Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

    hallo
    wannneer ge een 70-200mm f4.0 l usm hebt is het dan intersant om er nog een extender bij op te plaatsen?
    helpt dit veel in zoom bereik? kan je deze ook gebruiken op een 18-55 mm lens?
    tis namelijk om autosport te fotograferen, voornamelijk F1!
    mvg
    michael

  • #2
    Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

    Qua bereik wel, maar je bent je er van bewust dat je geen AF meer hebt bij f8 op de prosumer camera's ? Alléén de 1D serie kan dat aan.

    Qua kwaliteit lever je toch wel behoorlijk in. Voor zover mij bekend werkt de Canon extender alléén op de L serie lenzen.

    Mijn advies, als je serieus in dit bereik wat wilt kun je beter kijken naar de 100-400 of de 400 f5.6.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

      Michael,

      Ik heb net een Canon extender EF2X II gekocht. In de handleiding staat een overzicht met welke lenzen hij werkt.
      De EF70-200mm f/4L USM staat er bij en je krijgt met externder een 140-200mm f/8. Op de 18-55 past hij niet. Het hele lijstje bestaat inderdaad alleen uit L-lenzen.

      Ik gebruik hem zelf op mijn 100-400mm f4,5-5,6L IS USM. Dit is een prachtige lens op zich, dus dit is - denk ik - een beter optie dan de 70-200 met extender. In bereik scheelt de extender 2x toch wel duidelijk, met een aanvaardbaar kwaliteitsverlies. De extender zelf is uiteraard ook een "lens" uit de L-reeks.

      Het is inderdaad wel zo dat je zelfs vanaf f/5,6 al geen autofocus meer hebt.

      Kris.
      Canon EOS 350D - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 - EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Extender EF 2x II
      Speedlite 430EX - Nikon coolscan V ED - Lowepro DryZone Rover - Lowepro Slingshot 300

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

        op f5.6 heb je wél nog AF.

        je 100-400 met 2.0II wordt een 200-800f9-11
        dus daar zeker geen AF meer, zelfs niet op de 1D-reeks ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

          Oorspronkelijk geplaatst door krisie Bekijk bericht
          De EF70-200mm f/4L USM staat er bij en je krijgt met externder een 140-200mm f/8.
          140-280mm bedoel je ongetwijfeld

          Oorspronkelijk geplaatst door krisie Bekijk bericht
          In bereik scheelt de extender 2x toch wel duidelijk, met een aanvaardbaar kwaliteitsverlies.
          Ik had in combinatie met de 70-200 2.8L (non-IS) een beter resultaat verwacht eigenlijk. Maar het was toch een teleurstelling met de 2x convertor erbij. Voor mij was het kwaliteitsverlies dan ook niet aanvaardbaar, en enkele weken geleden heb ik 2x opnieuw doorverkocht. 'k had beter doorgespaard voor een 100-400L Wie weet komt die er op een dag nog .

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

            Oorspronkelijk geplaatst door krisie Bekijk bericht
            je krijgt met externder een 140-200mm
            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            140-280mm bedoel je ongetwijfeld
            Je bedoelt waarschijnlijk 140-400.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Je bedoelt waarschijnlijk 140-400.
              yep

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

                Dus als ik het goe lees krijg ik met de 2x extender een zoombereik van 140-400 mm, maar ik zal kwaliteit moeten inleveren. En ik zal geen AF meer hebben.
                wil dit dat zeggen als je met de extender 2x en de 70-200mm lens maximaal inzoomt niet zo scherpe foto's verkrijgt, dan dat je b.v. met een 100-400mm maximaal inzoomt?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

                  dat is inderdaad ongeveer wat je kunt verwachten ja.
                  maar als je het prijskaartje bekijkt ... zó slecht is die
                  zoom/extender-combinatie nu ook weer niet .

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

                    Oorspronkelijk geplaatst door submitter Bekijk bericht
                    hallo
                    wannneer ge een 70-200mm f4.0 l usm hebt is het dan intersant om er nog een extender bij op te plaatsen?
                    helpt dit veel in zoom bereik? kan je deze ook gebruiken op een 18-55 mm lens?
                    tis namelijk om autosport te fotograferen, voornamelijk F1!
                    mvg
                    michael
                    Kijk, een teleconvertor eigenlijk gemaakt voor een prime lens, daar presteerd ie het beste op. Op een goede zoom zoals de 70-200L serie, kan ie ook gebruikt worden.
                    Maar, een teleconvertor heeft een paar "nadelen" te eerste, hij vergroot je beeld, (hoera!) , maar hij vergroot ook de beeldfouten. Ten tweede verlies je licht, evenveel stops dan dat je verlengt. Ten derde gaan je autofocus minder snel tot niet meer functioneren.
                    Nu, je hebt een 70-200 4.0L, als je daar een 2x tc op plaatst, verlies je dus echt een pak licht, omdat je al vertrekt van een niet zo lichtsterk opbjectief.
                    Wat krijg je? een duidelijk scherpte afname, en misschien een niet meer werkende autofocus. Plus lagere sluitersnelheden, terwijl je net hogere moet hebben.
                    Daarom, als het echt moet, koop dan een 1.4x, daar zal je nog net mee "weggeraken", maar vergeet op jou lens een 2x.
                    En, zet op een goede lens geen goedkoop tc, liefste de Canon, anders de kenko pro versie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

                      Oorspronkelijk geplaatst door krisie Bekijk bericht
                      .
                      De EF70-200mm f/4L USM staat er bij .
                      En staat de IS-versie ook op dat lijste?

                      VG
                      Miek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 2.0x Extender II incl. LC LP811

                        Oorspronkelijk geplaatst door krisie Bekijk bericht
                        De EF70-200mm f/4L USM staat er bij en je krijgt met externder een 140-200mm f/8.
                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                        140-280mm bedoel je ongetwijfeld
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Je bedoelt waarschijnlijk 140-400.
                        ja inderdaad, de 140-400mm f/8 dus

                        Oorspronkelijk geplaatst door CoMiek Bekijk bericht
                        En staat de IS-versie ook op dat lijste?

                        VG
                        Miek
                        De EF70-200mm f/4L IS USM staat ertussen en geeft met een EF 2x II een 140-400mm f/8 (deze keer klopt het ).

                        Kris
                        Last edited by krisie; 30 juni 2007, 11:03.
                        Canon EOS 350D - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 - EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Extender EF 2x II
                        Speedlite 430EX - Nikon coolscan V ED - Lowepro DryZone Rover - Lowepro Slingshot 300

                        Comment

                        Working...
                        X