Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of nikon?

    ok mensen ik weet het sorry dat ik jullie weer lastig val maar na serieus wat rond te zien op dit forum ben ik wel al heel wat beginnen twijfelen tussen de canon 30d of de nikon d80.
    de welke is nu eigenlijk "beter"?
    ook qua opties enzo. vooral wel beeldkwaliteit?
    sorry voor de last

  • #2
    Re: canon of nikon?

    Oorspronkelijk geplaatst door dimi111 Bekijk bericht
    ok mensen ik weet het sorry dat ik jullie weer lastig val maar na serieus wat rond te zien op dit forum ben ik wel al heel wat beginnen twijfelen tussen de canon 30d of de nikon d80.
    de welke is nu eigenlijk "beter"?
    ook qua opties enzo. vooral wel beeldkwaliteit?
    sorry voor de last
    De D80 of nog beter Pentax K10D

    Comment


    • #3
      Re: canon of nikon?

      die pentax k10d spreek mij wel aan zijn er mensen die hier nog ervaring mee hebben of zijn er toch nog die zeggen nee ga voor de d80

      Comment


      • #4
        Re: canon of nikon?

        Ga voor LENZEN en kies je body erbij. Beter een body van een graadje lager maar met een goeie lens dan omgekeerd.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: canon of nikon?

          Hey Dimi,

          Of je nu gaat voor Nikon D80, Pentax K10D, Canon 400D/30D, Sony 100alfa en dan vergeet ik er nog enkele zijn allemaal goede toestellen als je hun gebruikers moogt geloven. Dus wat jou keuze wordt is puur persoonlijk, hoe liggen ze in de hand, gebruiksgemak van menu's en dergelijke.

          Wat mss wel belangrijker is voor wat soort fotografie zou je hem willen gebruiken?

          Eén voordeel van Canon en Nikon is een grotere tweedehandsmarkt ten opzichte van de andere en grotere keuze uit niet-eigenmerk lenzen zoals tokina, tamron, en sigma.

          mvg

          Willem
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: canon of nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door dimi111 Bekijk bericht
            die pentax k10d spreek mij wel aan zijn er mensen die hier nog ervaring mee hebben of zijn er toch nog die zeggen nee ga voor de d80
            Het toch minder uitgebreid aanbod in (super) objectieven alsook bij third-party leveranciers als Tamron/Tokina/Sigma maakt de keuze tussen Canon/Nikon meer verantwoord denk ik. Als je echter geen sportfotografie gaat doen en bij minder lichtsterke objectieven blijft is Pentax een even goede keus

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: canon of nikon?

              moeten we daarna ook kiezen waar je foto's van maakt?

              leer toch zelf eens kiezen wat je wil.
              lees reviews, ga naar een winkel en neem ze eens vast.
              bekijk het lenzen-aanbod en bepaal wat voor jou belangrijk is, welk merk heeft de lenzen die je het best liggen.
              kijk ook welke body (en lenzen) het best passen bij wat jij het liefst fotografeert..
              kom daarna terug naar deze topic, vertel ons tot wat besluit je gekomen bent en waarom, en dan kunnen wij u eventueel nog helpen als je iets over het hoofd gezien hebt.

              maar zoals nu domweg vragen welk merk het beste is is zinloos.
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

              Comment


              • #8
                Re: canon of nikon?

                Ga voor LENZEN en kies je body erbij. Beter een body van een graadje lager maar met een goeie lens dan omgekeerd.

                Ik heb graag een toplens met een goedkoop body......maar bij nikon werken ze niet echt mee:-)

                Inderdaad................denk eerst na over je glas. Wat ga je doen en welk glas is er te koop bij welk merk.
                En probeer daarna de body.
                Nikon spul

                Comment


                • #9
                  Re: canon of nikon?

                  wel GeForceFX als je echt nul ervaring hebt als ik dan is het wel eens handig denk ik om naar een goed merk te vragen.
                  ik verwacht ook niet dat iedereen mij even goed kan helpen maar ik wil gewoon op weg geraken met iets waarmee ik wat kan doen en niet zelf een domme beslissing maken en dan hier komen zeggen hoe "slecht" mijn nieuwe camera wel is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon of nikon?

                    geef ons dan wat meer info

                    wat wil je gan fotograferen bijvoorbeeld?
                    wat is je budget (body + lenzen)?
                    heb je al 1 van de bodys geprobeerd in een winkel?
                    en zo ja, wat vond je er van...


                    en slechte cameras kan je niet echt kopen hoor (bij slr's toch, tussen compactjes zit er wel echte rommel )
                    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon of nikon?

                      eigenlijk voor alles een beetje: buiten, binnen, voor mensen en dieren
                      macro enzovoort.
                      budget rond de 2500euro ongeveer.
                      maar daar zou ik wel graag alles inkrijgen ook lenzen en geheugen enzo...
                      mss extra batt. ge weet wel he
                      en ik heb nog geen enkele vast gehad dusja. maar ik ken iets van de menu van de d80 en dat lijkt me wel wat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon of nikon?

                        Blijkbaar is het enkel bij fotografie - spullen zo dat mensen niet weten wat ze willen / moeten kopen, als ik die topics hier zie.
                        Op een auto-forum ga je toch ook niet gaan vragen of je nu een Toyota, een Honda of Volkswagen moet kopen ? Die keuze is puur persoonlijk, en iedereen heeft andere eisen / dingen die hij belangrijk vind.
                        Ga na wat voor jou de voor & nadelen zijn van de types waartussen je twijfelt, ga eens naar een winkel. Neems ze eens vast, neem er als je kan een paar testfoto's mee, en hak de knoop door.

                        of zoek een andere hobby.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dimi111 Bekijk bericht
                        wel GeForceFX als je echt nul ervaring hebt als ik dan is het wel eens handig denk ik om naar een goed merk te vragen.
                        Zowel Canon als Nikon zijn goede merken, en hebben een uitgebreid assortiment aan objectieven en accessoires. Je zult je er dus geen buil aan vangen.
                        Fotolog -DevLog

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon of nikon?

                          Als je toch naar Nikon zou willen gaan is dit wel een mooie uitrusting

                          Nikon D80 met AF-S 18-70 f3.5-4.5 +-1100euro
                          Nikon AF-S 70-300mm f4.5-5.6 VR +-500euro
                          Tamron 90mm f2.8 Macro +-350euro
                          Nikon AF-D 50mm f1.8 portretlens +-130euro

                          En dan hou je nog +-400 euro over voor een fototas, geheugenkaartjes en statief en enkele andere toebehoren.

                          mvg

                          Willem
                          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon of nikon?

                            ok willem die prijzen komen zeer goep vanpas dank u wel echt!
                            ik zal jullie niet meer lastig vallen en zal zelf ook zoeken wat het beste is.
                            als ik het hier zo lees kan ik dus niet echt een slecht koop doen aan camera.
                            merci voor alle hulp

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon of nikon?

                              @ dimi

                              Je moet sommige reacties hier niet echt persoonlijk nemen. Maar heb de laatste tijd ook gemerkt dat hier nogal veel topics worden opgestart met een vraag zonder al te veel details zoals soort fotografie, ervaring, budget en dergelijke. Als je hier een vraag stelt en je kunt zeer specifiek zijn in deze zaken dan zul je hier met een glimlach geholpen worden. Maar een eerste stap is toch nog steeds een winkel binnenstappen en de verschillende toestellen eens vastnemen. Zo kun je zien welke toestellen jou goed in de hand liggen en jou wel intrssant lijken

                              Dus voor al de anderen die deze topic lezen en vraag willen stellen, probeer je vraag zoveel mogelijk te specifieren.

                              Mvg

                              Willem
                              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                              Comment

                              Working...
                              X