Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek v.s. standaardlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek v.s. standaardlens

    Ik ben van plan om voor tijdens de vakantie een groothoeklens aan te schaffen voor op mijn Nikon D50. Nu, bij de aankoop van dit prachtig toestel zat een lens (18-55mm). Dus nu vraag ik mij af of er een groot verschil gaat zijn tussen de standaardlens en de gene die ik op oog had (12-24mm) van Sigma...
    Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

  • #2
    Re: Groothoek v.s. standaardlens

    Ik weet niet wat je bedoeld met groot verschil maar die 6mm tussen 18 en 12 is GROOT.

    Nu persoonlijk zou ik naar de Tokina 12-24 kijken, alleen al omdat je (polar) filters op deze lens kan zetten. Op de Sigma gaat dit niet (of veel moeilijker)
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek v.s. standaardlens

      Ik zou ook eens kijken naar de Sigma 10-20 mm, die 2mm schelen een hoop en het objectief is ook nog een stuk kleiner als de 12-24. Als je echter van plan bent ooit nog eens een Nikon FF body te kopen of een film camera hebt ben je verplicht de Sigma 12-24 te kopen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek v.s. standaardlens

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Als je echter van plan bent ooit nog eens een Nikon FF body te kopen of een film camera hebt ben je verplicht de Sigma 12-24 te kopen.
        Ja, en die echte 12mm op een FF of filmcamera, dat is écht wel breed .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment

        Working...
        X