Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale compact - Fujifilm FinePix F30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitale compact - Fujifilm FinePix F30

    Ik ben op zoek naar een digitale compact voor "dagelijks gebruik"

    Een goeie beeldkwaliteit is zonder twijfel de eerste prioriteit (dus het mag iets meer kosten).
    Daarnaast wil ik toch nog een beetje creatief bezig blijven, dus handmatig instellen van sluiterstijd en/of diafragma is een must.
    Zoombereik : tussen 28 en 150 mm

    Ik had gedacht aan een Fujifilm FinePix F30 (of F31). Iemand ervaring met dit toestel of kunnen jullie mij een alternatief voorstellen ?

    mvg
    Last edited by vandrofr; 22 juni 2007, 14:35.

  • #2
    Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

    Ik wil ook een Fuji F31fd kopen, maar wacht nog enkele weekjes.
    Dan zou de opvolger er moeten zijn.
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #3
      Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

      Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
      Ik wil ook een Fuji F31fd kopen, maar wacht nog enkele weekjes.
      Dan zou de opvolger er moeten zijn.
      is dit officieel ? cool

      Comment


      • #4
        Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

        De opvolger F40 is er al, maar vele reviews spreken niet echt van een verbetering tegenover de f31fd. Die 8mpx zijn geen meerwaarde.
        Gewoon voor de f31 gaan zou ik zeggen.
        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

        Comment


        • #5
          Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

          Grobet beweerde dat de F30 niet meer geproduceerd wordt en dat er idd. een opvolger op komst is. Het is niet de 31 en de 40 is idd. de mindere van de 30.

          Zelf heb ik eerst ook aan de Fuji F30 gedacht, maar ik vond in de Canon PowerShot 640 ("Highly Recommended" in DPreview) een schitterende meeneem-camera met toch bijzonder veel creatieve en functionele mogelijkheden (meer dan de F30).
          Het kantelbaar LCD scherm bvb. is voor mij zeer waardevol.
          Daarbij ook AA batterijen (vind ik zeker een groot voordeel!) en SD kaart (ook HD compatibel, maar dan moet je wel Vista hebben om deze rechtstreeks in de PC te kunnen lezen).
          Ook solide afwerking en goede ergonomie...

          Comment


          • #6
            Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

            De A640 is idd een aanrader, meestal gebruik ik de A640 op plaatsen waar je een beetje discreet moet zijn. En je kan er vrij creatief mee bezig zijn, bijna alsof het een DSLR is. Het is wel aangeraden de P stand te gebruiken, nooit de AUTO stand, deze laatste stuurt te ISO de hoogte in = ruis. Iets waar de fuji weer beter in is.
            Hij is niet de kleinste in zijn soort, maar je steekt hem toch makkelijk in een binnenzak.

            SDHD compatibel, maar dat werk ook onder XP zenne. Heb zo'n 2gb kaartje en inlezen gaat perfect onder XP. Via de camera kan je ze ook uitlezen.
            Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

            Comment


            • #7
              Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

              Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
              De A640 is idd een aanrader, meestal gebruik ik de A640 op plaatsen waar je een beetje discreet moet zijn. En je kan er vrij creatief mee bezig zijn, bijna alsof het een DSLR is. Het is wel aangeraden de P stand te gebruiken, nooit de AUTO stand, deze laatste stuurt te ISO de hoogte in = ruis. Iets waar de fuji weer beter in is.
              Hij is niet de kleinste in zijn soort, maar je steekt hem toch makkelijk in een binnenzak.

              SDHD compatibel, maar dat werk ook onder XP zenne. Heb zo'n 2gb kaartje en inlezen gaat perfect onder XP. Via de camera kan je ze ook uitlezen.
              Juist, "AUTO" vermijden omwille van geen controle op ISO!
              Té kleine compact kan ook nadeel zijn. A640 ligt écht goed in de hand.

              Mbt. SDHD bedoelde ik eigenlijk de 4GB versies waarvan ik toch las dat deze niet rechtstreeks in een XP konden gelezen worden. Men zou hiervoor Vista nodig moeten hebben. Voor 2GB is er idd. geen probleem. Ik heb een gewoon Sandisk 2GB kaartje gekocht en dat werkt prima.

              Comment


              • #8
                Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

                Ik wil voor de zoon ook een camera kopen, en dacht ook aan de fuji finepix F31 of de canon powershot 610 daar ik over beide al wel iets goeds gelezen heb.
                Bestaan er ook forums speciaal voor deze kleine digitale toestellen, want hier zijn de dslr de standaard.
                Klein kodakske

                Comment


                • #9
                  Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

                  op www.dpreview.com (engelstalig) heb je een zeer uitgebreide lijst met tests. Telkens op dezelde manier uitgevoerd, inclusief voorbeeldshots...

                  De Fuji FD31 is momenteel de top zeker qua gevoeligheid.
                  (staat ook op mijn wish-list voor de komende maanden ;-) )
                  Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                  Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

                  Comment


                  • #10
                    Re: digitale compact - Fujifilm FinePix F30

                    Mijn vriendin heeft een F30, die ik soms gebruik. Schitterend toestelleke moet ik zeggen! Zeer goed bruikbaar t/m 800 iso, handig en compact, maakt deftige filmpjes en doet enorm lang met één batterijlading (bv. een vakantie van twee weken en de batterij staat nog op halfvol). En kost tegenwoordig niet veel. Het enige nadeel voor mij is redelijk wat "purple fringing" onder sommige omstandigheden.
                    Kris

                    Comment

                    Working...
                    X