Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflecterende ondergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reflecterende ondergrond

    Ik heb hier op het forum al veel knappe foto's gezien met een reflecterende ondergrond. Via zoeken op dit forum, weet ik ondertussen al een tijdje dat dit plexiglas is dat men ervoor gebruikt.
    Ik ben echter al naar een aantal Brico's, Hubo's, Gamma's, Cevo's, ... geweest, maar vind nergens plexiglas. Kan het zijn dat dit ook onder een andere naam gekend is? Ik vind wel doorschijnende plastic platen die men kan gebruiken voor bvb serres en dergelijke, maar daar hangt dan een andere omschrijving bij (kan nu niet dadelijk meer op de naam komen) dan plexiglas...

    Groetjes,
    Stefan
    Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
    http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

  • #2
    Re: reflecterende ondergrond

    Polymethylmethacrylaat (PMMA) is een polymeer van methylmethacrylaat.
    Deze transparante thermoplast is beter bekend onder de handelsnamen Plexiglas en Perspex en wordt ook wel acrylglas genoemd.

    Wist dit niet uit m'n hoofd, 'k heb ff op Wiki gekeken...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

    Comment


    • #3
      Re: reflecterende ondergrond

      Donkere glanzende hpl plaat (formica,abet.) wordt ook vaak gebruikt in de studio.
      ...zonder camera maak je de beste foto's...

      Comment


      • #4
        Re: reflecterende ondergrond

        Je stapt een winkel binnen en vraagt "heeft u plexiglas ?".
        Veel kans dat men je kan helpen.


        Mag ik effe off-topic doorgaan, ik wil heus de topic niet kapen maar ik vind het een opmerkelijke trend dat de consument zó gewend is geraakt aan self-service en onwetende verkopers dat hij/zij er soms niet eens meer aan denkt om het personeel raad te vragen en dat is jammer.
        Het is immers net dat personeel dat de winkel toelaat zich te onderscheiden van de concurrentie. De prijs even buiten beschouwing gelaten. Als ik weet dat een winkel bekwaam personeel heeft dat weet waarover men praat, dan ben ik bereid daar een meerprijs voor te betalen.
        Toegegeven, dat soort winkels is uitstervende. Tegenwoordig word je maar al te vaak geholpen door een pokdalige puber die de week ervoor big macs stond te bakken in de hamburgerketen om de hoek.

        Comment


        • #5
          Re: reflecterende ondergrond

          Een nog betere optie is polycarbonaatplaat , da's niet hetzelfde als "plexiglas" , echte PC plaat zal beter krasbestendig zijn, is helder en blijft ook helder ( plexi krijgt een bruin-gelige schijn na verloop van tijd )
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: reflecterende ondergrond

            In het industriepark 7 van Heist o/d Berg bij de firma VINK hebben ze alle soorten en vormen kunststoffen (plastic e.d.) voor u maar een korte verplaatsing ? Ik ben zeker dat ze daar hebben wat je zoekt.

            Comment

            Working...
            X