Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Pentax lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Pentax lenzen

    Pentax zet een hele reeks nieuwe lenzen in voor de K10D.
    Nochtans wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven terwijl menige Pentaxer er met het nodige ongeduld op zit te wachten
    Ik bestelde bij KB de 16-50 en de 50-135, beide F 2.8, terwijl ik wacht op de de 60-250 F 4.0 die begin 2008 aangeleverd zal worden.
    Nu vraag ik mij af of ik niet voorbarig geweest ben met de 50-135 nu reeds te bestellen en ter vervanging geduldig de 60-250 zou afwachten.
    Ik hoop met een goede groothoeklens en een macrolens mijn arsenaal aan te vullen, maar zullen deze lenzen in de nieuwe aanbiedingen van Pentax zitten.
    Wat denken of weten jullie over deze beslommeringen ?

  • #2
    Re: Nieuwe Pentax lenzen

    De DA*50-135/2.8 is een f/2.8 hé, de DA*60-250 maar een f/4. de DA*50-135 is m.i. voldoende voor normale fotografie. Nu is de DA*60-250 voor mij eentje die ik voor safari wel zie zitten, vooral omdat het ernaar uitziet dat m'n Tamron 1.4x teleconverter de contacten heeft om SDM te behouden als ik 'm er tss steek.

    Groothoek en macro zitten nu al in het verkijgbare gamma van Pentax. De DFA100/2.8 is een heel goede macro. En voor breedhoek zijn er de DA12-24/4 en de DA10-17 fisheye. Beide zijn mooie aanvullingen op de DA*16-50/2.8. Ok, deze zijn geen van allen SDM of weather sealed, maar ik denk niet dat dat voor dit soort objectieven echt een probleem zal zijn...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Pentax lenzen

      In elk geval maak je geen slechte keuze met de 16-50 en de 50-135, maar persoonlijk vind ik dat Pentax moet ophouden met de brandpuntsafstanden te herberekenen naar APS-C. Ik weet dat een 50-135 ongeveer overeen komt met een 70-200 in filmtijden, maar een 70-200 is net een ietske universeler inzetbaar, want wordt 100-300. Getuige daarvan de populariteit van de 70-200's bij alle merken. Maar goed, Pentax was al de laatste om indertijd een 80-200 uit te brengen, dus is het al goed dat ze deze keer sneller reageren. Al neemt dat niet weg dat er nog ruimte is voor een 70-200 f/2,8 (waarom de oude FA 80-200 niet terug van stal halen...?)

      Zo, dat gezegd zijnde: ik zit zelf ongeduldig te wachten op de 60-250, omdat dat dichter aansluit bij mijn noden, maar zowel de 50-135 als de 60-250 hebben is nog zo zot geen gedacht...

      Wat macro's betreft: nu is er al de DFA 50 en 100, die, zoals Wim al aanhaalde, uitstekend zijn, en er zit nog een 35 f/2,8 ltd macro aan te komen:



      ...en die ziet er very much yummy uit...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment

      Working...
      X