Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

    Heb even 'n vraagje voor jullie...

    Ik ben op zoek naar 'n macrolens voor m'n net aangeschafte D50.
    Na veelvuldig lezen in dit forum was mijn keuze gevallen op een sigma 105 2.8 of eventueel 'n 150 2.8, (prijs/kwaliteit 2 toppers), afhankelijk van wat er tweedehands beschikbaar komt.

    Nu heb ik een aanbod gekregen voor de
    Nikkor AF 105/2.8 Macro (vraagprijs 420€)
    Het is dus NIET de Nikkor AF-D 105 2.8 of de AF 105 2.8D (indentiek??)

    Mijn vraag is nu of deze wat oudere lens (volgens mij oorspronkelijk niet specifiek voor digitaal gemaakt, zonder die D) kwalitatief gelijk of beter of minder is dan de Nikkor AF-D en/of de sigma's.
    Is deze lens deze prijs waard, of bieden de sigma's hetzelfde voor 'n lagere prijs?

    Ik kan over deze lens weinig info vinden, ook niet in de Nikon catalogus van Hans Braakhuis.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

    Dat het een goede lens is daar twijfel ik niet aan maar de prijs vind ik wel wat hoog.
    Deze zou ook een goeie zijn...dacht ik.
    Aangezien ik ze toch niet gebruik, verkoop ik mijn Tamron AF SP 90 f2.8 DI Macro met Nikon vatting. Aangekocht in Turnhout bij Konijnenberg op 15.03.07, dus nog bijna 2 jaar garantie ! Niet van nieuw te onderscheiden. Prijs : 310 Omgeving Leuven.
    Last edited by Macroshopper; 23 juni 2007, 10:24.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
      Het is dus NIET de Nikkor AF-D 105 2.8 of de AF 105 2.8D (indentiek??)
      Deze zijn identiek
      Mijn vraag is nu of deze wat oudere lens (volgens mij oorspronkelijk niet specifiek voor digitaal gemaakt, zonder die D)
      Die D slaat niet op de vraag of het voor digitaal is of niet (dat zijn DX objectieven). Die D slaat op "distance", waarbij via een contactje afstandsinformatie tussen onderwerp en camera wordt doorgegeven, vooral voor flitsfotografie. In de praktijk merk je het verschil tussen D en non-D volgens mij niet. Al deze Nikkors zijn optisch dus gelijk aan elkaar.
      Nikon & Dual Xeon

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Dat het een goede lens is daar twijfel ik niet aan maar de prijs vind ik wel wat hoog.
        Deze zou ook een goeie zijn...dacht ik.
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=166561
        Had de aangeboden lens al gezien, en heb er inmiddels op gereageerd.
        Prijs nikkor leek mij ook wat hoog, = ong. prijs nieuwe sigma.

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcoB Bekijk bericht
        Deze zijn identiek

        Die D slaat niet op de vraag of het voor digitaal is of niet (dat zijn DX objectieven). Die D slaat op "distance", waarbij via een contactje afstandsinformatie tussen onderwerp en camera wordt doorgegeven, vooral voor flitsfotografie. In de praktijk merk je het verschil tussen D en non-D volgens mij niet. Al deze Nikkors zijn optisch dus gelijk aan elkaar.
        Bedankt, heb weer wat bijgeleerd...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteit nikon AF 105 2.8 macro

          Liever de Nikkor 2e hands in zeer goede staat dan de Sigma nieuw!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X