Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera kopen??? help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera kopen??? help

    Hoi iedereen

    Wie kan me een beetje helpen ik zoek al lan heel het internet af voor info
    Het gaat om het volgende
    Ik wil een nieuwe digitaal foto toestel
    Maar wil het volgende er mee doen.
    Meestal foto's binnen in sporthal,en van onze club mannen (ook vrouwen en kinderen ) die wedstrijd doen kickboxen.
    dus ik ken een beetje het probleem
    donkere plaatsen snelle bewegingen soms nog inzoemen ook in sporthal.
    Men heeft al gezegt een toestel da een iso heeft van 1600
    ik was aan het denken aan een nikon d80
    wie kan me helpen ??? als je extra info moet hebben vraag maar ik weet ni wa jullie nog allemaal moeten weten.

    Alvast bedankt
    mvg
    peter

  • #2
    Re: welke camera kopen??? help

    ps

    ook nog dit
    welke lens???
    vriendin heeft een met een zoom van 12 maal wel een vaste lens
    met wa voor lens is dat een 70-300????

    Comment


    • #3
      Re: welke camera kopen??? help

      Dag Peter

      Qua toestel als je naar de prijsklasse gaat Nikon D80 / Canon 30D en waarschijnlijk nog enkele andere zit je altijd goed mee, een is iets beter op hogere iso, ander betere focus, maar belangrijkste van body is hoe hij in de hand ligt en gebruiksgemak. Dat kun je best zelf ervaren door in de winkel verschillende toestelle eens vast te pakken en te proberen.

      De lenskeuze is op vlak van weinig licht wel belangrijker denk ik.
      Zoiezo een lichtsterke lens f2.8 maar qua bereik hangt het ervanaf hoever je van de ring staat, bij Kickbox valt dit redelijk mee denk ik een kom je met een Sigma 50-150 al een heel eind of eventueel sigma/nikon/canon 70-200.

      En mag er geflitst worden tijdens eenwedstrijd want dit kan eventueel ook wel schelen om de isowaarden laag te houden.

      Mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: welke camera kopen??? help

        Afhankelijk van hoever je van de ring staat:

        50mm 1.4 / 1.8
        85mm 1.8
        70-200 2.8

        Koop de lens die je nodig hebt, en kies daarna de camera, van welk merk die ook moge zijn. Weet wel dat Canon op 't gebied van ruis de betere keuze zal zijn.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: welke camera kopen??? help

          Hoi
          bedankt al voor jullie reactie

          Maar welke camera raden jullie in mijn geval aan
          nikon beter dan canon of een ander merk en welke type

          Ja de afstand is redelijk maar soms toch zo'n 14m denk ik
          en de flits helpt dat nog voor zo'n afstand???

          En ruis waar jullie over spreken wa is da juist en wanneer wel en wanneer heb je dat niet

          en moet inderdaat in mijn geval de iso zo hoog zijn voor dionkere ruimte en snelle bewegingen????
          de snelheid van het toestelk van 1/ 4000 haal je toch nooit binnen?

          Comment


          • #6
            Re: welke camera kopen??? help

            kickbox indoor? spaar maar al voor een 135f2. de lens in belangrijker dan het toesel in dit geval. laat je niet verleiden voor image stabilizing, bij sport heeft dat totaal geen zin. en laat je ook niet wijsmaken dat een langere tele het verder afstaan compenseert: blijf vanvoor.
            succes!
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #7
              Re: welke camera kopen??? help

              Oorspronkelijk geplaatst door ppweyt Bekijk bericht
              Hoi
              bedankt al voor jullie reactie

              Maar welke camera raden jullie in mijn geval aan
              nikon beter dan canon of een ander merk en welke type



              En ruis waar jullie over spreken wa is da juist en wanneer wel en wanneer heb je dat niet
              als je de ISO waarde verhoogt krijg je ruis op je foto's, hoe hoger, hoe meer ruis.
              aangezien je hoge ISO's zal nodig hebben, kies je best voor de 30D denk ik.

              maar geef eens het budget dat je in gedachten had, zo kunnen we je beter helpen, want voor sporthal situaties is het vooral de lens die duur zal worden
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

              Comment


              • #8
                Re: welke camera kopen??? help

                Oorspronkelijk geplaatst door ppweyt Bekijk bericht
                ps

                ook nog dit
                welke lens???
                vriendin heeft een met een zoom van 12 maal wel een vaste lens
                met wa voor lens is dat een 70-300????
                Tja, een 12x zoom zegt eigenlijk niet zoveel. Zowiezo zal daar ook wel 'digitale zoom' bij zitten.
                Een 70 - 300 is 300 / 70 = 4x zoom. Hoe groter het bereik, hoe minder kwaliteit het objectief meestal is.
                Als je sport wilt fotograferen, indoor, dan wil je 'op de actie' zitten, je hebt dus een tele nodig, en dan nog liefst eentje die nogal lichtsterk is, vanwege indoor. Een 70-200 f/2.8 bv is lichtsterk, maar ik weet niet of je daarmee al dicht genoeg gaat geraken. (Je kan natuurlijk altijd croppen, of een 1.4 extender kopen, waarmee je wel weer wat lichtsterkte verliest).
                Hoedanook, aan een Nikkor 70-200 f/2.8 mag je al rekenen dat je 2000 euro mag uitgeven.
                Een 70-300 kan ook; daarmee ga je dichter op de actie kunnen zitten, maar de Nikkor 70-300 is zowiezo al minder lichtsterk (f/5.6 dacht ik op 300 mm); wat dus betekend dat je hogere iso-waardes zal nodig hebben -> ruis.
                Zowiezo vind het ik het 'ruis-verhaal' in sommige gevallen overdreven. Die ruis zie je zeker als je een afbeelding op 100% in PS bekijkt; echter, als je ze resized met als doeleinde op het web te bekijken valt dat allemaal wel mee. Ook als je ze print valt het best mee.

                Over het flitsen: ik denk niet dat je bij indoor-sporten zomaar zal mogen flitsen. Hou idd ook rekening met de afstand; je flits is niet effectief vanaf een bepaalde afstand (afh. v/h richtgetal v/de flits & het diafragma dat je kiest). Flitsen met een sluitertijd van 1/4000ste (zoals ik hier lees), is ook een no-go (flits-synchro tijd v/d camera is beperkende factor).
                Fotolog -DevLog

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera kopen??? help

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  kickbox indoor? spaar maar al voor een 135f2. de lens in belangrijker dan het toesel in dit geval. laat je niet verleiden voor image stabilizing, bij sport heeft dat totaal geen zin. en laat je ook niet wijsmaken dat een langere tele het verder afstaan compenseert: blijf vanvoor.
                  succes!
                  Zou ik ook doen.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera kopen??? help

                    Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX Bekijk bericht
                    als je de ISO waarde verhoogt krijg je ruis op je foto's, hoe hoger, hoe meer ruis.
                    aangezien je hoge ISO's zal nodig hebben, kies je best voor de 30D denk ik.
                    Niet noodzakelijk, een 2de handse Fuji S3 Pro presteert evengoed, zoniet beter op gebied van ruis. . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera kopen??? help

                      Francis, is een S3 Pro wel snel genoeg voor sportfotografie?

                      Ik dacht dat die meer geschikt is voor portretfotografie, want te langzaam voor sport. Nu heb ik nooit een S3 pro in handen gehad, dus kan ik verkeerd zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera kopen??? help

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Francis, is een S3 Pro wel snel genoeg voor sportfotografie?

                        Ik dacht dat die meer geschikt is voor portretfotografie, want te langzaam voor sport. Nu heb ik nooit een S3 pro in handen gehad, dus kan ik verkeerd zijn.
                        Hangt er een beetje van af, voor volleybal, voetbal en andere zaalsporten is er geen probleem, daar heb je geen 5 bps nodig, de meeste sportfotografen die ik ken gebruiken heel weinig de servostand, 't is een kwestie van een beetje te anticiperen. De S3 haalt in jpg voldoende snelheid, in raw gaat het trager maar HET probleem ligt eerder bij de te kleine buffer, dit kan opgelost worden door extra geheugen bij te steken ( kost wel wat ). Als je nu rally of zo wil fotograferen dan is de 5 bps wel een stuk interessanter.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X