Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dus ik wil een dslr...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dus ik wil een dslr...

    Goed... na veel overleg denk ik er nu dus toch aan om een dslr te gaan aanschaffen. Voorlopig heb ik enkel bij canon zitten kijken omdat ik iemand ken die er ook ééntje heeft (hij is wel amateur³ en kent eigenlijk niks van de techniek) en ik heb daar al eens mee kunnen prutsen.. maar nu vielen dus 2 modellen in de smaak namelijk de 30D en de 400D... De vraag luidt nu, waarom zou ik zoveel meer betalen voor de 30D? kortom wat zijn de eigenlijke echte verschillen die er serieus toe doen?

    ik weet dat megapixels enz er eigenlijk voor schermweergave niet zoveel toe doet en dat het meeste door de lens bepaald wordt... dus waarom is de 30D dan duurder???

    Ik ga deze camera gaan gebruiken voor allerhande toepassingen gaande van nachtfoto's (dat vooral) tot abstracte dingen tot portretten tot racerij (scooterrace, meestal op kart cirtuits dus tele zal zeker nodig zijn) en alles waar ik zin in heb... Mijn voorkeur gaat uit naar de 30D maar eigenlijk weet ik niet waarom... waarschijnlijk omdat ik denk dat meer geld betere kwaliteit is maar ik weet goed genoeg dat de fotograaf nog altijd de meeste kwaliteit in handen heeft
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: dus ik wil een dslr...

    Hou ze allebei eens vast en je weet al waar het verschil zit.

    Comment


    • #3
      Re: dus ik wil een dslr...

      maar ik weet goed genoeg dat de fotograaf nog altijd de meeste kwaliteit in handen heeft
      Voilà, en deze stelling zal nooit veranderen .

      Geef gerust dat klein beetje meer uit (zoveel scheelt het niet meer) voor een 30D, ze is het dubbel en dik waard.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

      Comment


      • #4
        Re: dus ik wil een dslr...

        Als ge veel tijd hebt :
        "So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past."




        Zoekfunctie eens gebruiken hier op BD zelf !
        Waarom zou ik een 30D kopen ipv een 400D ? Wat is het grote voordeel van een 30D dan alleen een magnesium body ?

        Comment


        • #5
          Re: dus ik wil een dslr...

          Ik had vorig jaar ook dit probleem: keuze tussen een 350D of een 30D. Ze kunnen nagenoeg hetzelfde... tot ik ze eens in mijn handen heb genomen en de kogel was onmiddellijk door de kerk: de 30D. Alleen het gevoel al...En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

          Comment


          • #6
            Re: dus ik wil een dslr...

            bedankt voor jullie goede adviezen, ik heb de review ook gelezen en ik denk dat het de 30D zal worden in combinatie met een paar leuke stukken glas
            ik zal wel eerst de raad van de meesten hier gaan volgen en de twee gewoon eens proberen in handen te krijgen
            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

            Comment


            • #7
              Re: dus ik wil een dslr...

              In jouw geval zou ik voor de nacht opnamen en de racerij zeker voor de 30D gaan. De 30D heeft een betere ruis onderdrukking en een snelheid van 5 frames/sec.
              Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

              Comment

              Working...
              X