Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma, nikon D40 of 350D canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilemma, nikon D40 of 350D canon

    Ik ben aan't twijfelen tussen twee camera's die ik op het oog heb, welke is de beste, of zijn ze allebei van kwaliteit even goed?

    Welke raad u me aan?
    Alvast bedankt!!!

    Na een ander topic gelezen te hebben terwijl ik dit al gepost heb wil ik evn wat "details" toevoegen. Want blijkbaar zitten hier nogal wat mensen tussen die een beetje geïrriteerd geraken van zo'n soort vragen als deze *bloos* Maarja, wij zijn beginners en willen graag zoveel mogelijk info hebben erover en hier zitten toch de experten he ;-) Daarmee dat we het hier komen vragen :-D

    Nu, ik doe heel veel communiereportages (die zijn nu weer voorbij natuurlijk) maar er wordt mij meer en meer gevraagd om baby-en kiderfoto's te maken. Vooral buitenopnames dan.... Ook trouwreportages doe ik maar die zijn nog zeldzaam....

    Ik wil een canonD40 kopen ofwel een Nikon 350D omdat mijn budget niet zo hoog ligt.....

    hopelijk een spoedig antwoord ;-)

    Kiki
    Last edited by kiki_ke; 22 juni 2007, 20:47.

  • #2
    Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

    Hihi, Ik vermoed dat je de fout opzettelijk gemaakt hebt... Nikon D40 en Canon 350D Eerlijk gezegd denk ik dat ze allebei hun geld wel waard zijn. De keuze ligt volledig bij jou... Gewoon even zelf in de hand nemen en uitproberen... Een verkeerde aankoop kan je gewoon niet maken want beide toestellen zijn prima. Zoals reeds meerdere malen werd verteld, is het de fotograaf die de foto maakt, en niet het toestel. Kwalitatief gezien zullen ze allebei wel aan elkaar gewaagd zijn
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

      hihi ja goed opgemerkt.....
      Wou kijken of jullie wel goed wakker waren

      Ik heb nu een pentax , heel content ervan, maar mijn flits doet raar.... net alsof die soms een kortsluiting krijgt en een knetsend geluid maakt en het belicht de hele kamer nog meer dan als ie normaal flitst... weet niet wat dat zou zijn.... is ie aan't verslijten?
      Nu moet ik natuurlijk een nieuwe kopen he....

      Comment


      • #4
        Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

        Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
        hihi ja goed opgemerkt.....
        Wou kijken of jullie wel goed wakker waren

        Ik heb nu een pentax , heel content ervan, maar mijn flits doet raar.... net alsof die soms een kortsluiting krijgt en een knetsend geluid maakt en het belicht de hele kamer nog meer dan als ie normaal flitst... weet niet wat dat zou zijn.... is ie aan't verslijten?
        Nu moet ik natuurlijk een nieuwe kopen he....
        Als je een pentax hebt, dan heb je waarschijnlijk Pentax lenzen, dus waarom zou je dan niet bij Pentax blijven? Dan hoef je alvast geen nieuwe lenzen te kopen.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

          Ja ik weet het, maar heb me laten vertellen dat nikon of canon nog net ietsje beter zijn?? Of is dat helamaal niet waar?

          Comment


          • #6
            Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

            Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
            Ja ik weet het, maar heb me laten vertellen dat nikon of canon nog net ietsje beter zijn?? Of is dat helamaal niet waar?
            Niet noodzakelijk. Verkopers verkopen die wel liever... Zeker sinds Pentax de K100D en K10D op de markt bracht zijn deze volwaardige alternatieven die aangepast zijn aan de huidige markt. De vorige reeks (*istD..) was ook al erg goed, maar scoorde niet in de markt om diverse redenen (default JPG, AF snelheid, te klein, nog niet voldoende nieuwe objectieven) die intss een heel stuk verbeterd zijn.

            Welke objectieven heb je (en welke body)?

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

              Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
              Ja ik weet het, maar heb me laten vertellen dat nikon of canon nog net ietsje beter zijn?? Of is dat helamaal niet waar?
              Het enige wat je met Pentax hebt, is dat er op dit moment minder keuze in lenzen is, maar ze zijn wel aan een inhaalbeweging bezig. Pentax is even goed als Nikon of Canon, laat je niks wijsmaken.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                met de D40 ben je wat beperkter in de keuze van lenzen omdat die enkel AFS lenzen met ingebouwde motor (correct me if I'm wrong) kan gebruiken voor autofocus...

                nu nog een 350D kopen met de huidige prijzen van de 400D is misschien ook wel even in vraag te stellen maar bij de 350D heb je allesinds een veel ruimer aanbod aan lenzen (Canon/Sigma/Tokina/Tamron)

                als je al wat pentax lenzen hebt, kan je idd perfect een nieuwe pentax body kopen. hier heb ik geen ervaring mee dus die ga je best even vasthouden bij een fotoboer.

                ik heb dit weekend met de D40 gewerkt en heb zelf de 400D... als ik dus moest kiezen, koos ik Canon... maar dat is uiteraard MIJN keuze he
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                  ben nog maar een beginneling en heb eigenlijk gewoon een ist dl met kitlens..... heb het nog niet verder uitgebreidt met lenzen , is nogal kostelijk en heb nog maar en klein budget.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                    Reden te meer om bij Pentax te blijven. Ze hebben echt wel goeie camera's en lenzen, én ze zijn ook wel wat goedkoper dan Canon of Nikon.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
                      ben nog maar een beginneling en heb eigenlijk gewoon een ist dl met kitlens..... heb het nog niet verder uitgebreidt met lenzen , is nogal kostelijk en heb nog maar en klein budget.....
                      Dan kan je best gewoon een K100D kopen zonder objectief. Of eventueel een K110D als je geen stabilisatie wil, maar voor de 50 EUR of zo dat die goedkoper is dan de K100D zou ik het niet doen...

                      In de herfst zou Pentax een upgrade van de K100D brengen. Mss is 't de moeite even te wachten? Veel meer dan een hardnekkig gerucht is dat momenteel niet, maar het komt wel uit een hoek waar de meeste geruchten achteraf erg dicht bij de waarheid blijken te liggen. Wat zou die extra hebben? Allicht ondersteuning van de nieuwe ultrasone objectieven en een 10MP sensor (de K100D heeft dezelfde 6MP als de *istD-reeks).

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #12
                        Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                        Als ik hier zo lees waarnaar je op zoek bent, dan lijkt een K100d gewoon de beste oplossing. Je hebt er eentje voor een 450 euro ongeveer en je kan je kitlens blijven gebruiken.
                        DSLR prijzen
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          met de D40 ben je wat beperkter in de keuze van lenzen omdat die enkel AFS lenzen met ingebouwde motor (correct me if I'm wrong) kan gebruiken voor autofocus...
                          Minder keuze zou ik niet zeggen, zeker niet tov sony maar dat ze duurder zijn is wel een feit.
                          Hoelang ze nog zo duur blijven...dat moeten we es vragen aan Nikon.

                          vrede
                          Nikon D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: dilemma, nikon D40 of 350D canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                            Minder keuze zou ik niet zeggen, zeker niet tov sony maar dat ze duurder zijn is wel een feit.
                            Hoelang ze nog zo duur blijven...dat moeten we es vragen aan Nikon.

                            vrede
                            Natuurlijk heb je met een D40 minder lenskeuze dan bij Sony.
                            Je kan immers nauwelijks bij third parties terecht vanwege de ontbrekende motor, terwijl je met een Sony alle AF-lenzen van Sony, Minolta, Tamron, Sigma en Tokina kan gebruiken zonder beperking.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X