Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging kitlens nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging kitlens nikon D40

    Zoals het onderwerp zegt zou ik graag mijn kitlens (Nikon 18-55mm f3,5-5,6) willen vervangen door een ander lichtsterker objectief.
    Ik weet dat de Nikon 17-55 f2.8 TOP is maar daarvoor heb ik geen geld en het zal wel te professioneel zijn voor mij (kben ook nog maar 17 jaar).
    Na wat rondzoeken op dit forum en andere heb ik 2 lenzen overgehouden

    -Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]

    -Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO

    Nu denk ik zelf dat de Tamron beter is omdat ik heb gelezen dat hij f2.8 over het hele zoombereik heeft maar toch zou ik nog wat ervaringen
    willen lezen van mensen die 1 van deze 2 lenzen hebben of eventuele opmerkingen of suggesties.
    En eindelijk de knoop kunnen doorhakken welke van de 2 lenzen is nu ECHT kwalitatief beter?
    Nikon D700 en veel te duur glas
    "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
    my flickr

  • #2
    Re: Vervanging kitlens nikon D40

    Je moet wel, net als ik met mijn D40, rekening houden dat je met deze lenzen enkel manueel kan focussen. Tamron heeft volgens mij geen enkele lens met eigen AF-motor, Sigma enkel diegene met de afkorting HSM.

    Boony
    I would, if I could ...

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging kitlens nikon D40

      Nochtans dacht ik dat die tamron Internal Focosing had
      Nikon D700 en veel te duur glas
      "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
      my flickr

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging kitlens nikon D40

        @ nikon

        IF interne focus wil bij Sigma zeggen

        "Om een stabiele scherpstelling te verkrijgen bewegen de lensgroepen inwendig waardoor de lengte van het objectief tijdens het scherpstellen niet verandert."

        Vermoed dat dit bij Tamron precies hetzelfde is.



        Denk dat als je de kitlens wilt vervangen dat je toch naar een Nikon AF-S zal moeten uitkijken

        Mvg

        Willem
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging kitlens nikon D40

          owke sorry dat had ik dat dan verkeerd op.
          Bedankt
          Nikon D700 en veel te duur glas
          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
          my flickr

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging kitlens nikon D40

            Interne scherpstelling wil alleen maar zeggen dat als de lens scherpsteld dat er iets veranderd "in" de lens.
            Dit in tegenstelling tot een niet if lens waarbij het voorste lensdeel draait en beweegt.

            En nu is het verschil belangrijk of dit scherpstellen ( welke 2 manieren van hierboven doet niet ter zake ) zelf door een motor in de lens gebeurt of met de "schroevendraaier" vanuit je body.

            Aangezien de D40 geen scherpstelmotor in de body heeft heb je 2 opties:
            Lens met een motor ingebouwd ( nikon af-s, sigma hsm ) en je behoud je af.
            Lens zonder motor ( nikon af-d, sigma ) en je zult handmatig moeten scherpstellen.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging kitlens nikon D40

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Aangezien de D40 geen scherpstelmotor in de body heeft heb je 2 opties:
              Lens met een motor ingebouwd ( nikon af-s, sigma hsm ) en je behoud je af.
              Lens zonder motor ( nikon af-d, sigma ) en je zult handmatig moeten scherpstellen.
              Nog 'n 3de optie: nieuwe body kopen met ingebouwde motor.
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging kitlens nikon D40

                O ja hoor ik heb mijn nikon D40 nog maar 3 maand.
                Ik vroeg mij gewoon af of er een alternatief was voor de Nikon 17-55mm.
                Maar ja kben best tevreden met mijn kitlens.
                Het is niet de bedoeling dat ik nu direct begin te investeren in dure
                lenzen gewoon eerst goed kennismaken en leren fotograferen met
                een DSLR en ik denk dat de D40 daar goed voor is.
                Bedankt voor de reacties
                Nikon D700 en veel te duur glas
                "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                my flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging kitlens nikon D40

                  Ik zou de kitlens niet zomaar overboord gooien. Is zowat de beste kitlens in zijn prijsklasse/categorie. Als je de kitlens van de Canon 350/400D ziet... die begint pas echt scherp te worden als je het diafragma enkel stops dichtdraait.

                  3 maanden heb je hem, oefen nog maar wat. Je gaat op termijn meer nood hebben aan een 50-200mm bvb.
                  Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                  Comment

                  Working...
                  X