Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof in de 28-300mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stof in de 28-300mm lens

    Vandaag bij redelijk vochtig weer foto's gemaakt van de familiedag van de korfbalclub. Ik merkte een beetje waterdamp op aan de binnenkant van m'n Canon 28-300mm (pomp) dus maar snel de 70-200mm erop gezet. De waterdamp was na een tiental minuutjes in m'n fototas gezeten te hebben reeds verdwenen maar voor het eerst merkte ik ook heel wat stof aan de binnenkant van de lens op het eerste en tweede glas-segment. Mijn vraag: Kunnen lenzen professioneel gereinigd worden vanbinnen? Is dit aan te raden? Kan dit negatieve gevolgen hebben achteraf?
    Alvast dank voor jullie reakties.
    Mvg,
    Willy

  • #2
    Re: stof in de 28-300mm lens

    ben je zeker dat het stof is en geen schimmel?

    als je het niet ziet op de foto's, en tis gene schimmel, laten zitten die handel...
    don't fix what isn't broken...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: stof in de 28-300mm lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      ben je zeker dat het stof is en geen schimmel?

      als je het niet ziet op de foto's, en tis gene schimmel, laten zitten die handel...
      don't fix what isn't broken...
      Nee hoor gene schimmel. Kleine stofjes waar ik momenteel eigenlijk nog geen last van heb. Tenzij in m'n hoofd. Maar wat als het erger zou worden? (met de lens wel te verstaan!)

      Comment


      • #4
        Re: stof in de 28-300mm lens

        Oorspronkelijk geplaatst door wavewarriorwilly Bekijk bericht
        Nee hoor gene schimmel. Kleine stofjes waar ik momenteel eigenlijk nog geen last van heb. Tenzij in m'n hoofd. Maar wat als het erger zou worden? (met de lens wel te verstaan!)
        als het erger wordt en je begint ze te zien op de foto's, dan kan je ze wel binnen doen... maar zolang je stofzuigertje naar behoren werkt, zou ik hem blijven gebruiken
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: stof in de 28-300mm lens

          Oke, bedankt voor de raad. Ik kan er nog wel even mee verder.

          Mvg,
          Willy

          Comment

          Working...
          X