Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

    heb reeds enkele maanden een Sigma 70-200
    en geregeld kan ik niet scherpstellen - dit probleem kan tot een uur aanhouden

    volgens de 'winkel' is dit een bekend probleem - en moest ik maar een lens van Nikon gekocht hebben
    (alhoewel ik al veel fotografen naast me gehad heb waar deze combinatie wel werkt)
    mij een nieuwe lens geven - of terugbetalen willen ze niet

    de lens is nu (voor de 2de keer) naar sigma gestuurd
    maar als ze daar het probleem niet kunnen krijgen tijdens hun tests - sturen ze de lens gewoon terug

    resultaat : ik blijf met een lens zitten die niet wil werken



    service .. my ass !
    www.comfused.be

    schieter voor www.asice.net | www.europunk.net | www.festivalnoise.be

  • #2
    Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

    Kan ik maar één ding op zeggen: ZEVER !!

    Lens zou meteen moeten vervangen zijn. En dan nog durven zeggen dat je een Nikon lens zou moeten gekocht hebben Die durft.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

    Comment


    • #3
      Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

      Oorspronkelijk geplaatst door comfused Bekijk bericht
      volgens de 'winkel' is dit een bekend probleem - en moest ik maar een lens van Nikon gekocht hebben
      Waarom hebben ze hem dan wel verkocht? Daar mee hebben ze in feite "schuld' bekend door niet te vragen voor welke camera en te melden dat er een probleem mogelijk zou kunnen zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

        dat heb ik ook al meermaals tegen de verkoper gezegd
        maar dan komt ie met een ander argument op de proppen
        www.comfused.be

        schieter voor www.asice.net | www.europunk.net | www.festivalnoise.be

        Comment


        • #5
          Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

          je hebt veel geld betaald voor een produkt dat 100% in orde moet zijn. Is dat niet zo, dan moet je je geld terugkrijgen of moet de lens vervangen worden. het argument van die verkoper zou voor mij het teken zijn om onmiddellijk mijn geld terug te vragen.
          Wat ik doe voor eender welke situatie: ik ga naar de winkel, zeg dat ik duur geld betaald heb voor iets wat uiteraard helemaal in orde moet zijn, en dat dat niet het geval is. Gaan zij moeilijk doen, dan zeg ik dat ik niet weg ga voor er een oplossing is (twee keuzes: vervanging of geld terug). Zegt die mens dat er nog wachtenden zijn, dan zeg jij dat hij je dan maar wat sneller moet helpen. Werkt altijd. je niet laten afschepen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

            Welke winkel was dat ?
            Misschien moet BelgiumDigital eenzelfde initiatief doen als Tweakers.net. Die hebben een 'shopsurvey', waar je dus je positieve en negatieve ervaringen met winkels kan neerschrijven. Op die manier kunnen andere mensen ook beslissen om al dan niet bij een bepaalde winkel iets te kopen.
            En dat werkt; eens winkels op de hoogte zijn van een dergelijk initiatief, dan gaan ze echt wel beter hun best doen.
            Fotolog -DevLog

            Comment


            • #7
              Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

              van de admins mag dit niet meer

              dus laten we zeggen dat mijn geheugen het even niet in kaart kan brengen
              www.comfused.be

              schieter voor www.asice.net | www.europunk.net | www.festivalnoise.be

              Comment


              • #8
                Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                Misschien ineens in de Wiki die men in gedachten heeft?

                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=166148
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door comfused Bekijk bericht
                  van de admins mag dit niet meer

                  dus laten we zeggen dat mijn geheugen het even niet in kaart kan brengen
                  Hahaha, subtiel

                  Ik zou zelfs verder gaan en Sigma bellen want hier word dus door de winkel slechte reclame voor Sigma gemaakt. En dan nog onbehulpzaam zijn ook, ik zou niet twijfelen hoor.
                  HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                  Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                  Comment


                  • #10
                    Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door comfused Bekijk bericht
                    dus laten we zeggen dat mijn geheugen het even niet in kaart kan brengen
                    lol (no offense comfused, je probleem is een serieus probleem, begrijp ik, maar als ik dit lees kan ik me ff niet inhouden hoor ).
                    Waar blijft nu die raad van ......

                    Comment


                    • #11
                      Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door comfused Bekijk bericht
                      van de admins mag dit niet meer

                      dus laten we zeggen dat mijn geheugen het even niet in kaart kan brengen
                      Aan de ene kant, zwak van de admins, aan de andere kant dan ook weer begrijpelijk. Negatieve kritieken moeten kunnen vind ik, maar enkel als ze terecht zijn. In sommige gevallen moeilijk te controleren, maar ik denk dat je hier dan gewoon op de goodwill/objectiviteit en eerlijkheid van de gebruikers moet rekenen.
                      Fotolog -DevLog

                      Comment


                      • #12
                        Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door comfused Bekijk bericht
                        heb reeds enkele maanden een Sigma 70-200
                        en geregeld kan ik niet scherpstellen - dit probleem kan tot een uur aanhouden
                        Heb je deze lens al eens op een andere body uitgetest? En?
                        Is dit een (nieuwe) DG Macro versie?
                        Toch geen "toonzaal"- of tweedehandsmodel zeker?

                        BTW, idd. subtiele hint naar de zgn. "winkel"!... die nochtans een grote Sigma-promotor is (was)....
                        Dit gedrag (deze houding) druist toch wel lijnrecht in tegen wat door hem steeds geclaimd wordt (werd) als after-sales customer service....

                        En dat Sigma's niet zouden werken met Nikon is dikke bulls**t
                        Waarom heeft hij u die dan verkocht?... Klopt iets niet hé!...

                        BTW, heb hier (en elders) anders ook al veel miserie gelezen van mensen die "compatibiliteits"- en andere problemen hadden met hun zgn. "eigenmerk" objectieven...
                        En dan altijd maar blijven afgeven op de third party lenzen...
                        Het grappige is dat diegenen die hierover de grootste mond opzetten, niet bepaald deze zijn waar we hier fenomenale resultaten van zien...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                          is een nieuwe lens

                          is getest op zowat al de nikon bodies
                          volgens de verkoper komt het probleem enkel bij de D50 en D200 voor
                          bij de duurdere modellen niet

                          ik was er wel niet bij bij die tests
                          en soms werkt de lens een uur perfect op mijn D50 - dus tests van 10 minuten zijn ook niet betrouwbaar
                          www.comfused.be

                          schieter voor www.asice.net | www.europunk.net | www.festivalnoise.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                            Ik gebruik een Sigma 70-200 2.8 EX zowel op D50 als op D200 en heb nog nooit enig probleem ondervonden. Maakt haarscherpe foto's, op beide body's en is zeer snel, sneller op de D200 dan op de D50.
                            Wat de verkoper je vertelt is klinklare onzin.
                            (Denk dat die overhoop ligt met Sigma, want er bestaan in zijn ogen precies geen goeie Sigmalenzen op Nikon, dat was een paar jaar terug wel anders).
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: D50 + sigma 70-200 : bekend probleem ?

                              Ik denk ook dat die verkoper maar wat uit z'n nek lult.
                              Waarom zou het enkel op 2 types body voorkomen ?
                              Wie zegt dat hij het getest heeft, en niet een verhaaltje uit z'n duim zuigt ?
                              Als je kan, zou ik Sigma eens rechtstreeks contacteren.

                              Verkopers .... sorry, maar dat zijn nu eens mensen waarvan ik niet blindelings geloof wat ze te zeggen hebben. Ik wil niet iedere verkoper over eenzelfde kam scheren, en je hebt wel degelijk mensen die je echt willen helpen, er iets van kennen, en hun best doen.
                              Je hebt echter ook verkopers die enkel de kassa horen rinkelen, en ik ben er quasi zeker van dat die verkoper waar het hier over gaat niet tot de eerste categorie behoort.
                              Ik zou geen tweede keer iets kopen in die winkel.
                              Fotolog -DevLog

                              Comment

                              Working...
                              X