Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje foto's overzette naar pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje foto's overzette naar pc

    Als je de foto's wil overzette naar pc, maar je verandert de naam van de foto's per ongeluk op de map van de camera zelf daar kan die toch nie stuk van gaan ?

    Iemand zei da tege mij dus ff vrage dacht ik .
    http://www.youtube.com/user/fulltimespy
    Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

  • #2
    Re: Vraagje foto's overzette naar pc

    OT: Nu hoop ik toch echt dat op dit forum turbotaal niet gewenst is.

    Misschien kan je wat meer uitleg geven zodat je vraag alvast duidelijker is, is je camera dan aangesloten via USB ?

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje foto's overzette naar pc

      OFT: Ik heb misschien maar 2 woordjes die als turbotaal beschouwd kunnen worden gebruikt.
      Btw, ben net thuis van graspop, heel moe, te moe om me bezig te houden perfect AN te spreken op een forum.

      ONT: Het is met usb aansluiting, ik veranderde per ongeluk de naam van de foto's op de camera zelf.
      Dat is toch niet schadelijk voor de camera ?

      Toen ik de camera weer aanzette kon hij de foto's niet meer lezen maar wel als je ze op de pc bekijkt.
      http://www.youtube.com/user/fulltimespy
      Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje foto's overzette naar pc

        zet gewoon de foto's op je pc, leeg je kaartje en voor de rest gaat hij gewoon weer verder doen volgens mij
        Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
        by elien_photography, on Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje foto's overzette naar pc

          Neen zenne, je camera gaat daar niet van stuk. In het slechtste geval kan de camera geen preview meer maken van de file, of niet uitlezen. Zolang je de extentie (na het puntje) niet veranderd zal je er weinig last van hebben.

          Voor de zekerheid: Gewoon de inhoud kopieren en formateren, als je denkt dat je camera raar begint te doen.
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje foto's overzette naar pc

            Oorspronkelijk geplaatst door bartreal Bekijk bericht
            Btw, ben net thuis van graspop, heel moe, te moe om me bezig te houden perfect AN te spreken op een forum.
            Maar niet te moe om dat probleem te laten oplossen blijkbaar.
            Je hebt waarschijnlijk de folder ook hernoemd, formateer je kaart en je camera zal lustig verder nummeren als hij daar voor werd ingesteld.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje foto's overzette naar pc

              Oke bedankt voor jullie hulp !
              http://www.youtube.com/user/fulltimespy
              Bezig met filmen en wil ook fotografie weer oppikken :)

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje foto's overzette naar pc

                De camera zal daar dus helemaal niet stuk van gaan zoals je al kon lezen . Waarschijnlijk heb je, door de namen te veranderen, de verwijzingen in de index aangepast die het toestel had opgeslagen. Zo'n index kan je vergelijken met een tabel met gegevens over wat waar staat en onder welke naam. Dat wist de camera dus nu niet meer...met het gekende gevolg.

                Ter info: sommige camera's hebben een optie in het menu waarbij je de bestandnummers continue kan laten doorlopen of dat hij telkens een reset uitvoert en dus altijd van "0" terug begint.

                Greetz.

                Comment

                Working...
                X