Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De voedselketen met een 500D...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De voedselketen met een 500D...

    Vandaag ben ik mijn 500D voorzetlens gaan afhalen. 'k Moest en zou die dus vandaag absoluut eens testen. Zodra ik was thuisgekomen heb ik hem op mijn 100-400 gevezen, en hop de tuin in op zoek naar "slachtoffers". Ik moet toegeven dat de macrofotografie veel moeilijker is dan ik me ooit mocht voorstellen... Een paar millimeter bewegen en uw scherpstelpunt is volledig weg
    Het resultaat is dus verre van geweldig, maar voor een eerste poging ben ik toch redelijk tevreden. Wat vinden jullie ervan?

    Een boterbloemeke


    Een bij (helaas met een storend grassprietje in de voorgrond)


    En een spinneke (focus iets teveel naar achter)


    De voedselketen is compleet
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: De voedselketen met een 500D...

    heel raar , maar ik vind het bloemeke de beste door zijn doodsimpele eenvoudige eenvoud...
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: De voedselketen met een 500D...

      Zeker doorgaan,het vraagt oefening.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: De voedselketen met een 500D...

        alle begin is moeilijk , zeker deze tak van fotografie, doorgaan !!!
        mvg,jacky
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: De voedselketen met een 500D...

          Het is inderdaad niet simpel die macrofotografie en ik worstel er ook nog mee maar het is wel steeds een enorme uitdaging.
          Zeker geen slechte foto's voor een eerste poging en je foto's staan ook in volgorde van mijn voorkeur. Het bloemetje toont dat eenvoud soms nog de beste foto's kan opleveren. Bij je tweede is het bijtje ook goed scherp.
          Bij je laatste was het zonlicht net iets te fel
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

          Bezoek mijn foto's online

          Comment


          • #6
            Re: De voedselketen met een 500D...

            Da's een heel goed begin! Je scherpte zit al vrij goed. Hier ook voorkeur voor 1 over 2 naar 3.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: De voedselketen met een 500D...

              Bedankt voor al jullie leuke en aanmoedigende reacties
              Nog een paar weken geduld en ik ben eindelijk met verlof, dan kan ik eens proberen met een statief en een flitser, misschien kunnen deze accessoires bevoerderlijk werken voor de scherpstelling en de belichting...zolang de onderwerpen niet teveel bewegen natuurlijk
              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

              Comment

              Working...
              X