pas komt die boodschap...

          Ach ja het is net met een auto er hoeft maar iets mis te gaan of hij geeft al een moterstoringsignaal.

          we zullen zien,ik blijf hopen op een oplossing en ik zou de batterij er wat langer uithalen

          bedankt voor de tip

          Comment


          • #6
            Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

            misschien nog ff laten vallen, lukt het, dan is het ok. Lukt het niet, dan heb je het toch geprobeerd en kan je een fz50 kopen indien de kosten te hoog oplopen.
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • #7
              Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

              Hopelijk komt het nog goed.
              't Is een fijne camera, heb ik gezien op dpreview,
              met heel wat mogelijkheden.

              Behalve dat hij wel last heeft van ruis vanaf ISO 100 al...
              Daar zou ik toch op letten bij een eventuele volgende aankoop.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

                Ik heb zelf ook al een probleem gehad met m'n FZ-20 (wel niet niet door te vallen) en voor een week kon ik er geen foto's trekken. Na af en toe het toestel aan te leggen en uit te doen (wat verspreid over die week ) deed het toestel het plots weer. Raar maar waar...

                Comment


                • #9
                  Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

                  Ik zal het proberen je weet maar nooit..

                  Comment


                  • #10
                    Re: panasonic fz20 valt op de grond help!!!

                    ik had ongeveer zelfde voor.. ook gebeld en herstellingskosten zouden hoog oplopen..

                    heb er eentje 2e hands gekocht ter vervanging .. (200 euro) was waarschijnlijk goedkoper dan herstellen (en mijne was ook al heel veel gebruikt geweest...)

                    groetjes
                    An
                    www.pbase.com/dewildean

                    Comment

                    Working...
                    X