Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma lenen of huren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma lenen of huren?

    Ik ga het weekend van 30 juni naar "Defensiedagen Koksijde".
    Iemand enig idee of ik in mijn omgeving een Bigma zou kunnen lenen of huren?
    Ik ben namelijk van plan om me er in de nabije toekomst één aan te schaffen, maar 'k had er toch graag eens vooraf een uitgebreide test mee gedaan...
    De lens keert maandag 2 juli in de late namiddag terug.



    PS: heb deze topic ook gelezen maar lijkt me allemaal wat te ver!

    Dré
    Last edited by dréten; 28 juni 2007, 19:51.

  • #2
    Re: Bigma lenen of huren?

    is het geen mogelijkheid om em nu al aan te schaffen met de garantie dat als ie niet goed is je em 's maandags mag terugbrengen ?

    ik d8 dat je wettelijk gezien alle producten binnen 7 dagen kosteloos mag retourneren (en mag je waarschijnlijk iets anders uitkiezen voor dat bedrag, geld terug is moelijker)

    de bigma van mijn maat ligt nog verder als zuid holland dus ik kan je nie helpen
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Bigma lenen of huren?

      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
      is het geen mogelijkheid om em nu al aan te schaffen met de garantie dat als ie niet goed is je em 's maandags mag terugbrengen ?
      ik d8 dat je wettelijk gezien alle producten binnen 7 dagen kosteloos mag retourneren
      Op die manier doe je geen zaken vind ik!
      Een winkel mag je niet misbruiken als verkapte uitleendienst, om na gebruik, met een nep-reden, je gekochte waren te willen terugbrengen.
      Als die wetgeving er al zou zijn, dan is die er om de consument te beschermen vind ik.... en niet om misbruik te maken van een goedmenende verkoper.

      of ben ik weeral te veel van de oude stempel...?
      Last edited by dréten; 25 juni 2007, 15:45.

      Comment


      • #4
        Re: Bigma lenen of huren?

        Die wet bestaat helemaal niet.
        Je mag iets teruggeven als je kan tonen dat het defect is. En dan heeft de fabrikant of verkoper nog altijd het recht om je een vervangartikel te geven of een reparatie uit te voeren. Hij is helemaal niet verplicht om je je centen terug te geven...

        Dat sommige winkels adverteren met een 'niet tevreden, geld terug' slogan, is mooi, maar geen verplichting.

        Ik denk dat je verwart met de 7 dagen bedenktijd die bepaalt dat je van je bestelling kan afzien in bepaalde gevallen (verkoop bij jou thuis, internetverkoop en alles onder bepaalde voorwaarden), maar dat is dan voorafgaand aan de levering.

        Vrijdag een Bigma gaan kopen, en hem maandag terugbrengen met de boodschap, 't is toch niet wat ik er van verwacht...
        Dan hang je af van de goodwill van de verkoper. Misschien ben je ergens zo'n goede klant dat ze dit zullen aanvaarden, maar dan zou ik toch open kaart spelen en dit vooraf melden.

        Comment


        • #5
          Re: Bigma lenen of huren?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Die wet bestaat helemaal niet.
          Je mag iets teruggeven als je kan tonen dat het defect is. En dan heeft de fabrikant of verkoper nog altijd het recht om je een vervangartikel te geven of een reparatie uit te voeren. Hij is helemaal niet verplicht om je je centen terug te geven...

          Dat sommige winkels adverteren met een 'niet tevreden, geld terug' slogan, is mooi, maar geen verplichting.

          Ik denk dat je verwart met de 7 dagen bedenktijd die bepaalt dat je van je bestelling kan afzien in bepaalde gevallen (verkoop bij jou thuis, internetverkoop en alles onder bepaalde voorwaarden), maar dat is dan voorafgaand aan de levering.

          Vrijdag een Bigma gaan kopen, en hem maandag terugbrengen met de boodschap, 't is toch niet wat ik er van verwacht...
          Dan hang je af van de goodwill van de verkoper. Misschien ben je ergens zo'n goede klant dat ze dit zullen aanvaarden, maar dan zou ik toch open kaart spelen en dit vooraf melden.
          Zo bedoelde ik het ook!!

          Comment


          • #6
            Re: Bigma lenen of huren?

            uiteraard bedoel ik wel in overleg met de winkelier...

            ik ben toen met mijn 24-70 overeen gekomen, dat alstie me toch niet bevalt (of niet superieur beter is als de sigma) ik em mocht komen terugbrengen

            maar dat hangt uiteraard vd goodwill van de verkoper af
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Bigma lenen of huren?

              even een up'schopje want ik heb tot nu, nog niet echt "hulp" gekregen.

              Dré

              PS: niemand die in de streek woont die zijn Bigma kan missen in 't weekend.
              Last edited by dréten; 26 juni 2007, 19:45.

              Comment

              Working...
              X