Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm 1.8 overlappend ? + reislens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50mm 1.8 overlappend ? + reislens

    Ik post niet graag een een bericht met de vraag; welke lens moet ik kopen,... Maar deze keer kan ik er echt niet aan uit.

    Ik wil al een tijdje een 50mm 1.8 kopen, maar nu dacht ik misschien om een tamron 28-75 te kopen.
    Daarbij komt dat ik deze zomer een 10tal dagen op reis ga en daarvoor zou ik dan weer iets van een 18-200 nodig zou hebben (en ook wat extra geheugen en batterij waarschijnlijk).

    Wat is nu het probleem; mijn budget, heb maar een budget van een 300tal euro ter beschikking.

    Is de 50mm overbodig als je de tamron hebt of juiste en goede aanvulling?
    Zijn er plaatsen waar je een 18-200 (sigma, tamron, nikkor) kan lenen, tegen redelijke prijs? Anders zou ik eventueel zo'n lens moeten kopen om daarna opnieuw terug te verkopen, maar dan maak ik waarschijnlijk ook veel verlies.

    Of zijn er mensen die nog andere oplossingen weten.
    Alvast bedankt
    ... see the ART not the TOOL ...

  • #2
    Re: 50mm 1.8 overlappend ? + reislens

    probeer een tamron 18-200mm ergens 2de hands op de kop te tikken (vb. 2dehands.be, kapazaa.be, fotobeurs.com) met een beetje geluk uiteraard dat ie vrijkomt , gaat 2de hands ong 200-250 euro, dit aangevuld met een 50mm 1.8 (rond de 100 euro 2de hands)voor het betere werk bij minder licht (portretten al is 50mm wat ver), dan zit je met een goede combinatie..

    PS: volgens mij had "WIVO" van op de forum hier één te koop vr rond de 200 euro
    Last edited by Lieven0303; 22 juni 2007, 10:37.
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: 50mm 1.8 overlappend ? + reislens

      Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
      Daarbij komt dat ik deze zomer een 10tal dagen op reis ga en daarvoor zou ik dan weer iets van een 18-200 nodig zou hebben (en ook wat extra geheugen en batterij waarschijnlijk). ...

      ... Anders zou ik eventueel zo'n lens moeten kopen om daarna opnieuw terug te verkopen, maar dan maak ik waarschijnlijk ook veel verlies.
      Ga je in je leven maar een keer op reis gaan misschien ??? Houden die 18-200 zou ik zo zeggen. Altijd handig als je op reis gaat.
      Nico Greetz u !!! :-)

      Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

      Comment


      • #4
        Re: 50mm 1.8 overlappend ? + reislens

        Welk materiaal heb je nu al?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 50mm 1.8 overlappend ? + reislens

          Heb momenteel een 18-50 (kitlens) en de 70-300 sigma zoom.
          Dus wat ik mij ook afvraag is is of de kwaliteit van 18-200 en dan vooral op 18mm op kan tegen de 18mm van de kitlens anders zou ik die dan eventueel kunnen verkopen.
          ... see the ART not the TOOL ...

          Comment

          Working...
          X